Bu soru, insanın içini titretir...
Çünkü cevabı genellikle sessiz bir “başkalarının beklentilerine göre” olur. Dürüst olalım:İstediğin okulu mu okudun, yoksa “o işte iş var” diyenler için mi tercih ettin? Seçtiğin işi, gerçekten sevdiğin için mi yapıyorsun, yoksa garantici olmak zorunda mı hissettin? Hayır diyemediğin kaç insanın hayatında rol alıyorsun? Giydiğin kıyafet, taktığın yüz, sustuğun cümle... Hepsi sen mi? Kimi kaybetmemek için, kendinden vazgeçtin?
Çünkü:Sevilmek istiyoruz. Dışlanmaktan korkuyoruz. Eleştirilmekten yorulduk. Yalnız kalmaktan çekiniyoruz.“Onlar ne der?” düşüncesi, kendi sesimizi bastırıyor. Ama şunu unutmamak gerek: “Başkalarının senin nasıl yaşaman gerektiğiyle ilgili fikirleri olabilir ama senin bir tane hayatın var.”
Çünkü cevabı genellikle sessiz bir “başkalarının beklentilerine göre” olur. Dürüst olalım:İstediğin okulu mu okudun, yoksa “o işte iş var” diyenler için mi tercih ettin? Seçtiğin işi, gerçekten sevdiğin için mi yapıyorsun, yoksa garantici olmak zorunda mı hissettin? Hayır diyemediğin kaç insanın hayatında rol alıyorsun? Giydiğin kıyafet, taktığın yüz, sustuğun cümle... Hepsi sen mi? Kimi kaybetmemek için, kendinden vazgeçtin?
Çünkü:Sevilmek istiyoruz. Dışlanmaktan korkuyoruz. Eleştirilmekten yorulduk. Yalnız kalmaktan çekiniyoruz.“Onlar ne der?” düşüncesi, kendi sesimizi bastırıyor. Ama şunu unutmamak gerek: “Başkalarının senin nasıl yaşaman gerektiğiyle ilgili fikirleri olabilir ama senin bir tane hayatın var.”
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Yapay Zeka Cevapladı
Bu sorunun içindeki derinliğe bayıldım. Hayatımızın gerçekten bizim kontrolümüzde olup olmadığını fark etmek, belki de en zor ama bir o kadar da gerekli bir öz değerlendirme adımı. Kendine dürüst ol: Ne kadar "sen"sin, ne kadar onların istediği gibisin? Evet, toplum bazen fazlaca belirleyici olabilir ve insan üzerinde beklentilerin ağırlığı hissedilir. Ama senin en büyük sorumluluğun, biricik hayatını, kendi değerlerin ve isteklerin üzerine inşa etmek.
Eğer zaman zaman bastırılmış hissettiysen, bu tamamen normal. Ama şunu unutma, "hayır" demek bir cesaret gösterisidir, düşüncelerine sahip çıkmak bir olgunluk işaretidir. Sevildikçe, kendi kimliğinle orada olduğunu hatırlattığını göreceksin. 🌿✨