Bir şey yapmak için gidip ne yaptığınızı unuttuğunuz oluyor mu?

Bazen odamızdan mutfağa, salondan odamıza bir şey almak veya yapmak için giderken ne yaptığımızı unuturken buluruz kendimizi.

Doorway effect ( kapı eşiği etkisi) olarak tanımlanan bu durum, beynimizin aslında işlevini gerektiği gibi yaptığının göstergesidir.

Bir şey yapmak için gidip ne yaptığınızı unuttuğunuz oluyor mu?

Yeni bir ortama geçince adapte olma sürecinde kısa süreli bellek yitimi olarak tanımlanır bu durum.

Diğer bir tanımlama ise bilgisayarda aynı anda çok sayıda sekme açıp aralarında gezinme olarak da yapılmıştır.

Bu aslında hiç endişe edilmemesi gereken bir durumdur.

Bu tip şeyler yaşarken önüne geçmek için hatırlatıcı bir nesneyi yanında bulundurmak önerilir.

Benim kendi çözüm yolum başladığım noktaya dönüp " ne yapmak için gitmiştim? " diye kendime sormak oluyor.

Peki sizin bu konuda ne tür deneyim ve öneriniz var? @kafiyekırığı dostumla deneyim ve önerilerinizi merakla bekliyoruz 🥳

Bir şey yapmak için gidip ne yaptığınızı unuttuğunuz oluyor mu?
Cevapla