İnsan egosunu kontrol eder mi, yoksa ego mu insanı yönetir?

İnsan bazen kendi benliğiyle mücadele eder; gururunu, kibrini ve içindeki “ben” duygusunu bastırmaya çalışır. Ama ne kadar çabalarsa çabalasın, egonun tekrar ortaya çıktığı da söylenir. Peki insan gerçekten egosunu yönetebilir mi, yoksa onu sürekli yeniden üreten yine kendisi midir?
Bu durum bana “İbrahim” şiirindeki şu dizeleri düşündürüyor:

"ibrâhîm

içimdeki putları devir elindeki baltayla kırılan putların yerine yenilerini koyan kim

güneş buzdan evimi yıktı koca buzlar düştü putların boyunları kınldı ibrâhîm güneşi evime sokan kim"



Şiirde “putlar” insanın kendi içindeki benliği, arzuları ve egosunu simgeler. İnsan egosunu yıkmaya çalışsa bile yerine yenilerinin gelmesi, egonun insanın içinde sürekli yeniden doğan bir yön olduğunu anlatır.
Sizce insan egosunu gerçekten kontrol edebilir mi, yoksa ego insanın doğasının kaçınılmaz bir parçası mı?
İnsan egosunu kontrol eder mi, yoksa ego mu insanı yönetir?
Güncellemeler
4 ay
...
İnsan egosunu kontrol eder mi, yoksa ego mu insanı yönetir?
Cevapla