Kendine saygısı olan biri genelde daha doğru adımlar atar ama bu her zaman mutlu olacağı anlamına gelir mi? Sonuçta insanız, hayat bazen en güçlülerimizi bile zorlayabiliyor.

Kendine saygısı olan biri genelde daha doğru adımlar atar ama bu her zaman mutlu olacağı anlamına gelir mi? Sonuçta insanız, hayat bazen en güçlülerimizi bile zorlayabiliyor.

Elbette var. Mutluluk anlık bir histir uzun sürmez fakat onun etkisi zihinde yer edinir. İnsan kendini bi müddet huzurlu hafiflemiş hisseder.
Bir insanın kendine saygısı olması eşittir mutluluk demek çok yüzeysel kalır zira mutluluğu engelleyen bir çok faktör olabilir.
Sağlık, koşullar, şartlar ve herhangi fiziksel ya da mental acı gibi.
Bence insanın kendine saygısı varsa yine de mutsuz olma ihtimali tamamen sıfırlanmıyor ama çok azalıyor. Şöyle düşünüyorum, kendine saygı dediğin şey insanın sınırlarını bilmesi, hak ettiğini istemesi ve istemediğini de hayatından çıkarmasıyla ilgili. Gereksiz, yoran, değersiz hissettiren insanları attığın zaman zaten ruhun nefes almaya başlıyor. O boşluk bir sakinlik yaratıyor.
Ama yine de hayatın kendi içinde zor tarafları var, kimse sürekli mutlu değil. Kendine saygı sadece şunu sağlıyor Mutsuz olduğunda bile kendini suçlamıyorsun, kendini ezmiyorsun, toparlanacak gücü daha hızlı buluyorsun. Yani mutsuzluk ihtimali var ama seni yıkacak kadar güçlü olmuyor. Kendine saygı biraz da böyle bir kalkan gibi işliyor.
Hepimizin başına kötü şeyler gelebiliyor. Önemli olan o olaylara nasıl tepki vereceğimiz. Bazılarımız hayat boyu mağduru oynamayı sever. Benim en hoşlanmadığım insan tiplerinden biri. Bazılarımız da olanlara rağmen hayata tutunabileceği yollar bulmaya çalışır.
Bu arada mutluluk sürekli içinde olmamız gereken bir duygu değil ki. Hayat iniş ve çıkışlarla dolu. İnsanın kendine saygısıyla çok da ilgisi olduğunu düşünmüyorum. Sadece farkındalığı yüksek olan kişi mutlu olmanın da bir yolunu buluyor diyebilirim.
Kendisine saygısı olan biri kendi için en doğru olanı yapar genelde ama her zaman için mutlulukla geri dönüş sağlamayabilir. Hayatta ne olacağı belli olmuyor, beklenmedik anlarda beklenmedik sorunlarla karşılaşabiliyoruz. Bu da mutsuzluğa yol açabiliyor. Yani her şey bizim kontrolümüz altında değil.
Teşekkür ederim 🙃
Kendine saygı, insanın iç huzuru ve doğru kararları açısından büyük bir avantajdır. Ama bu, hayatın getirdiği zorluklara ve duygusal çalkantılara tamamen bağışık olunduğu anlamına gelmez. İnsan olmanın doğasında hem mutluluk hem de üzüntü var. Kendine saygı, karşına çıkan sorunlarla daha sağlıklı başa çıkmanı sağlar, ama duyguları bastırmaz. Kendine saygısı olan bir insan, mutsuz olduğunda bile bunun geçici olduğunu bilir ve toparlanma gücünü bulur. 😊
Cevap
11Cevap
Ya insan kendiyle vakit geçirebilmeli.. o kadar kıymetli ki ve o kadar saygılı bir davranış ki.. kimseye bulaşmadan sataşmadan kendiyle vakit geçirebilmeli insan
Yok gibi bir şey ya o saygıyı yitirdiği oluyor bazen kişinin kendine hak etmediği tavırlar sergileyebiliyo ama kendi değerini bilen kişiyi kimse uzun süreli üzmüyor üzemez de
Mutluluk ne bir kişidedir nede bir maddede.. bir andır ve kendine saygısı olan insan bu anları çok yakalar.
Kendisine saygısı olan insan diğerlerine göre mutlu olma ihtimali daha yüksektir.
mutsuz olma ihtimali var evet. kendine saygı duyması ayrı bir konu
Yok, kendine hem saygısı hem sevgisi olacak insanın. Önce hep biz.
Var tabi her şeyi kontrol edemezsin
Özsaygı, özeleştiri ve özfarkındalık hepsi birbiriyle ilişkilidir. Mutluluk bir sonuç veya bir eşik değil süreç + sonuçtur.
Daha sağlıklı ve bilinçli adımlar atar ancak bu biraz da değer yargıları ve prensiplerle ilişkilidir.
Mutluluk bir karardır ve neyi nasıl yorumladığınızla ilgilidir.
Ancak bunların hiçbiri mutsuzluğu engellemez. Mutsuzluk biraz da motivasyon kaynağınıza bağlıdır.
Hesabımı sildim sonra karar değiştirip döndüm
Kendine saygısı olan birinin mutsuz olma ihtimali elbette vardır, çünkü hayatın kontrol edilemeyen zorlukları hepimizi etkiler. Ancak kendine saygı, bu mutsuzluk anlarının süresini kısaltır ve derinliğini azaltır. Onu hayattaki fırtınalara karşı sarsılmaz bir çapa haline getirir, fırtınayı tamamen yok etmez ama geminin batmasını engeller..
Mutluluk sadece kendimize saygı duymakla ilgili bir şey değildir. Sadece kendimize saygı duyarak mutlu olamayız. Çünkü önemli olan, iletişimde olduğumuz ve sevdiğimiz insanlara karşı da saygıyı koruyup o dengeyi sağlayabildiğimizde mutluluğu yakalayabilmektir.
Sadece zor mutsuz olurlar diyelim, çünkü kendine saygısı olan insanlar pek beklenti içine girmeden yaşarlar, beklentinin minimum olduğu yerde kırılmak da minimum olur bu yüzden
Çoğunlukla yok.
Tabi her zaman geçerli de değildir.
Çünkü kendine saygısı olmayanlar çoğunluktaysa yalnız kalırsın.
Bu da kimi zaman seni mutsuz eder.
her şey saygı olsa , bunun ana temeli insan ilişkilerinin bütünlüğünü bir arada tutmak ve bağlamak. o yüzden çok gördük kendine saygı sunup paramparça olanları.
İnsanın kendisine saygısı olsa da mutsuz olabilir çünkü mutsuzluk sadece içsel etmenlerden değil çevre kaynaklı da olabilir.
Hef şey bizim kendimize değer vermemizle ilgili değil maalesef ki. Kaderden kaynaklı sebepler de olabiliyor.
Yani olabilir, her ne kadar daha zor ve ihtimali düşük de olsa yine de var, hayat bu her şey olabilir
Vardır. Kendine saygın var diye her şey yolunda gitmiyor sonuçta.
Mutsuzluk genetik bazen. Herşeyi olan biri mutsuz
Var
İkisi ayrı
Kendime saygım sonsuz ama gram mutluluk yok
Vardır her ne kadar güçlü bir kişiliği olsa da hayat bazen başka yerlerden vurabiliyor.
Elbette var elimizde olmaz bazı duygular sadece yönetmeyi bilmek gerekir
Kendine saygısı olan insanın mutlu olması daha kolaydır diyelim
Elbette var kalbimiz var sonuçta ne olursa olsun insan üzülüyor
Tabikide herzaman mutlu olamıyorki insan mutsuzda olacakki mutluluğun kıymetini bilinsin
Benim kendime saygım var ve mutsuzum alakası yok bunlarin
Mutsuzluğun öz saygıyla alakası yok
Kendime saygımın mutlulukla alakası yok
Vardır abi ya.
Mutsuz olanı görmezsin saygı varsa.
Yok gerçekten ya bakma biz yapamıyoruz bu sporu
Mutluluk bir tek öz saygıya bağlı değildir
bu filmi izledin mi shoot caller
Olabilir
Yokk sıfır reis
Vardir
Vardır bence
Elbette olabilir
Tabiki var
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?