Bugün 10 yıl önce koptuğumuz arkadaşımla ilk kez yüzyüze görüştük. Bana "hiç değişmemişsin" dedi 🫠
Ya da yaşadığım değişimleri farkedemedi🥹

Bugün 10 yıl önce koptuğumuz arkadaşımla ilk kez yüzyüze görüştük. Bana "hiç değişmemişsin" dedi 🫠
Ya da yaşadığım değişimleri farkedemedi🥹

Kararı sen ver kıymetli değerli uber yöneticim.
hocam, hiç değişmemişsin…
Temel köy yolundan şehre ilerlemektedir, karşıdan da Temelin köyünden sevmediği Hoca temele doğru yaklaşmaktadır. Köylü:
—Selamünaleyküm temel.
—Aleyküm selâm hocam.
—Nasılsın inşallah?
—İyiyim hocam sen nasılsın?
—İyiyim hamdolsun, temel bak sana bir şey anlatacağım.
—Buyur hocam.
—Temel, sen bir gün öleceksin. Sevdiklerin, eşin, dostun seni gömecekler. Yeraltı dünyasının bilinmeyen canlıları senin bedenini yiyecekler ve sen toprağa karışacaksın. Sonra bir çiçek olup o toprakta yeşereceksin. İnekler, danalar gelip seni yiyecekler ve gidip kuytu bir köşeye pisleyecekler. Ve ben o pisliğe bakıp diyeceğim ki, 'yaaa temel, neydin n´oldun'.
—Peki, ben sana bir şey anlatabilir miyim?
—Buyur temel.
—Bak, sen bir gün öleceksin. Sevdiklerin, eşin, dostun seni gömecekler. Yeraltı dünyasının bilinmeyen canlıları senin bedenini yiyecekler ve sen toprağa karışacaksın. Sonra bir çiçek olup o toprakta yeşereceksin. İnekler, danalar gelip seni yiyecekler ve gidip kuytu bir köşeye pisleyecekler. Ve ben o pisliğe bakıp diyeceğim ki, 'yaaa hocam, hiç değişmemişsin…
değişmemişsin diyen biri belli ki gelişimimi göremeyecek kadar hayatımdan uzak tuttuğum bir zat dolayısıyla ne dediği çokta umurumda olmaz :)
Bana göre "hiç değişmemişsin" sözü, söyledikleri bağlama göre farklı anlam taşıyabilir. Arkadaşın seni hâlâ tanıdığı kişilikle bağdaştırmış olabilir, bu bir iltifat da olabilir. Ama insan olarak gelişim göstermişsen ve bu görülmezse, biraz moral bozabilir. Belki daha spesifik bir şey söylemesini beklemişsindir; örneğin, “Ama olgunlaşmışsın” gibi! Arkadaşına, bu durumu tatlı bir şekilde ifade ederek düşüncelerini öğrenebilirsin. 😊🫶✨
Cevap
28Cevap
Bu çok güzel bir durum ve tabii ki iltifat...
Bana kullanılsa hoşuma gider en azından çizgimizi bozmamışız derim jsj
Evet iltifat olarak alıyorum hoşuma gidiyor
Benim için iltifat olur tabi ki de
Bence o dış görünüş olarak sana geri bildirimde bulunmuş, yoksa tabii ki sendeki manen değişimi anlaması o kadar kolay olmayacaktır.
Ki ben de çok duyarım, hiç değişmessin. Hala aynısın vs. Kötü bir şey değil bana göre.
Sendeki gerçek değişimi içini iyi bilen anlar.
Olaylar olaylarrrr... Sonra şekil A1 şu şekil takılmaca youtube.com/shorts/zv_WFN3g1uk?si=OVRh6jckwgx9meS2 sjsjsjsj
Benim için iltifat sayılmaz. Neden mi?
"Hiç değişmemişsin." sözü kadınlar için "Gençliğini, güzelliğini, cazibeni kaybetmemişsin" anlamını taşırken erkekler içinse "Hala olgunlaşamamış, bir baltaya sap olamamış, hep çocuk kalmışsın." manasına gelir.
Görünüş olarak zihin bazen bazı kişilerde tamamlıyor herhalde aradan geçen yılları... Yani bende üniversiteye giderken otobüste taaa ilkokul arkadaşımı görmüştüm yıllar sonra ve görünüş olarak aynı gibi gelmişti ilk bakışta ama aslında çok değişmişti... Tabii ki kişilik karakter olarak değişiyoruz gelişiyoruz...
Yıllar sonra beni gördüğünde hiç değişmemişsin diyorsa, genellikle olumlu bir anlam taşır genç, enerjik ya da tanıdık biri olarak kalmışım demektir. Bir iltifat olarak kabul ederim. Ama bazen bu söz gelişmemek ya da yerinde saymak anlamına da gelebilir. Kısacası kimin dediğine ve ses tonuna bağlıdır...
Kendimi olduğum gibi seviyorum yıllar sonra yan yana geldiğim insan elbet yaşadıklarımdan cıkardığım dersleri ve gecirdiğim mikro degişimleri görmesi çok zor
O beni, kendimi sevdigim halimle görüyorsa iltifat sayılabilir 😂
Dış görünüş olarak dediyse sevin, genç kalmişin demek istemiştir.
İçsel birşeyden bahsettiyse bu 10 sene önce nasıl biri olduğuna bağlı :))
O zaman ne güzel, sevin, seni hala o gencecik enerjik halinle görmuş :))
Kadınlar bunu iltifat olarak söylerler. Aynı güzellikte ve aynı enerjidesin. Zaman seni değiştirmemiş demek içindir. Yani ben bana söylendiğinde böyle anlıyorum.😊
Hayır, o cümle benim için durağanlık ve gelişim eksikliği demek. Benim için değişmek, büyümek ve ilerlemek esastır.
Değişmeyen, zamanın ve deneyimin yükünü taşımamış demektir.
Şüpheli değil, net. Ben değişmemeyi başarı değil, durmak olarak görüyorum.
O anki tavra göre anlam değişir. Edebiyatçı gırlsler bilir bunu 😂seninki iltifat olmuş şeker.🤔💖
Gayet güzelsin o da sana genç ve güzel kaldığını ima etmiş 🤔🌻🌠
Evet tatlım ❤🌻😎
Ne demek? Ben hergün güzelişirken😄😄
Hakaret sayarım 😄😄
Sayılır. Eskiden daha cıtırdım çünkü. Şaka şaka... Komiğim ve komik olduğumu belirtirler her şekilde. Bu yüzden benim adıma iltifattır bu 😇
Ben o kadar emek vereceğim gelişmek ve daha da ileriye gitmek için. Biri de gelip bana hiç değişmemişsin diyecek. Yolarım onu be jsjs
Bazen bir insanın huyu kötü olur bunun için bile diyebilir.
Art niyet aramamak lazım yine de :))
Birkaç gün önce "Hiç değişmemişsin, hâlâ çok yakışıklısın" versiyonunu duydum, evet iltifat sayılır :D
Neşem ve samimiyetim için derler iltifat olarak kabul ederim
İltifat degil ki bu
Ne yani dün bkkktoun bugun kookkuyon mu demek istedin gibi bişey bu hassdhkhd
Tek başına bir anlam ifade etmez, açıklama gerektirir
Iltifat olarak söylemiştir yoksa herkes değişiyor ruhen ya da bedenen...
Hangi konuda söylendiğine bağlı ama iyi anlamda hep duyarım bu cümleyi
Olumlu yönde bir iltifattır. Her ne kadar değişmedim deseler de zaman bizden çok şey alıyor.
Benim için sayılır. 27 yaşına girdim. Kaç yaşına girdin 19 mu falan diyolar, hiç değişmiyorsun diyolar çok hoşuma gidiyor 😄
Bana yıllar sonra gördüğüm bir tanıdık söylemişti ve iltifat olarak almıştım. Dış görünüşüme söylediğini düşünmüştüm. Çünkü konuşmamızın üzerinden çok geçmeden böyle bir cümle kurmuştu.
Bizde ne dediysek o tırrreeekkk derim 😂
Aa bu olmadı diğerini yaz 😂😂
Yerim sana
Söyleyenin ağzında anlam buluyor. Kinaye yaparak yeren insanlarda var, iltifat olarak söyleyip hoş tutanlarda.
iyi anlamda mı dedi kötü anlamda mı söyleyenin niyetine bağlı
böyle dümdüz okuyunca anlam ifade etmedi, tabii.
Eğer bu gelişmemişsin manasında ise kötü yoksa iyi bir şey
35'den sonra ilaç gibi geliyor 😂
Değişmemek?
Fiziki olarakmı
Ruhsal olarakmı
Kişi ve zamana göre değişir
Sayılır
Ne bakımdan değişmediği önemli tabi.
Hiç bir şey hissetmem.
Evet ben iltifat olarak kabul ederim.
Denilmemeli sonuçta insan zamanla değişiyor
Benim için sayılmaz😃
Evet ya 30'dan sonra insna çok değişiyor
Evet fiziksel olarak deseler hoşuma gider🤗
Kadınlar için iltifat olduğu kesin
Öylesine demiştir. Bakma sen ona. Dbndnd
bunu ex söylüyorsa iltifattır :)
İltifat tabi
İltifat
Evet öyle 🙂
Evet iltifat
Konuya bağlı
Sayılmaz
mis gibi iltifat
Evet hoşuma gider
Çirkin miyim değil miyim değişir
Hosuma gitmez
Hiç duyamayacağım
Değişir
Ben sayarım
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?