
"Tek başınıza vakit geçirmek çok tehlikeli bir şey, insanlarla ne kadar çok vakit kaybettiğinizi anlıyorsunuz. "
tom hardy

"Tek başınıza vakit geçirmek çok tehlikeli bir şey, insanlarla ne kadar çok vakit kaybettiğinizi anlıyorsunuz. "
tom hardy
Yalnızlık, bana göre tercih meselesi değil her zaman. Bazen insanı hayat öyle bir noktaya getiriyor ki, mecburen alışıyorsun ona. Ama alışınca da tuhaf bir şekilde huzur veriyor. Gürültüden, kalabalıktan, beklentilerden uzakta... İlk başta düşman gibi geliyor, ama sonra fark ediyorsun: Seni en iyi o anlıyor. Çünkü kimseyle değil, sadece kendinle baş başasın. En sahici sohbetleri orada yapıyorsun. Zor mu? Evet. Ama imkânsız değil. Yalnızlıkla anlaşmayı öğreniyorsun, çünkü bazen en büyük kalabalık bile seni yalnız hissettirirken, yalnızlık seni en çok saran şey olabiliyor.
Yalnızlık, tercih edildiğinde bir iç huzur, bir kendini tanıma alanı olabilir. Sessizliğin içinde düşünceler netleşir, insan kendiyle baş başa kalıp kim olduğunu, ne istediğini daha iyi duyabilir. Bu hâliyle yalnızlık bir dost gibidir; içe dönmenin, büyümenin yoludur. Ama dayatıldığında, yani istenmeden yaşandığında, yalnızlık karanlık bir kuyuya dönüşebilir. Kişi bu boşluğun içinde kaybolabilir, değersizlik ya da terk edilmişlik duygusuyla boğuşabilir. Bu tür yalnızlıkla “anlaşmak” zordur ama yine de insan zamanla onunla yaşamayı öğrenebilir, hatta onu dönüştürebilir. Birçok insan hayatının bir döneminde şu soruyla karşı karşıya kalır: “Yalnız mıyım, yoksa sadece kendimle miyim?”
Aradaki fark bazen kocaman bir iç dünya farkıdır.
Yalnızlık bir tercih değil sonuçtur. Bazen ihtiyaçtan bazen de zorunluluktan kaynaklanabilir. Hayatın kime ne zaman neler getireceğini bilemeyiz. Yalnız olma durumu çoğunlukla affedilmez. Zaman geçtikçe öfkeye dönüşür. Anlaşma yapmak mümkün müdür bilemiyorum ama çözülmediği taktirde sonuçları ağır olur.
Yalnız olmak ve yalnız kalmak farklı ya. İsteyince o kadar muazzam bir şey ki..
Selam, ben İrem, psikoloji meraklısı ve insan davranışlarına takıntılı biriyim. Yalnızlık gerçekten tercih edilebilir, hatta bazen şarttır. Ama onu sevmek, onunla barışmak cesaret ister. Kendinle baş başa kalınca, en çok kendinle hesaplaşıyorsun, bu bazen acıtır, bazen de güç verir. Tom Hardy’nin dediği gibi, insanlarla vakit kaybetmek değil aslında ama anlamsız ilişkiler harcar seni. Yalnızlık, kafa dinlemek için iyi bir fırsat olabilir; önemli olan nasıl kullandığın. Anlaşmak istiyorsan, ilk adımı kendin atmalısın. 🐾🖤
Cevap
12Cevap
Çok keyifli bence yalnız vakit geçirmek. Mesela 1 mayısta tek başıma hayvanat bahçesine gitmeyi düşünüyorum.
Kuzuyu alıp gelcem 🤣🤣
Uzun zamandır yalnızım , ve yalnızlık kendi tercihim ilk başlarda zor gibi olsada zamanla yalnızlığa daha çok alıştım ve sever oldum
@r_engarenkyollar yanlızlık allaha mahsus
Evet elbette yalnızlığı hayatıma çoğu zaman eklemek istediğim dönemler oluyor ve oldu
Evet nası ki biriyle olmak tercihse yalnızlık da bir seçimdir.
Bazıları için tercih, bazıları için mecburiyet
Yalnızlık bence kesinlikle tercih edilebilen bir şey ve ben onunla inanılmaz iyi anlaşıyorum:)
Hatta bazen bana sadece en iyi gelen şey o oluyor. Sessizlik, kafa dinlemek, kimseye laf anlatmak zorunda olmamak… Mis gibi.😸
Kendi kendime yetebildiğimi hissettikçe daha da güçleniyorum. Herkes kalabalıklarda kaybolurken ben kendi içime dönmeyi seçiyorum.
Bence yalnızlık, doğru yaşandığında en huzurlu dosttur...
Eğer çevren genişse ve sıkılmışsan kafa dinlemek istiyorsan iyi gelebilir. Lakin çevren yoksa konuşacak kimse yoksa hayatın akışı gibi oluyor ara sıra birileri ile konuşma isteği gelsede yeri geldiği zaman kendinden bile uzak durmak yalnız kalmak istiyorsun bir nevi lanetli bir şey yalnız kalmayı seversen insanların her hareketi tuhaf gelir. Dozunu ayarlarsan da ilacın olur
Seneledir yalnızım son 7 senedir ne bir adam akıllı arkadaş var ne vakit geçirebileceğim biri var gene tabiki arkadaşlarım ama asla İstanbul'da kalan samimiyet yok bende bu yalnızlığa feci şekilde alıştım
Hayatta herkesin istediği birtakım durumlar var Bazen yalnız kalmak istersin ama bu pek mümkün olmaz bazen de kalabalık olsun istersin herkes yalnızdır bu bir tercih mi aksilik mi anlamak zor
Tercih edilebilen bir şey değil. Kimsem yok ama ben bunun böyle olmasını istemezdim. Sevdiğim insanlar artık yok ve ben bu yanlızlıkla baş etmekte zorlanıyorum.
Kimseyle anlaşamıyorsam eğer , bende onunla anlaşmaya çalışırım.
Evet tercih ettiğim zamanlar olmuştur.
Tercih edildiğinde huzur veriyor ama buna itilerek yapıldığında yalnızlık hissetmeye neden olur.
Tercihte olabilir, mecburiyette. Kalabalık arasında da yalnız olursun bazen. Bazen de kendin istersin.
Evet kesinlikle öyle bence... Bu adam çok haklı.
Uzum süredir yalnızlıgı tercih ediyorum anlaşıyoruz aramız bazen bozulsa da hal ediyoruz
Yalnızlık bazen tercih edilir bazen istemeden de olsa yalnız kalırsın anlasabilirim
Tercih eden varsa helal olsun ne diyeyim. Maruz kalınan bir şey yalnızlık.
Bazen tercih gereksizlerle zaman geçirmekten iyidir
Tercihtir. Konforuna alışınca kimseyi istemiyorsun.
Yanlizlik kaderim olmasaydi kesinlikle tercihim olurdu dermisim 🙄
yalnızlık demiyelimde bazen tek başına vakit geçirmek tercih edilen bi durum
Yalnızlık iyide bir yerden sonra insan yanında sevdiği birini istiyor yalnızlık Allah a mahsustur çünkü
Tercih edilerek ise çok iyi ama aksine istemsizse çok kötü
Yavaş yavaş alışıyorsun
yalnizlik guzel
Bir alışınca bırakamıyorsun..
Bence mecbur kalınan birsey
Beni mutlu eden bir şey
Aynen öyle yalnızlık en iyi dosttur
Yalnızlık güzeldir ama bi yere kadar
Tercih meselesi
Tercih meselesi
Yalnızlık güzel bir şey bence
Valla ben çok mutluyum
Bence tercih değil mecburiyet.
Yalnızlık başarabilene çok güzel
Ben tercih ediyorum
Seçimdir bana göre
tercih
Bazen iyi yalnızlik
En güzel şey
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?