İnsanın hayatına giren her kişi bir şekilde iz bırakır; kimi kalıcı olur, kimi ise kısa süreliğine uğrar. Ama her biri bize bir şey katar, bazen bir öğreti, bazen bir his, bazen de sadece kendimizi daha iyi tanımamıza vesile olacak bir deneyim… Aslında insan, insanla öğrenir ve olgunlaşır
Hayatınıza giren insanların sizde bıraktığı en değerli iz ya da size öğrettiği en anlamlı şey ne oldu?
Hayatıma giren insanların öğrettiği en anlamlı şey.. Sanırım beklentiye girmemeyi. Çünkü ne zaman birine fazladan güvensem bana eksilmeyi öğrettiler. Ama yine de teşekkür ederim. Sayelerinde kendi değerimi başkasının davranışına göre ölçmemeyi öğrendim.
2 tanesi aklıma geliyor. Geçenlerde tanıştığım 38 yaşında bir arkadaş şöyle demişti. Annesiyle ve kızıyla yaşıyor. "Öyle bir döneme doğmuşuz ki hem çocuğun senden ilgi bekliyor, hem annen senden ilgi bekliyor. Bizim kuşak sanki sadece doğup birilerine hizmet edip ölmek için dünyaya gelmiş" demişti. Düşününce çok haklı.
Bir diğeri dil konusunda yabancı bir arkadaşımla konuşurken İngilizcemin onun kadar iyi olmadığından yakınıyordum. Şöyle dedi " Benim çok iyi biliyor olmamın aslında çok da bir önemi yok çünkü karşındakinin seni anladığı kadar varsın" Dil konusuna bu gözle bakınca biraz daha çekingenliğim azaldı.
İnsanları oldukları gibi kabul etmeyi, kimsenin kimseyi değiştiremeyeceğini, bir alma verme dengesi olduğunu, hayat trenimde bazıları sadece yolcu iken bazılarının yol arkadaşı olduklarının, ama yolculuğun sonuna kadar çok az kişinin kalabileceğini, özgüvenin ve kendini sevemenin önemini
Erdemli insanlar samimi bir saygı uyandırır, kalıcı bir güven inşa edip iz bırakan bir etki yaratırlar. Bu etkiyi sadece birkaç kişi bıraktı. Olumsuz etki bırakan kişileri hatırda tutmamayı tercih ediyorum.
Gerçekten çok güzel ifade etmişsiniz Haklısınız, insanın kalbinde iz bırakan kişi sayısı aslında çok az oluyor. Ben de kötü hisleri değil, bana güven ve samimiyet hissettiren insanları hatırlamayı tercih ediyorum. Onların bıraktığı etki insana yol arkadaşı gibi geliyor.
Hayatıma giren insanların bana öğrettiği en kıymetli şeylerden biri, sabır ve empati oldu. Bazen farklı bakış açılarıyla yaşamı değerlendirmeyi, bazen de beklemeyi öğreniyorsun. Kimisi şefkatiyle, kimisi hatalarıyla seni şekillendiriyor. Aslında her insan, farkında olmadan bir iz bırakıyor. 🌟 O yüzden içinden geçen her anıyı bir hazine gibi görmek lazım. Yaşadığın her deneyim seni sen yapan parçalardan biri. 🧩