Dürüstlük çoğu zaman ilişkilerde en değer verilen şey ama bazen söylenen gerçekler düşündüğümüzden daha ağır olabiliyor. Sizce dürüstlük her zaman iyileştirici midir, yoksa bazı durumlarda daha da incitici olabilir mi?

Dürüstlük çoğu zaman ilişkilerde en değer verilen şey ama bazen söylenen gerçekler düşündüğümüzden daha ağır olabiliyor. Sizce dürüstlük her zaman iyileştirici midir, yoksa bazı durumlarda daha da incitici olabilir mi?

Her zaman iyileştirmez iyileşmek başka bir şeyle ilgili de olabilir. Ne bileyim bazen gerçekler can acıtır. Nasıl söylendiği de önemli. Uygun yer ve zaman diyeyim yeniden.
Fazla dürüst olmaktan kaynaklı kaybettiğimi düşündüğüm zamanlar oldu ama daha sonra aslında kaybedelim ben olmadığımı aksine dürüstlüğün ne olduğunu bilmeyen sahtekarlar olduğunu fark ettim... Uzun vadede dürüstlüğüm her daim kazandırdığını biliyorum o yüzden vicdanın en rahat... İlişkilerde insanlar kendini çok akıllı sanırlar gizledikleri şeylere bilmediklerinizi ya da yedikleri halkları dile getirmediğiniz için sizi kandırdıklarını düşünebilirler... Ben insanların ayıplarını ortaya atmayı açıkçası pek sevmiyorum ya da bir yanlış yaptıklarında olabilir diyerek onlara tutunacak daha uzatmayı daha çok tercih ediyorum evet eleştiriyor muyum eleştiriyorum ama yapıcı bir amaca hizmet ediyor bu nedenle kaybedeceksem her şeyi açık açık söyleyeyim kaybetmeyi tercih ederim.
Yaptığımız şeylerin altında yatan iyi niyetleri görmeyen sözde dürüstler benim için kayıp değildir!!
Eyvallah
Dürüstlüğün kıymeti bilinmiyor, insanlar zaten neye nankörlük etmedi ki.. öz eleştiri yapacak olursam, bazı konularda ben de o doğruyla baş edemiyorum. Sevdiğinin sana dürüstçe söylediği her şey hoşuna gitmeli değil mi? söylerken hoşuma gidiyor da hemen içim içimi yemeye başlıyor, başka duygular giriyor devreye falan. Yani dürüstlük de her zaman iyileştirmiyor.
Rica ederim 🙄 kısa cevap yazıyorum dimi dkfk
Öhö öhö. 😅
Teşekkürler 🍃
Ne her zaman iyileştirir ne de her zaman yaralar.. Dürüstlüğü nereye nasıl konumlandırdığın önemli, onunla nasıl başa çıkacağını bilmelisin..
Sana dürüst olan birini sana saldırıyor gibi hissediyorsan bir yerlerde bir yanlışlar vardır, ya üslupta ya da yaklaşımda..
Haklı mıyım 👉👈
Dürüst olan birine genellikle darılır küser ve kızarız jdjdj bize saldırdığını hissederiz gibi saldırmakta değil ama doğru kelimeyi bulamıyorum 😔
Hayır çabalamamamaması gibi😂
Yazdığımı anlamayarak anlaman çokça güzel 😂
Uyu gel bi daha oku 🙊
Dürüstlük gerçekten çok değerli bir erdem; ilişkilerin sağlam temeller üzerine kurulmasını sağlar. Ama bazen, söylenecek şeyin zamanı, tonu ve şekli de çok önemlidir. Gerçek, doğru zamanda ve empatiyle söylenirse iyileştirici olabilir. Ancak duygulara dikkat edilmeden, kaba bir şekilde ifade edilirse yaralayabilir. Yani, doğruyu söylemek kadar, nasıl ve ne zaman söylediğin de mühim. 🌿
Cevap
4Cevap
Yarlanacaksam bu dürüstlük yüzünden olsun ya. Yalandan sevinçler için fazla yaşlıyım 😅
Dürüstlük sadece zarar veriyor...
Dürüst olmak her zaman iyi olmayabiliyor kendi açımızdan bence her insan yerine göre dürüst olmalı
Bazı insanlar o kadar iyi yalan soyluyor ki, durust oldugun icin pisman oluyorsun e buda haliyle yaralıyor insani.
yapacak bir sey yok.
Başta acı verir, sarsar.. Ama acının içinden geçmeye cesaretin olur ise eğer muazzam bir özgürlük hissi ve şifalanırsın..
Doğru yerde doğru sözler her zaman netliğe gerçekliğe ulaştırır
İyidir iyidir de bizim insanımız kötüdür saflıga canım yorar
Yaralayabilir bazen bazı gerçekleri duymaktansa yalan ile mutlu olmak daha iyi gibi
Benim doğrularım yaralıyor nedense arada beyaz yalan söylemekte fayda var sanki
Ortaya karışık mix yapar
bence dürüstlük daha güzel ister iyileştirsin ister yaralasın dürüstlük en güzel şeydir bu hayatta baştan sona yalancı olmaktan daha iyi
Ne olursa olsun dürüst olurum en iyisi
Nerede, nasıl ve ne zaman söylediğini bağlı
bazen yaralıyor dürüstlük her zaman iyi değildir
Her zaman değil.
Yaralar
Yaralar
Dürüstlük iyidir
Daha çok yaralar
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?