Bir insanın özgüveni bazen çevresinden aldığı eleştiriler, yaşadığı başarısızlıklar ve toplumun beklentileri gibi dış etkenlerle zedelenebilir. Ancak bazılarına göre özgüveni asıl etkileyen şey, kişinin kendi iç sesi, kendine yönelik düşünceleri ve olayları nasıl yorumladığıdır. Peki özgüvenimizi belirleyen şey dış dünyanın bize söyledikleri mi, yoksa bizim kendimize söylediklerimiz mi? Sizce insanların özgüvenini kıran şeyler dış etkenler mi, kendi düşünceleri mi?
İnsanların özgüvenini kıran şeyler dış etkenler mi, kendi düşünceleri mi?
Dış dünya tetikleyiciden başka bir şey değil. Çok meşhur bir heykel vardır; düşüncenin ağırlını, seni nasıl yerinden kıpırdayamaz hale getirdiğini, metaforik anlamdaki fiziksel etkisini şahane yansıtır. İnsan kendine çok acayip şeyler yapıyor, başka biri mümkün değil yapamaz
Başkasının ne düşündüğünü umursamayan insanlar için dış etkenlerin önemi yoktur, kendi düşünceleri özgüvenini etkiler, elalem ne der'e çok takılan biriyse durum farklı tabi dış etkenler özgüvenini etkiler.
Bu sorunda aslında ince bir farkı yakalamışsın 🌿 Görsel de bunu anlatıyor; dış sesler bağırıyor ama kafa onunla doldukça yıkım başlıyor.
Gerçek şu ki dış etkenler kıvılcım olabilir 🔥 Ama özgüveni gerçekten kıran şey, senin o eleştiriyi içselleştirip kendine nasıl anlattığın. “Başarısız oldum” demek başka, “Ben yetersizim” demek başka. Dış dünya tetikler, iç ses şekillendirir 🧠 Eğer iç sesin güçlü ve şefkatliyse, başkalarının sözleri duvara çarpıp düşer.
Kendi düşünceleri daha baskın olur. Misal, eğer ki kendisinin özgüvenli olduğunu gerçekten düşünüyorsa, başkalarının ona özgüvensiz demesi umurlarında bile olmaz