Çok İyi Olmak da Her Zaman İyi Değildir
Bir insanın kolay kolay sinirlenmemesi, hemen alınmaması, kırılmaması… elbette ki iyidir. Bu sabır, olgunluk ve güçlü bir karakterin göstergesidir. Ama ya bir gün sinirlenirse? Kırılırsa? Alınırsa? O zaman ne olur?
İşte asıl mesele burada başlar.
Çünkü çok sabırlı insanlar, duygularını genellikle bastırır. Sessiz kalır. Anlar, tolere eder, görmezden gelir. Bu onları değerli kılar; ama zamanla çevresindeki insanlar bu sessizliği bir zayıflık ya da sınırsızlık sanmaya başlar. “Nasıl olsa bir şey demez” düşüncesiyle sınırlar aşılır, saygılar esnetilir.
Oysa bir gün gelir…
Ve o sabırlı insan da kırılır.
Ve o zaman tepkisi, alışılmışın çok ötesinde olur. Çünkü o gün patlayan şey bir olay değil, yılların birikmiş ligidir. Birçok kez yutkunulan cümlelerin, sineye çekilen haksızlıkların, sessizce biriken kırgınlıkların toplamıdır.
Bu yüzden, çok iyi insanların tepkisi çoğu zaman sessiz bir fırtına gibidir. Gürültüsüz gelir ama darmadağın eder.
Bir özür yetmez.
Bir açıklama ikna etmez.
Güven kolayca onarılamaz.
Çünkü onun sabrını, sınırlarının yokluğu sandınız.
Oysa o, sadece seviyordu… sadece anlamaya çalışıyordu.
Bu yüzden "iyi olmak" da bir denge işidir. Sürekli susmak, alttan almak, sabretmek… bir meziyettir ama fazlası kişiyi hem içten çürütür hem de çevresindekilerin gözünde değersizleştirir.
İyi olmak güzeldir ama kendine rağmen değil.
Unutma: her şeyin fazlası zarar… hatta iyiliğin bile.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer