Hayatınızı gerçekten siz mi yaşıyorsunuz yoksa başkalarının beklentilerine göre mi şekillendiriyorsunuz?

Bu soru, insanın içini titretir...
Çünkü cevabı genellikle sessiz bir “başkalarının beklentilerine göre” olur. Dürüst olalım:İstediğin okulu mu okudun, yoksa “o işte iş var” diyenler için mi tercih ettin? Seçtiğin işi, gerçekten sevdiğin için mi yapıyorsun, yoksa garantici olmak zorunda mı hissettin? Hayır diyemediğin kaç insanın hayatında rol alıyorsun? Giydiğin kıyafet, taktığın yüz, sustuğun cümle... Hepsi sen mi? Kimi kaybetmemek için, kendinden vazgeçtin?
Çünkü:Sevilmek istiyoruz. Dışlanmaktan korkuyoruz. Eleştirilmekten yorulduk. Yalnız kalmaktan çekiniyoruz.“Onlar ne der?” düşüncesi, kendi sesimizi bastırıyor. Ama şunu unutmamak gerek: “Başkalarının senin nasıl yaşaman gerektiğiyle ilgili fikirleri olabilir ama senin bir tane hayatın var.”
Hayatınızı gerçekten siz mi yaşıyorsunuz yoksa başkalarının beklentilerine göre mi şekillendiriyorsunuz?
Cevapla