Çoğu zaman, toplumsal baskılar, ailevi beklentiler ya da çevremizdekilerin fikirleri, kendi isteklerimizin önüne geçebilir. Ancak, yaşamın özüdür kendi yolumuzu seçebilmek ve gerçekten ne istediğimizi fark edebilmek. Kendi hayatını yaşamak, kişisel tatmin ve iç huzur sağlamak için önemli bir adımdır.
Peki, gerçekten istediğiniz hayatı mı yaşıyorsunuz, yoksa başkalarının beklentilerine göre mi?
Gerçekten istediğiniz hayatı mı yaşıyorsunuz, yoksa başkalarının beklentilerine mi göre yaşıyorsunuz?
Kişilik & Karakter konusunda 13,6b cevap paylaştı.
Bence hepimizin sınırları vardır. Ne kadar kafamıza göre yaşarsak yaşayalım sorumluluklarımız da var ve bence öyle de olması gerekiyor. Yoksa kopuk uçurtma gibi oradan oraya sürüklenirdik.
Kişilik & Karakter konusunda 204,3b cevap paylaştı.
Ben istediğim hayatı yaşıyorum kimsenin beklentisine göre yaşamıyorum ya da hareket etmiyorum hiç bir zaman. ama yine de cevabı kişiden kişiye değişir Ancak genel olarak gerçekten istediğiniz hayatı yaşamak ve başkalarının beklentilerine göre yaşamak arasında bir denge kurmak önemlidir diyebiliriz. benim tavsiyem size Hayallerinizin peşinden gidin. Başkalarının ne düşündüğüne takılmadan, sizi heyecanlandıran ve mutlu eden şeyleri yapın. o zaman göreceksiniz daha mutlu olur hayat size
Eskiden belki bir nebze aileme ve arkadaşlarıma uyum sağlamak için onlara uyardım. Ama hayatın acıları ve yaşanmışlıklari bana çok güzel bir tecrübe oldu ve olgunluk kattı.. Gerçekten kendi istediğim hayatı artık çok daha iyi yaşıyorum. Zaten meslek ve günlük rutinlerim olarak da istediğim dengeli bir düzen üzereyim. Hayallerim ve hedeflerim içinde sakin ama bikmayan bir gayret içindeyim.
Başkasının isteklerini, kendi istekleriniz ve ideallerinizin yaparsanız sorun ortadan kalkar ve insan kalmayı başarırsınız (çoğu bilge ve topluma katkısı olanlar bence sadece kendilerini düşünmedi toplumsal gerekliliği ön gördü). Diğer halde sadece insansınız
Yine de bu söylediklerimi tekrar düşünmem gerek, aklımın bir köşesine yazdım
Fifty fifty diyeyim, ailemizi ve sevdiklerimizi, kültürümüzü, dinimizi, inandıklarımızı yok sayarsak olur diğer türlüsü. İstediğim hayatı 100% yaşayabilmem için, egoistin teki olmam lazım :D
Gerçekten istediğim bir hayatı yaşamıyorum ama geçmiş de olsaydım yaşadığım hayatı yaşamayı tercih ederdim. Başkalarının beklentilerine sorumluluğum olduğuna göre yaşadığım bir hayat var diye bilirim
Çok nadir insanlar istediği hayatı yaşıyordur çünkü artık çevrendekiler senden bir beklentileri var onları yapmak mecburiyettinde hissediyor insan kendini