Hayatımıza giren insanlar bizi ya inciterek ya da değer vererek değiştirir. Kimi kalbimizi kırarak daha temkinli olmamıza sebep olur, kimi ise içimizi güçlendirip kendimizi daha kıymetli hissettirir. Aslında büyürken taşıdığımız izlerin çoğu, kimlerin hayatımızda nasıl durduğuyla ilgilidir. Bizi sertleştiren mi daha çok iz bırakır, yoksa içimizi besleyen mi? Sizce insanı gerçekten büyüten şey, kalbini kıranlar mı yoksa değer verenler mi?
Kalbini kıran mı seni daha çok değiştirir, yoksa sana değer veren mi seni gerçekten büyütür?
İkisi de. İnsan ne yıkımla biter, ne umutla doğar. Biri incitir ama öğretir, diğeri kaldırır ama sarar. İkisinden biri olmadan gerçek anlamda büyümek pek de mümkün değildir zaten
Hayat bir yolculuk, karşılaştığımız insanlar da birer durak. Bu duraklarda ettiğimiz sohbetlerde, herkesten bir şey öğreniyoruz. Ne yaşarsak yaşayalım büyüyoruz , nereden baktığımıza bağlı.
Sana değer veren insan zaten seni sen olduğundan seviyordur. Onun yanındayken değişmen gerekmez Ama kalbini kıran insan.. Yapmam dediğini yaptırır sana
Bence kalbini kıran seni değiştirir, sana değer veren ise gerçekten büyütür 💫 Acı tecrübe savunma mekanizması kazandırır, evet; ama çoğu zaman içini de sertleştirir. Değer gördüğün ilişkiler ise sana “sevilebilir biriyim” duygusunu verir, özgüvenini besler, duygusal olgunluğunu artırır 💖 İz bırakan herkesten bir şey öğrenirsin ama yanında yumuşak kalabildiklerin seni olgunlaştırır 🌱✨