Jest olsun, gözüne gireyim, sevaptır, beni sevsin, ona değer verdiğimi görsün, önemsediğimi hissetsin…
Bu sebeplere dayanarak birilerine yardım edip iyilik yapıyorsanız yapmayın arkadaşlar… Sonra bir gün gelir size şöyle söyler: bunu yapmanı ben istemedim ki, YAPMASAYDIN!
Sizden istemenmedi halde birilerine yardım eder/ iyilik yapar mısınız?
Kişilik & Karakter konusunda 11,4b cevap paylaştı.
Evet, yaparım. İnsanlara yardım etmek bazen hiç beklemedikleri anda onlara dokunmak gibidir. Bazen küçük bir iyilik, karşılığını beklemeden yapıldığında en anlamlısı oluyor. Tabii ki sınırlarımı da koruyorum, ama mümkünse, birine destek olmak hoşuma gider
Kişilik & Karakter konusunda 11,3b cevap paylaştı.
Evet, yaparım… çünkü birinin yardım istemesi bazen en zor şeydir. İnsan gururundan, kırgınlığından ya da suskunluğundan dolayı diline getiremez ama bakışlarından, halinden anlarsın. O an işte, elimden ne geliyorsa yaparım, çünkü içim rahat etmez öylece durup geçip gitmeye. Belki küçük bir şeydir ama onun için büyük bir dokunuştur. İçimden gelen bir iyiliği yapmak için illa istenmesini beklemem, çünkü gerçek iyilik zaten sessizce yapılır. Karşılık beklemeden, gösterişsizce, sadece yüreğinden geldiği için… ve o zaman birinin duası olur, belki de hiç bilmeden birinin yükünü hafifletmiş olursun.
Senin de dediğin gibi, istemeden yapılan iyiliğin kimseye hayrı yok, bazen karşı taraf için de tatsız olabiliyor. Zorla iyilik yapmak çoğu zaman “enayilik” gibi hissettirebilir. İnsan ilişkilerinde asıl mesele sınırları bilmek, karşındakinin ihtiyacı olup olmadığını hissetmek. Kimseye kendini kanıtlamak zorunda değilsin, yardım etmek içinden gelirse yaparsın ama karşılık beklemeden! 😏✨
Bayram dönüşü yapıyım dedim bayanın biri üst geçitten karşıya otogara gecicek önümde gidiyor iki tane bavulu var daha 2 basamakta kaldı durun havada sıcak yardım ediyim hanım efendi dedim nalet girsin nerden dedim mübarek kadın memleketten cesetmi götürüyorsun yukarı çıkarana kadar canım g@tümden çıktı
Allah katında Allah rızası için sevabı işlersin. Burada esas olan karşılık ve çıkar beklememektir. Bir çıkar için iyilik olmaz. bazen nefret ettiklerine ya da kötülerede iyilik yapacaksın ki, İnsanlar müslümanlığı anlasın
İyiliği yaşlılara ve çocuklara yaparım, fiziksel olarak yardıma ihtiyacı olduklarını görürsem tabi, bazen teyzeler otostop yapıp beni şuraya birakiverir misin kuzum diyor atla şekerim diyorum asfgj
genelde toplum içinde tanımadığım, yardıma ihtiyaç duyan insanlara yardım ederim. Zaten çoğu insan sosyal anksyete yaşadığı için kolay kolay birinden yardım isteyemiyor. İnanlara yardım etmeyi severim.
Hep öyle oldum. Zorda olanı kurtardım. Ama kurtardıklarım. Yüzüme bakmıyor. Bana neler neler yaptılar. Genede onlara zarar vermedim. Ama bu gece hepsi benim ölmem için uğraşıyor
Kişilik & Karakter konusunda 14,1b cevap paylaştı.
Birgün dolmuştan indim baktım ortada bir valiz kaldırıp kenara koyayım dedim de sahibi höyt böyt diye söylenerek çıktı o benim diye. Tamam senin anladım ortada ne bırakıyon kardeşim
Yapıyorum ve enayilik olarakta görmüyorum, balık bilmezse halik bilir mantığındayım, ayrı yetten yardım etmek farklı acımak farklı gözünde bakıyorum dünyaya.
Birinin gözüne girmek veya sevilmek için yapmam maalesef öyle naif huylarım yoktur. Ama gerçekten ihtiyacı olan yardım isteyen birine elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım ❣️
İyilik herzaman iyide buna inanıyorum çünkü iyilik yaptığım zaman başka bi yerden kötü bişi olduğu zaman korunuyorum ya da geri dönüşü oluyor başka bi yerden
Jest olsun, gözüne gireyim, sevaptır, beni sevsin, ona değer verdiğimi görsün, önemsediğimi hissetsin… Bu sebeblerle yani menfaat ilişkisi üzerine kimseye yardım etmem Dedikleriniz de haklısınız