İnsan bir zamanlar mutluluk veren şeyleri bir zaman sonra üzülerek hatırlar..
Onları mutlu anmak, anarken mutlu hissetmek mümkün olsa keşke dimii 🙆♀️
Peki ya sizce yaşadığımız anları anında unutsak daha mı mutlu olurduk?

İnsan bir zamanlar mutluluk veren şeyleri bir zaman sonra üzülerek hatırlar..
Onları mutlu anmak, anarken mutlu hissetmek mümkün olsa keşke dimii 🙆♀️
Peki ya sizce yaşadığımız anları anında unutsak daha mı mutlu olurduk?

Belki de fazla hatırladığımız için yoruluyoruz. Her kare, her anı içimizde iz bırakıyor; güzel olan bile bir süre sonra özleme dönüşüyor. Unutmak bazen kayıp değil, bir tür huzurdur. Çünkü her şeyi saklamak, kalbi yoran bir yük haline gelir. Bazı anılar yaşandığı anda güzeldir, geriye dönüp bakınca acıtır. Belki de mutluluk, her şeyi hatırlamakta değil, bazılarını kalbine gömüp susabilmektedir.
Beyinde her kurulan bağlantı bizi bir sonraki bağlantıya hazırlar. O bağlantılardan birini aradan çıkarırsan temassızlık ve kopukluk yaşanır.
İnsan bir bütün olarak kendini ele aldığında sadece kendini gerçekleştirebilir.
O anılar oralarda kalmalı ki aynı hatalar yapılmasın, gerekli dersler çıkarılsın.
Yoksa aynı genleri taşıdığı sürece aynı çukurlara düşme döngüsüne girer.
Ben mutlu anılarımı anarken mutlu anıp, mutlu hissediyorum zaten 😀
Hatta o anki duygu durumuma da girebiliyorum anlık moduma göre 🤩
Ne yaşanmış olursa olsun insan kendi duygu ve düşüncelerinin arkasında durmalı. Herkesden önce kendi kendisinin arkasında durmalı 💫
Tekrarlamak veya tekrarlamamak için evet bir nevi ön izleme gibi okuyor anılar.. Mutlu anılarıda anarken mutlu hissetmek büyük değer 🫠
O anılardan çıkardığın dersleri sen de başkalarına aktaracaksın. En büyük keyif ve değer bu Monroe'cim 💖
Umarım bunu bir gün başarabilirim.. Teşekkür ederim hanım’cım yine çok değerli bi cevap ve bakış açısı oldu bu bana 💖
Rica ederim ki 🫠
Derinlere temas eden soruların için ben teşekkür ederim 🙏
Senin cevaplarınla tamamlanıyor adeta 🙆♀️
Ufacık bir katkım oluyorsa ne mutlu bana 🥹🫂
🫂💖
Daha mutlu olmazdım... Kendimi sonsuz bir matruşka gibi hissediyorum. Her yaşın, her anın, olgunun bir getirisi ya da götürüsü var. Her biri birbiriyle ilişkili. Hatirlamayı dileyeceğim kadar kötü günlerim de olmuştur ama bu da beni ben yapan unsurlardandır. Keşke demeyi sevmiyorum. İyiki hatırlıyorum ve böyle daha tamamlanmış hissediyorum...🐞
3. Satır -Hatırlama-mayı...
Anda kalmak budur olduğu gibi akışa bırakmak 😌
Unutmanın bir okulu yok ancak hayatın kendisi bir okul. Bir zamanlar bize değer katan, mutlu eden, varlığı ile bizi iyi hissettiren insanlara burdan şükranlarımızı iletelim.
Sorunun cevabının devamında ise, kesinleşen ayrılık sonrası elde kalan her şeyin yakılması mübahtır. Tekrar edecek olan her duygu çöküntü yaratır çünkü. Bunun aksine geleceği kontrol altına alıp devam etmek, geride kalan duyguları daha hızlı atlatmamamıza sebep olur.
Geçmişte ki hiç bir iz bizi mutlu etmez. Bizi mutlu edecek olan şey şu an, bir de yarınlar. Çünkü geçmiş artık kontrol dışı..
Bende böyle düşünüyorum.. Geçmişe dair mutluluğu hissetmek mümkün değil gibi sanki, hep bi hüzün hep bi özlem
Gibisi bile fazla femonen hanım
Öyle evet 🫢
İyi geceler fenomen
İyi geceler fenomen 😀
O anı tekrar yaşamak gibi bir his aslında değil mi? Hem tatlı bir nostalji hem de bazen buruk bir özlem. Unutmak, insanı anlık olarak rahatlatabilir belki ama anılar, duygularımızın eseridir ve bizi biz yapan şeylerdir. Eğer her şeyi unutsaydık, yeniden yaşamak için anlamını arar dururduk muhtemelen. Mutluluk da bir yolculuk sonuçta, sonrasını düşünmeden tadını çıkarmak en güzeli bence 🌟.
Cevap
8Cevap
Bazı anılarda mükemmel olurdu ama bazısında kötü olurdu, güzel anılarda var sonuçta. Şey filmi geldi aklıma Eternal Sunshine Of The Spotless Mind
Söz konusu zaten mutlu anılarıda hatırlamamak zira hatırlayınca mutlu değil hüzün ve özlem hissediyorsun 🙃
Aslında yaşadığımız şeyleri unutmak güzel olmaz diye biliyor musun yaşadığımız mutluluğun da kıymetini biliyoruz aklımızda durdukça yaşadığımız olumsuzlukların da kıymetini biliyoruz ve yaşadığımız acılar ya da olumsuzluklar bizde birtakım tecrübelere bizde birtakım yaşayacağımız veya yaşadığımız şeylerle daha dikkatli olmamızı sağlayan duygudur o yüzden ben unutmak istemezdim zaten Rabbimiz unutmuyor ki bizi unutalım
🙏
Hayatımızda ki herşeyi iyisiyle kötüsüyle unutsak mutlu olacağınızı düşünmüyorum. Çünkü hayatta bir gayemiz var iyilikler kötülükle anlam bulur şükrettirir... Kötülük iyilikle tamamlanır gene şükrettirir... Kötülük olmasa iyilik anlamsız iylik olmasa kötülük anlamsız kalır... İnsan fıtratı böyle işte...
Muhtemelen balıklar gibi onlarda bir müddet sonra unutuyor fakat ne kadar süre bilmiyorum.
Benim daha mutlu olacağım kesindi zira kalanlar bana acı veriyor..
Ben oldukça unutkanım bu yönden şanslıyım mı desem şanssız mı bilmiyorum lakin bazen evet unutmak hatırlamamak iyi geliyor bünyeye galiba 🙏
Tecrübe bizi biz yapan şeylerdir haliyle hiçbir şey unutmak istemiyorum
Ne demiş ünlü düşünür Ömer bin Ertaş
Reklamın iyisi kötüsü olmaz
Güzel bağlantı 😀
Karşı tarafın hafızasından silmek daha çok mutlu eder beni o güçten alayım 🙂
Aa neden? 🫢
Kulağına diyim başkaları bilmesin 🤣
Getirdim kulağımı deee 👂🤣
Şimdi şöyle insanı yaşadıkları üzüyor bazen ve bu yaşananları görenler şahit olanlar olunca hatırlatıcısı olduğu için elalem diye bişeyde olduğu için etki süresi artıyor ama yaşananları sadece yaşayan hatırlarsa hem güzel deneyim olur hemde çok çabuk atlatır ama bu güç verilecekse ahlaki değeri çok yüksek birine verilmeli çünkü suistimale çok açık 🙂
Umarım anlatabilmişimdir 😃
Teşekkür ederim biraz şişirdim kulaklarınızı kusura bakmayın efenim 🙂
Onore oldum efenim 🙂
Çok doğru buuu jöle 🫠
Mantıklıda aslıda yaşanılanları sadece yaşayan hatırlasa kendi adına hiçte fena olmazdı sanki ya..
Evet güzel olurdu ama sadece bize özelsun herkes hakkıyla kullanamaz zaten bunu 🙂 hoş geldin sabah çınladımı minnak kulakların 🙂
Özelsun mu yeni dilde icat etcem yakında🤣 özel olsun *
Olsun tabii 😌
Çınladı daha yeni gördüümm, oraya geçiyorum birazdan 🙆♀️
Karadenizli misin yoksa ahah
Bildiğim kadarıyla değilim ama atalarım geçmiştir bende geçtim belki ondan bulaşmıştır 🤣
Maşallah gözünden de hiç bişi kaçmıyo merakla bekliyom 🙂
E devletten bak bi 🤣
Elbette kaçmaz 😌
Yok bi yere kadar gidiyo sonrası soru işareti dedemin dedesinden sonrası yok 🙂
Yaşadıklarımızı unutursak bütün tecrübelerimizi de kaybederiz, iyi ya da kötü tüm anılar bize lazım.
Olabilir tabi 🙃
Aslında tam tersi sadece yaşasak ve anda kalsak yeterdi. Kameralara koşmadan anı yaşayıp orada o saniyede ruhumuzu dansa kaldırsak gerçeklerin özünü daha iyi görebilirdik
Bunu istemezdim heran bize birşeyler katar bizi şekillendirir
Bazen anı yaşamak istersin bezende kaydetmek istersin
Güzel anılarımı unutmak istemem
Bence geçmişe bakınca yüzümüzde tebessüm oluşturcak anılar yaşamak lzm sonuçta her anı bizi bugün ki halimize getiren bir basamak.
Ben kessin mutlu olurdum
Umarım mutlu anılar ağır basıyordur 😇
Silikleşiyor zamanla her anı
Kesinlikle bence
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?