7 ayelbette tercihtir ama insanin özünde iyi veya kötü olmadıgını ama kötülük yapma egilimi taşıdığını düşünüyorum ve bunun tamamen milyon yil once ilk insanlarin hayatta kalmak icin avlanmak, yiyecege suya ulasmak, ulasamazsa ulasanın elindekini almak gayesinden kaynaklandigini düşünüyorum ki bu durum oldukca anlaşılabilir. hobbes'un görüşünü benimsiyorum denebilir bu noktada ki kendisi de insanin aslında kötü olmadigini ama hayatta kalmak icin kötü olmak zorunda kaldigini söylüyor çünkü insan kendini korumak ister, herkes ayni güdüyle hareket edince herkesin herkese karsi savaşı baslar.
kaynak veremeyecegim bir makalede bir grup insani, hic kimse tarafindan tanınmadıkları, tamamen yabancisi olduklari farkli mahallelere tasıdıklarını ve bu insanlarin tasındıktan sonra cesitli suclar islemeye basladigini okudum, sebebi ise o çevredeki kimse tarafindan taninmadiklarindan dolayi yargılanmayacaklarını dusunmeleri ve suc isleme istegini bastiracak bir etkenin olmamasi seklinde acıklanmıstı. yani özümüzde iyilikten daha cok kötülük barındıyoruz bence ama dıslanma korkusu, kanuni cezalar, dini kurallar, ahlaki ogretiler sayesinde bu kötülüğü bastırıyoruz. yine de insan salt iyidir veya kötüdür diyemem.
10 Yorumla
En İyi Cevaplar
- Kişilik & Karakter konusunda 814 cevap paylaştı.
7 ayBazen kötünün içinde iyi, bazen iyinin içinde kötü olunmalı. Yaratılış olarak her insan bu kıvama gelir ve seçim yapmak zorunda kalır. Daha doğrusu içinde olan gücü farkeder. İyi ve ya kötü sadece bir yanıltı. Kötü denebilecek güce ve auraya sahip olabildiğin halde iyi denebilecek bir şey yapabilirsin ve ya tam tersi. Zihinsel açıdan insanlar genelde kötü ne varsa ilk onu idrak eder çünkü kötü denilen şey enerji yutar ve olan ne varsa içine çeker düşüncelerin dahil. İyi denilen şeyler enerji verir ve bu sebeple akılda, düşüncede kalmaz, özgürlük bahşeden, huzur vericidir. Ama genelde her ikisi enerji yayar. Sanırım insanlar kötücül yaratıklar bu sebeple 😂 dediğim gibi daha güçlerini anlamamışlar
12 Yorumla- 7 ay
Katiliyorum efenim :)
- 7 ay
🤝
- Kişilik & Karakter konusunda 3b cevap paylaştı.
7 ayHer insanın özünde bir iyi, bir de kötü vardır. zaten az çok dini duygusu olan biri, her insanın bir koruyucu meleği bir de onu sürekli günaha sevk etmeye çalışan bir şeytanı olduğunu bilir. Ama hangisine ayak uyduracağın, hangi yolu seçeceğin, tamamen senin karakterine kalmış bir şey.
12 Yorumla- 7 ay
Ama iste o karakterimiz kotu diyorum can.
- 7 ay
nasıl yani anlamadım
7 ayİnsanın özünde iyilik ve kötülük barınmaz. Yaşamını idame ettirmek için sürdürdüğü hayatında çıkarına uygun olup aynı anda başka canlılarında faydasına olan davranışlar sergilediği için diğer insanlar tarafından iyi, -sadece- kendi faydası ya da keyfi için sergilediği davranışlar içinde diğer insanlar tarafından kötü biri olarak tanımlanır.
İyi ve kötü kavramı bir yaftadır, mutlak iyi ve kötüden bahsedilemez. Canlı yaşamının işleyişine terstir.
11 Yorumla- 7 ay
Boyle dusunmuyorum efenim. Ama fsrkli bir bakis acisi
Yapay Zeka Cevapladı
İnsanların özünde nasıl bir varlık olduğu sorusu, çok derin ve felsefi bir tartışma. Aslında iyilik ve kötülük, herkesin içinde potansiyel olarak var olan durumlar. Kimi çevresel faktörler, kimi kişisel seçimler insanlardaki bu özellikleri öne çıkarır. Bence insan özünde ne tamamen iyicil ne de kötücül; ikisinin bir karışımı. Bazıları hayatı boyunca daha “iyicil yönlerini” beslerken, bazıları “kötücül yanı” ile daha barışık bir şekilde ilerleyebiliyor. 🌞🌑
10 Yorumla
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
22Cevap
Kişilik & Karakter konusunda 3,6b cevap paylaştı. İnsan doğası gri, beyaz değil. İyi - kötü kavramlarını düşünürken dualizmi de ele almak lazım 😏
110 Yorumla- 7 ay
Dualizmi ele aldigimda iyilik yapmayi tercih edenler ve oldugu gibi kalan kotuler geliyor gozumun onune kizil hanim. Mesela neden iyi bir insansin deriz? Iyilik yaptigi icin. Dolayisiyla bu olagana karsi gelmenin takdir edilmesi degil mi?
- 7 ay
(Cicek, kalp)
- 7 ay
Ehehe neden bugun kalp ve ciceklerimi kimse anlamiyor 😆 Kizil ofke hanim sizlere bir buket cicek ve sevgilerimi ilettim 😆
- 7 ay
Ehehehe tartismak mi isterdinnn 😆 Anladim simdi nasil yaaa nin anlamini, asil ben anlayamamisim mesajini sorry 😅 Sana kizil ofke demek hosuma gidiyor oyle olmasanda soylerim arada bakma bana sen hahahs. Yorumunun coguna katiliyorum. Benim dusunce tarzima yakinsin cunku :) Biraz daha tartisirsak ortak noktada bulusacsgimizi fark ettigim icin uzatmak istemedim aslinda. Ama illaki tartisalim diyorsan ohüm ohüm " hayir kizil hanim size katilmiyorum " 😆
- 7 ay
Ahshaha bir dahakine hic beklemedigin bir soruda zorluycam o zaman 😆
u 7 ayİnsanlar iblis; melek olarak geldiler dünyaya sonra kötü olmayı seçtiler
10 Yorumla
7 ayÖzümüzde kötüyüz hem de çok kötüyüz
10 YorumlaKişilik & Karakter konusunda 3,6b cevap paylaştı. Bu çok güzel soru tebrik ederim 🙏
Kendi suretinden yaratmış olsada içinde tahmin edilememezlikte katılmıştır. Bir arkadaşımın dediği gibi farklı kombinasyonların oluşması için bu gerekliydi...
Bence içinde her ikisinide barındırıyor.. kötülüğü ve iyiliği.. yoksa sınav dediğimiz şey var olmazdı. Bundan dolayı herkes herşeyi yapmak isteyebilir fakat yapıp yamaması bir seçimdir.13 Yorumla- 7 ay
Tesekkur ederim dost. Guzel gorusun icinde minnettarim.
- Kişilik & Karakter konusunda 1,5b cevap paylaştı.
7 ayBu iyi/kötü değil de zeki/idiot sorusu olmalıydı bence. Cidden bazılarının söylediklerine ve verdikleri kararlara bakıp 'bu insan bu yaşa nasıl gelmiş acaba' diyorum. Kötülük ediyor farkında bile değil veya akıllara durgunluk veren bir yanlışı gönülden inanarak savunuyor vs. Ve ortalama IQ seviyesine bakarak soruna cevap bulabilirsin kolayca.
11 Yorumla- 7 ay
Bu baska bir sorunun konusu 😆 zamaninda sordugum...
7 ayİçimizde iyilik de kötülük de var. Ter*r örgütü mensubu biri, kendisi için doğru olduğuna inandığı bir şeyi yapıyor. Askerliği meslek olarak seçen bir yiğit de kendisi için doğru olduğuna inandığı işi yapıyor. İnsanları küçükken nasıl yetiştirirseniz ona göre şekil alırlar. Putperestliği öğretirseniz puta taparlar, dini öğretirseniz Allah'a ibadet ederler. Aynı teröriste vatan sevgisi öğretirseniz asker olur. Olay bu kadar basit.
10 Yorumla
7 ayinsanlar içinde hem iyiliği hem kötülüğü barındırdığı için sınava tabi tutulmuyor mu melek gibi saf iyi olsak direkt cennetlik olurduk şeytan gibi saf kötü olsak keza ama bu dünyadaki bazı insan müsveddeleri şeytana pabucunu ters giydirir
16 Yorumla- 7 ay
Aslinda soyle dusunuyorum. Eger iyi olsaydik kotuluk yapacak mi diye bir sinava tabi tutulmazdik. Soylediginiz ornege farkli bir bakis acisiyla sunu soyleyebiliriz. Eger iyi olmayi tembihleyen ve bunun testine tabii tutulanlarsak, demek ki kotuyuz ve iyi olursak odulunu alacagiz diyenilirmiyiz? Bu da aslinda kotuler oldugumuza isaret ediyor diye dusunuyorum
- 7 ay
aslında haklısınız özgür irade kavramı burada işin içine giriyor dindar biri değilim o yüzden kötülükten kastım dinlerin helal haram kavramları değil tabi her din özünde iyi bir insan olmayı öğütler ama bazı spesifik örnekler (tesettür, alkol, vs.) gibi konulardan ziyade ben dedikodu yapmamayı, insan hakkına riayet etmeyi, yardımlaşmayı, paylaşmayı vs gibi temel etik değerleri kast ediyorum konuyu çok dağıttım gibi oldu son sözümle noktalayayım kötülük potansiyelimiz varken iyi olma gayretimiz o'nun bizde görmek istediği olabilir (dindar değilim ama yaratıcıya inanıyorum)
- 7 ay
Seni tebrik ediyorum. Muslimanim fakat klasik muslimanlar gibi dusunmuyorum. Kurands iyi bir insan olmayan hic kimsenin musluman olamayacsgini soyler mesela. Ama hacilar hocalar bundan bahsetmez. Ne der? Musliman okursan kotuluk yaosanda cennete gideceksin der. Bu mantikla da calan, cirpan, tecavuz eden, adaletsizlik yapan ve insan hakkina giren ama butun bunlsrin yaninda namaz kildigi ve muslimanim dedigi icin cennete gidecegine inanan bu sahte ve sacma musliman duzeni kuruldu. Halbuki Kuranin ogretisine baktigimda diyor ki sen once iyi insan ol, sonra namazini kilar iyiligi yaparsin. Insanalr da boyle algilasa ne calar ne cirpar ne de hak yerdi. Yapip yapip amaaaan nasil olsa cennete gidecem diyen okuyup arastirmadan inanan insanlar topluluguyuz... Dolayisiyla olmaya calistigin insan ve yasamini takdir ediyorum. zumarim her sey gonlunce olur.
- 7 ay
Inancsizim dedin musliman guzellemesi ysomis gibi gorundu cevsbim 😅 ama amacim bu degildi, boyle gorunduyse ozur dilerim...
- 7 ay
hayır est. keşke bütün müslümanlar senin gibi olsaydı da dinden soğumasaydım
- 7 ay
(Cicek)
- Kişilik & Karakter konusunda 1,5b cevap paylaştı.
7 ayHer insanın içinde iyilik de var kötülükte. İyi veya kötü olmak bir tercihtir, bir de vicdan meselesidir✨
215 Yorumla- 7 ay
Bence insanlar iyi olmayi becerebilenler ve beceremeyenler diye 2 ye ayrilir. Aslinda kotuyuz ama iyi davranmaya meyilliyiz. Cikarlarimiza ve sevdiklerimize zarar gelecrgini bildigimizde hepimiz elimizden gelen kotu ve ahlaksiz dsvranislari sergileyebiliri
- 7 ay
O benim için geçerli değildir. Çıkarlar için yaşamıyorum, dolayısıyla işime çomak sokanı Allah’a havale ediyorum. Haksızlığa uğratanla değil haksızlığı kanıtlamakla uğraşırım çünkü kimsenin hakkını yemedim gibi, hakkımı yedirmem. Aileme zarar verene zarar vermem veya verme isteğim makuldür, çünkü korumacı bir insanım ve sevdiklerim söz konusu olduğunda kendime engel olmaya gerek görmüyorum. Lakin bunun için ahlaksızca davranmam, zarar verenin sevdikleriyle değil, kendisiyle hesaplaşırım. Ne demişler: “aşkta ve savaşta her şey mubahtır” tabii ahlak kuralları çerçevesinde ✨
- 7 ay
Herkesin hayati esit duzlemde iyi olmuyor. Camura dusmeden kirlenmeyeceginiz gibi, kotuluge zorlanilmayan bir yasam biciminde, iyi gibi davrananlarin arasinda iyi birisi gibi olabilir. Ornegin, hirsiz misin? Degilim diyeceksin. Kendine sunu sor ( maddi durumu kotu birisin diye farzedelim) ve kardesin ya da kimi ele alacak olursa o kisi cok hasta ve elinde para olmadigi icin ölecek. Bir bankayi soyma ihtimalin var ama hic kimse de o bankayi soyarsan ( tedaviye yetecek kadar parayi) seni asla yakalayamayacak. Bunu bildiginde o parsyi alirmisin almaz misin? Sence alirsan bu kotuluk mu? Muhattabi olmadigimiz hic bir olgunun masumu degiliz...
- 7 ay
Emin ol o bankadaki para sigortalanmıştır. Ve sigortanın ödeyeceği para, senin, benim, hepimizin öyle ya da böyle yaptırıp ödediğimiz ama asla gerek olup kullanmadığımız, havuz hesabında biriken paralardan ödenir. Ayrıca bankaların bizim vadeli-vadesiz yatırmış olduğumuz paradan fazlasıyla kar ediyorlar. Bir finans uzmanı olarak, eminim bu konulara hakim olup benden daha iyi biliyorsun 😅
Benim için son çaredir o dediğin, ama mecbur kalırsam ve imkan varsa (ki yok) kimsenin canı yanmadığına emin bir şekilde yaparım ve bu beni kötü biri yapmaz, bilinçli tüketici yapar 🤭 - 7 ay
Iste neden kotucul oldugumuzu kanitlayan bir cevap ehehehe. Utanmasan bankaya bi de molotof atacaksin he he heeee
- 7 ay
Yok canım, tekrar lazım olabilir, bana olmasa da bir başkasına sjsjsj asla bencil değilim ben 🤣🤣
Ayrıca teessüf ederim, dediklerimin hangisi kötücül? Mantıksız veya kötücül herhangi bir şey söylemedim. En basitinden, kredi bile çeksek sigortalatıp 99% kullanılmayacak bir bedel ödüyoruz. Arabaya her yıl sigorta ve kasko yaptırıp, kaza yapmadığımız için o paralar havız hesabında birikiyor vesaire vesaire. Sonuç olarak benim ödediğim parayla birinin tedavisi, başkasının maddi zararı karşılanıyor. Benim sigortalı olan bir parayı çalmam aynı pohhun laciverti ✌️ - 7 ay
Ehehe bankacilik boyle bir sey degil. Bu insanlar icin gorunen yuzudur. Bak sana ornekliyim. Gecen sene basinda bankaya 1 milyon tl para atip faize koysaydin, 1 sene icin 400 bin tl faiz alirdin. Fakat gecen sene basinda 1 milyona almis oldugun bir ev bu sene basi 2.5 milyondu... ya da daha basitinden gidersek gecen sene basi 1 litre kola 27 tl idi sene sonu ise 48 tl... Bankalar cok cok cok fazla faiz almazlar. + bu psrani isletmek icin calisan gise gorevlisi, bireyselci, bankanin kirasi, elektrigi suyu vergisi finansicisi gibi calisanlari vardir. Bankalar degil bankalari denetleyenler deli para kazanir. Bankalar surumden kazanir gibi ufak karlar ile donerler. Ama musteri sayisi milyonlarca olunca kazanclsri yuksektir. Bankalarin al sat yaoan birimleri vardir. Aslinda sen bankadan degil, banka senden borc alir. Cunku 5 milyon dolar para yatirilirsa o bankaya maks 1 milyon dolar kredi verir musterilerine. Senin benim param yok 😆 parasi olanlar bankaya parasini yatirir. Banka calisanlari da bu parayla ticaret yapar. Kisaca anlatmak icin cok uzun konular bunlar eheheh. Sen iyilik yapmayi secen bir kotusun 😆
- 7 ay
İyi de yanlışın var. Ben sadece bankaların kazandıkları faize değinmedim. Sigorta şirketlerinin havuz paralarına da değindim. Bankadaki parayı bankanın kendisi değil, sigorta şirketlerine sigortalatır bankalar. Bence sen vazgeç ve iyi bir “haklı” olduğumu kabul et gitsin :))
- 7 ay
Cxxxxx olmasss. Sigorts sirketleri fsydsyi ortsk bir paydada toplar. Ve zsten kar amaci guden sirketlerdir. Sen ben bu parsyi verdik o zaman o para bizimdir diyemezsin. Size imzalatilan o 500 sayfslik sozlesmeyi okusaydiniz 😅 kendi rizanizla ve cikariniz ici bu sozlesmeyi imzalayacsginizi bilirdiniz 😆 Sizin benzetme suna benziyor. Ben oara verip mercedes satin aliyorum. Ama mercedes 20 ye mal edip 50 ye satiyor. Dolayisiyla benim paramla zenginlesiyor o zaman o parada benim de hakkim var 😅 Kotusun sen kootuuu kotuuuu diririririmmm
- 7 ay
Robin Hood kötü mü yani sana göre
- 7 ay
Efenim insanlar robin hoodu okumuyorlar Islerine gelen kismini bilirler sadece. Robin hood zenginden calio fakire vermez. Robin hood haksizlik yaparak, fakiri kandiran dilandiran zenginlerden calar ve parayi asil sahiplerine verir. Robin hoodu okursaniz, haksizliga ugrayan, hakkiyla ticsret yaparak zenginlesen insanlari koruyup kolladigini, bu insanlari da destekleyip, onlarinhakkini ssvunan birisidir. zinsani kusurlari olan merhametli bir maceraperesttir. Kotulerden calar. Zenginden degil. Ama halkin duygusal romantizmi, onu sanki her zenginden calio fakire veren bir kahramanmis gibi lanse etti. Ticsret amaci guden tvler film sirketleride sadece bu yonunu ele alarak pazarladi hikayeyi..
- 7 ay
Efenim zaten Robin Hood’u hiçbiri zaman hırsız veya zengine haksızlık eden biri olarak görmedim. Öyle olsa ortaya atmazdım kendisini. Neyse, ben o sigortalanmış parayı kişisel keyf ve zengin olma isteğim için değil, birinin hayatını kurtarmak için çaldım sürece kötü olamam, bunu sende benim kadar iyi biliyorsun, sadece kabul etmek istemiyorsun :))
Aslında bu kadar mantıklı argümanlarla açıklamış olmama rağmen hala kötü olarak görmen şaşırtmadı desem yalan olur 💔 - 7 ay
Kotuuu kotuuu 😆 Argumanlarin pek cok dusuceye gore dahs elle tutulur. Yine de bir yalnisi fsrkli bir yalnisla kapatmaya calismak kotuluktur. Hayatini kurtsrmak icin kotuluk yapmayi mesru kilarsak, banka denilen bir sey kalmazdi. Cunku ayni durumdski milyonlarca insan banka soyup senin dusuncen gibi kendini hskli ilan edebilirdi. Bu seferde bankalar batar ve hayati boyunca 3 kurusa calip bankaya parasini atan milyonlarcs belki milyarlarca insan bu durumdan zarsr gorurdu. Domino tasi gibi bankalarin bu sekilde muamele gormesi tum piyasalari batirir ve dunya muhtemelen 3. Dunya savasina girerdi. Sen iyi bir insandin tanidigim kadariyla. Ama olaya felsefik olarak bakmaya calisiyorum. Kisisel algilama lutfen :) kimseye zararim dokumaz benim. Ama bende kotucul birisiyimzsadece iyi olmayi seciyorum. Bu ileride canima dank edio kotuluk yapmayacagim anlamina gelmiyor.. (Kalp ve demet demet cicekler) gonderiyorum sana ❤
- 7 ay
Bende dahil, o milyonlarca kişi de önce her türlü yoku dener, son çare banka soymak olurdu, dolayısıyla bankalar batmaz, 3. Dünya savaşı da bu yüzden çıkmayacaktır, merak etme sjsjsjs Ayrıca yüzbinlerce insan bankadan aldıkları kredileri ödeyemiyor ve karşılında haciz edilecek kadar değerli eşyaları yoktur (arsa, ev vs). Bazıları da umutsuzluğa kapılıp intihar ediyor. Ayrıca ilk bankanın kurulduğundan beri sayısızca soygun gerçekleşti.
Sana iki soru:
Bankadan borç alıp ödeyemeyen herkes köyü mü?
Bu kadar soygun ve borç alıp ödemeyen/ödeyemeyen insanlara rağmen bankalar neden/nasıl varlıklarını devam ettiriyorlar? - 7 ay
Çiçekler ve kalp için teşekkür ederim. Kalpli kutuda çiçek şeklinde çikolata yolluyorum 🌸💝🍫
Gizli Üye(18-24)7 ayBence insanlar özünde ne tamamen iyicil ne tamamen kötücül değil çünkü çevre, deneyimler, eğitim ve kültür karakteri şekillendirir bazıları bencil ve acımasız olabilir bazıları ise fedakar ve merhametlidir insan doğası karmaşık bir denge üzerine kurulu içgüdüler ve sosyal şartlar birleşince davranışlar değişir yani özde saf bir iyi ya da kötü yok mantık ve vicdan karar veriyor
10 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 6,5b cevap paylaştı.
7 ayAdem topraktan yaratıldı topraktan kötülük çıkmaz insan karakterinin kötülükle harmanlanmış olması tamamen nefis ve şeytana uymaktandır
11 Yorumla- 7 ay
Şeytan zorlamaz ki, fikir verir vesvese yapar. Ayrıca toprak elbisedir ruh ve kalp önemlidir bencemmm
- Kişilik & Karakter konusunda 1,4b cevap paylaştı.
7 ayKotuuukotuuuuinsanlarcokkottuyyy
Ama ben iyiyimmm💅💯🐣🫡👉👈🫶14 Yorumla- 7 ay
Smilelere bittim 😆 lucifer ecrin
- 7 ay
Dediklerinden bişi anladıysam Arap olim
- 7 ay
Smileler ikonlar la ha bunlar 😅😆🤣😁😃😄😅 cok tatli diyorum. Lucifer de seytanin ismi dusmus melek...
- 7 ay
Tamam
Kişilik & Karakter konusunda 3,5b cevap paylaştı. Her iyinin içinde kötülük de vardır. Bakınız Marvel filmleri
14 Yorumla- 7 ay
Peki sence sen iyi bir insanmısın diykatçik?
- 7 ay
Bence de sen iyi bir insansın. Kendi halinde ponçik (çiçek)
Sorunuzun cevabı uzun uzun yazı okuyacaksanız yazayım
25 Yorumla- 7 ay
Tabii ki de okurum.
- 7 ay
İslami bakış açısını yazacağım. İnsanın ruhu iyilik etmeye meyilli ve nefsi kötülüğe meyilli. Ancak biz iyiliğe daha meyilli canlilariz tabi ruhumuzu besledikce ruhumuz güçlenir , nefsimize uydukca nefsimiz. Tercihlerinize de dünyaya ait olan bedenimizle yöneliriz. İnsanın içi sıkıldığı durumlarda Rabbini anmak iyi gelir. İyiliğe meyyal olan insan güzel davranışları yaptıkça yenilerine acıkır , kötülüğü yaptıkça da açlığı o yönde olur. Ve bunu her bir tercihte devam ettirir.
- 7 ay
Tesekkur ederim. Fakat dini bakis acisiyla gittigimizde, dinin ortays cikisi iyiligi ve duzeni saglamaktir. Peki duzensizligi ve kotulugu yapmasaydi insanlar, iyilik icin odul sisteminin okdugu ve insanlars iyiligi tembih eden ninlerce peygsmber ya da kutsal metinler indirirmiydi Allah?
- 7 ay
Taa evvelden şeytan söz verdi kullarını doğru yoldan al8koyacağım Salih amel işleyenler ve hakiki iman sahipleri dışında diye. Ve nefsimiz onun varlığının bir parçası. Şeytan Allah'a iman ediyor ama asi geliyor. İnsanlar Allah'a inanmayı da bırakıyor ve şeytandan da ha ileri gidiyor. İnsanda ikisine de meyil var ve bu en baştan böyle. Dini metinler ve peygamberler olmadan sadece içsel olarak biz bu yolculuğu tamamlama kapasitesine sahip olsak bile birşeyin bize farz olması için onu bilmemiz gerekir ve bunu bize peygamberler aracılığıyla iletmiş. Peygamberlerden bahsederken açıklayıcı ve yol gösterici olarak bahsedilir Kuran'da (diğer kutsal kitapları incelemedim) . Biraz uykum geldi sorunun tam cevabı olmamışsa tekrar yazarım
- 7 ay
Dini inanci saglam birisi olarak anliyorum. Ama seytan sadece vesvese verir. Bunu sececek olan insandir. Hatta peygsmber ile seytsnin konusmasi oldugu iddia edilen rivayetleri bilirsin. Ben insanlara sadece vesvese veririm ama ben onlar yerine bir sey yapmam. Ne yaptilarsa kendileri yapmistir der. Seytan varken yine de iyilik yaoan insanlar var ise, bu bile kotucul ama iyilik yapmayi, cunku bunun sonucu allah in takdirini alacsgini dusunerek hareket eder insan. Yarin devam edersinn iyi geceler dilerimm (cicek)
7 ayInsanlar iyilikten çok acımasızlığa meyilli varlıklardır
13 Yorumla- 7 ay
Puh onlarin suratina , 😅
- 7 ay
🤭😀pohh yesinler
- 7 ay
Eheheh
- Kişilik & Karakter konusunda 2b cevap paylaştı.
7 ayİyicil olsaydı, dünya şu an ki durumunda olmazdı.
17 Yorumla- 7 ay
Degil mi? Dogru...
- 7 ay
Herkesin içinde kötücül bir öz vardır.
- 7 ay
(Cicek)
- 7 ay
Anlamadım 🙄
- 7 ay
Cicek gonderdim 😅 smilelerim yok 😅
- 7 ay
Ahh :))) teşekkürler :))
- 7 ay
Rica ederim 😅
- Kişilik & Karakter konusunda 3,3b cevap paylaştı.
u 7 aySaf niyet taşıyan insan sayısı karşılaşamayacak kadar az.
İnsan sevmiyorum.13 Yorumla- 7 ay
Al benden de o kadar cano. Insanlarin sevilcek bir yani oldugunu dusunmuyorum...
- 7 ay
Hayvanlar iyi ki var 🙄
- 7 ay
Kediiiii 😆 Kedi askimizi kimseler sorgulayamaz 😅
7 ayKelime darağacıma yenileri eklendi ama kullanır mıyım? O şüpheli. Soruya gelecek olursak, insanın hamuru önemli; hamurunda kötülük varsa er ya da geç kötü olur.
10 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 1,2b cevap paylaştı.
7 ayİnsan grinin siyaha daha yakın bir tonudur, ne olmak istediğini kendisi seçer ama kötüye daha yakındır
10 Yorumla İnsanların içinde hem iyilik hem de kötülük vardır. Hangi tarafı ağır geliyorsa o tarafa çekilir.
10 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 2b cevap paylaştı.
7 ayİnsanoğlu Özünde iyidir ama nefsi ve çıkarları ona kötü birisi yapar
10 Yorumla İyi de kötü de var. Hangi tarafı beslersen o taraf baskın olur.
10 Yorumla
7 ayBence doğduğu zaman iyi üzüldükçe acı çektikçe kötüleşen yaratıklarız
10 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 7,6b cevap paylaştı.
7 ayİyi gibi görünse de aslında içi kötülükle dolu.
10 Yorumla Kişilik & Karakter konusunda 2,7b cevap paylaştı. Bence herkesin içinde kötülük ve iyilik vardır bilemedim.
10 YorumlaKişilik & Karakter konusunda 2,9b cevap paylaştı. İnsan adece kendisine verilmiş olan "İrade" ile hepsin üstün tutulmuş bir varlık
10 Yorumlaİnsanların artık sadece çıkarlar ilişkileri var
10 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 3,1b cevap paylaştı.
7 ayİnsan imtihan halindedir. Hem lerle hem hayırla muhattap olur. İkisininde değerlendirmesi ayrıdır.
10 Yorumla Özünde kötü olduklarını düşünüyorum
11 Yorumla- 7 ay
Bende ayni sekilde dusunuyorum efenim (cicek)
7 ayBence ikiside eşit hangi tarafi büyütür beslersen O olursun çok kötü insanlar hep kötü taraflarını besler ve kötü zalim. biri olup. cikwr
10 YorumlaKişilik & Karakter konusunda 3,5b cevap paylaştı. İnsanlar iyi doğar kötü ölür
15 Yorumla- 7 ay
Bence hayata geldigimiz daha ilk dakikada kotulugu ogreniriz :) Bu sekilde bakiyirsak katiliyirum
- 7 ay
Hayir, daha ilk dakikadan aglariz. Aglamamiz bencilligimizden. Canimiz yanar, genzimiz yanar ve hic bir sey dusunmeden kendimiz icin aglariz. Kisa surede de rahat erdigimizde yani kuveze kondugumuzda susariz. Ilk dakikadan numaraci olmayi ogreniriz. Eger aglarsak istemedigimiz seyleri yapmaz, istedigimiz seyleri yaoar bu koleler diye bakariz yetiskinlere.
- 7 ay
Dunyada her sey etki ve tepki dengrsine gire kurulmustur. Cocuk anne karninda ogrenmeye baslar. Annesinin kendini konumlandirmasindan rahstsizss tekme atar. Anne oturuyorsa ayaga kalkar, bebek boylece rshimde daha rahat ederbilecegi pozisyonda durur. Bebek deyio kucumsememek lazim 😆
Gizli Üye(25-29)7 ayAllah iyi yaratmıştır özünde ama çoğu şeytancık olmuş kötücüller
11 Yorumla- 7 ay
Ne demek istedigini anliyorum (cicek) Fakat Allahta bizi iyi olmamiz icin tembihliyor ve iyilik karsiligi odul veriyorsa bence kotu oldugumuzu bilsigi icin.
- Kişilik & Karakter konusunda 5,7b cevap paylaştı.
7 ayKötü gibi duruyor aslında.
11 Yorumla- 7 ay
Oyleyiz efenim
Kişilik & Karakter konusunda 1b cevap paylaştı. İkisi de. Sadece iyi veya sadece kötü yoktur
14 Yorumla- 7 ay
Iyi olmayi secen kotuleriz hepimiz
- 7 ay
Peki efenim dusunce ozgurlugu (cicek)
7 ayBence özde ikisi de var
15 Yorumla- 7 ay
Bence sadece kotuluk var yaa
- 7 ay
O zaman çocuklar neden tertemiz tatlı melllek gibii
- 7 ay
Cocuklar istedikleri seylerin olmasi icin aglayan numaracilardir. Aglayinca isteklerinin olacaklarini bildikleri icin numara yaparlar
- 7 ay
Bitek çocukları seviyordum onları da alma elimden yaaa
- 7 ay
Ehehehehe tamam özur dilerimm ( cicekk)
Herkesin özünde hem iyilik hem de kötülük gizlidir ve biz insanlar birini seçeriz
10 YorumlaKişilik & Karakter konusunda 7,8b cevap paylaştı. Necaseten öylesine rastgele yaratılmış varlıklar
12 Yorumla- 7 ay
Bazen seytan hakliymis demekten kendimi alamiyorum...
Kişilik & Karakter konusunda 11,5b cevap paylaştı. Genimizde kötülük var
30 Yorumla
7 ayÖzünde kötücül ama frenliyorlar
10 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 1,5b cevap paylaştı.
7 ayBence dünyanın en vahşi yaratığı insanoğlu
10 Yorumla
7 ayYüzde 99 kötü yüzde 1 iyi..
10 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 633 cevap paylaştı.
7 ayHangi taraf için yaratıldığına bağlı.
10 Yorumla Kişilik & Karakter konusunda 5,6b cevap paylaştı. Özümüzde imtihan için yaratıldık
10 Yorumla
7 ayİyi ruhlar iyi kötü ruhlar kötü
10 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 1,3b cevap paylaştı.
7 ayİnsanların kafası güzel
10 Yorumla
7 ayİnsanından insanına değişir
10 Yorumla
7 ayÇıkarcı menfaatçi yalaka dengesiz yaratıklar
10 Yorumla
7 aykötü tabii ki
11 Yorumla- 7 ay
Aaa sana denk gelmeyi umuyordum. Simdiye kismetmis. Dovme sorunda tenin beyaz mi dedim cevap vermedin, yalnis mi anlasildim? Buna gore renkli ya da renksiz bir onerim olacakti. Sonra yalnis mi anladin acsba diye kotu hissettim (cicek)
- Kişilik & Karakter konusunda 5b cevap paylaştı.
7 ayÇok kötü
11 Yorumla- 7 ay
Oyleyiz
Gizli Üye(36-45)7 aySu zamanda cogu insan kotu
10 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 2,8b cevap paylaştı.
7 ayEn yükseğe de çıkabilir en assagiyada inebilir
10 Yorumla - Kişilik & Karakter konusunda 3b cevap paylaştı.
7 ayÇoğu şeytan 😈 iyiliği oynuyor.
00 Yorumla Kötücül
10 Yorumla
7 ayİyicil
10 Yorumlaiyicil
10 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 2b cevap paylaştı.
7 ayKisiye göre
10 Yorumla
7 ayKötücül
10 Yorumla- Kişilik & Karakter konusunda 25,5b cevap paylaştı.
7 ayBence kötü.
10 Yorumla
Gizli Üye(18-24)7 ay
insan değişken bir canlı10 Yorumla
7 ayKotü
10 Yorumla
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer 