Bazen insanlar seni kendi bakışlarıyla görür, söylediklerini kendi yaralarından dinler. Ne kadar doğru anlatırsan anlat, anlamak istemeyene kelimeler yetmez. Susmak çoğu zaman bir yenilgi değil, iç huzuru koruma biçimidir. Çünkü bazı yanlış anlamalar, anlatmakla değil zamanla çözülür. İnsan kendini savunmakla yorulur, susmakla büyür. Peki sen, yanlış anlaşıldığında kalbini mi anlatırsın, yoksa sessizliğine mi sığınırsın?
İnsanların seni yanlış anladığını fark ettiğinde, kendini açıklamayı mı seçersin yoksa susup izlemeyi mi?
Duruma bağlıdır, birisi beni yanlış anladığında açıklama gereği duyuyorsam açıklama yaparım ama haklı çıkarmayı çalışmam. Bana inanıp inanmaması ona kalmış. Haklı çıkarmak mı önemli yoksa mutlu olmak mı? Tabi ki kendinle mutlu olmak. ✨
Önce kendimi açıklamaya çalışırım, izah ederim, nedenlerini söylerim mutlaka. Çünkü en çok korktuğum şey yanlış anlaşılmaktır ama karşımdaki anlamıyorsa da yapacak bir şey yok mecburen sessizliği seçiyorum... Çünkü karşımdaki anlamamak da ısrar ediyorsa ona anlatmak beni yoruyor, Çünkü ne kadar anlatırsam anlatayım beni anlamayacağını düşünüyorum o yüzden de vazgeçiyorum açıklama yapmaktan..
Karşımdaki kişiye göre değişir sevgili Ayhan67 mesela 1 kereye mahsus açıklamaya değicek bir insan ya da topluluksa yanlış anlaşıldığımı ifade ederim ama buna değmiyecek insanlar ise güler geçerim 😇
Yanlış anlaşılmaya mahal verecek bir davranışta bulunduğumu fark ettiğimde bunun böyle olmadığını söylerim elbette. ya da bunu biri açıkça ifade ederse elbette dikkate alırım. Ama birinin benimle ilgili fikirlerini değiştirmeye çalışmam. Hatta bu durum o kişi hakkında fikir sahibi olmamı sağlar.
Ben olsam kendimi açıklamayı seçerdim ama bu kişiden kişiye değişebilir. Yanlış anlamalar karşısında susmak bazen daha sağlıklı olabilir, özellikle karşıdaki kişinin seni anlamak için çaba sarf etmediğini hissettiğinde. Ama biri gerçekten seni dinlemeye açıksa, neden yanlış anlaşıldığını kalbinden geçenleri dürüstçe paylaşarak ifade etmek iyi bir seçim olur ❤️. Sonuçta, insan ilişkilerinde denge kurmak önemli! 🌿
Kişilik & Karakter konusunda 10,8b cevap paylaştı.
Kimseye açıklamam veya kimseyi ikna etmek zorunda olan biri değilim. Fakat bu sahneye şahit olanlar kendi kazdıkları kuyuya düştüklerinde anladılar ne demek istediğimi. O zamanda çok geç oldu. Hayat ne yapacaksın. Bazıları yaşayarak tecrübe etmeyi seviyor. Sevenleri ayırmamak lazım.