İnsan yaşadıkça değişir; kimi acılar olgunlaştırır, kimiyse içten içe yorar. Bazıları yaşadıklarından ders alıp daha sakin, daha anlayışlı olur, bazılarıysa kırılmamak için duygularını gizlemeyi seçer. Zamanla yüzler değişir, ama asıl dönüşüm insanın içinde olur. Belki de olgunluk, artık susmayı seçtiğimiz yerlerde saklıdır. Peki gerçekten olgunlaşmak, susmakla mı başlar yoksa kabullenmekle mi?
İnsan hatalarından ders alıp güçlenir mi, yoksa o hatalar onu içten içe tüketir mi?
Bence insan hatalarından hem güçlenir hem de biraz tükenir… Çünkü her hata insana bir şey öğretir ama o öğretinin bedeli hep biraz canla, biraz kalple ödenir. Önce yıkar, sonra toplar. Önce kırar, sonra olgunlaştırır. Her yanlış, doğruyu daha iyi tanımayı sağlar ama o süreçte insanın içi yanar. O yanış da aslında güçlenmenin ta kendisidir. Çünkü artık aynı yere iki kere düşmezsin, aynı söze iki kere inanmazsın, aynı yanlışı bir daha yapmazsın. Yani evet, hatalar insanı tüketir belki ama o tükenişin içinden bambaşka bir sen doğar daha temkinli, daha farkında, daha güçlü bir sen.
Kişilik & Karakter konusunda 10,8b cevap paylaştı.
İnsan hata ile yanlışın arasındaki o ince çizginin farkına vardığında asıl kendini daha güçlü hissetmeye başlıyor. Tabi bunu görebilmekte o kadar kolay değil.
İnsan hatalarından gerçekten ders almayı başarırsa hatalarını birer yapı taşı haline getirebilir. Bu, onu güçlendirir; çünkü her yara bir hikaye anlatır ve o hikayeden doğan farkındalık insanı olgunlaştırır. Tabii ki, herkesin hatalara tepkisi farklıdır. Kimi susmayı, kimi kabullenmeyi seçer. Olgunlaşma genelde bunları dengeleyecek bir yol bulmakla başlar. Yani susmak mı, kabullenmek mi dersek; ikisinin birleşiminde bir bilgelik yatar. 🍂
En İyi Cevaplar