Birinin hatasını yüzüne hemen söyler misin Yoksa kırılmasın aman demeyeyim mi dersin?

Açıkçası, eskiden hemen söylerdim. Ne hissediyorsam direkt dile getirirdim, çünkü dürüstlüğün her zaman en doğrusu olduğuna inanırdım. Ama zamanla anladım ki herkes senin gibi kaldıramıyor gerçeği. Bazıları savunmaya geçiyor, bazıları kırılıyor, bazıları da seni yanlış anlıyor. O yüzden artık önce tartıyorum; bu kişiye bunu söylemem gerçekten bir şey kazandırır mı, yoksa sadece içimi mi rahatlatır? Eğer karşımdaki insan olgun biriyse, kırılmadan konuşabiliyorsak söylerim. Ama kalbi hassassa, bazen susmayı tercih ederim. Çünkü bazı gerçekler, söylenince değil, hissedilince daha derin anlaşılır. Yani kısacası, artık her şeyi yüzüne söylemek değil, ne zaman susmanın daha doğru olduğunu bilmek önemli benim için.

Birinin hatasını yüzüne hemen söyler misin Yoksa kırılmasın aman demeyeyim mi dersin?
Birinin hatasını yüzüne hemen söyler misin Yoksa kırılmasın aman demeyeyim mi dersin?
Cevapla