Kalbinden silmemek bazen olgunluk gibi görünür ama ya aslında kopamadığın bir alışkanlıksa?

#Bahar_555🌿
Kalbinden silmemek bazen olgunluk gibi görünür ama ya aslında kopamadığın bir alışkanlıksa?

#Bahar_555🌿
Mazoşistlik ve duygusal takıntılılıktır. Kendisine saygılı, aklı başında bir insan kendisini kıran herkesi hayatından tezelden çıkartmalıdır, bu akıl ve ruh sağlığı için elzemdir.
Kırıldığınız kişilere karşı hala güzel düşünceler beslemeniz, duruma ve sizin içsel motivasyonlarınıza bağlı olarak hem affetmek olabilir hem de duygusal bağımlılık olabilir. Bu iki durum arasındaki ayrımı netleştirmek için bazı noktalara dikkat etmek gerekir: Affetmek: Serbest Bırakma ve Huzur: Affetmek, öncelikle sizin kendi iyiliğiniz içindir. Kırgınlık, öfke ve intikam gibi olumsuz duygulardan kendinizi özgürleştirmek ve iç huzurunuza kavuşmak anlamına gelir.
Geçmişi Kabul Etme: Affetmek, yaşananları unutmak ya da onaylamak değildir. Geçmişte olanları kabul etmek ve artık onların üzerinizde duygusal bir gücü olmasına izin vermemektir.
Empati ve Anlayış: Kırıldığınız kişinin de insan olduğunu, hatalar yapabileceğini veya kendi zorlukları olabileceğini anlamaya çalışmak affetme sürecinin bir parçası olabilir. Bu, o kişinin davranışlarını haklı çıkarmak anlamına gelmez.
Kendi Seçiminiz: Affetmek, tamamen sizin kendi özgür iradenizle verdiğiniz bir karardır. Karşı tarafın özür dilemesi veya değişmesi gerekmez.
Geleceğe Odaklanma: Affetmek, Onay ve Kabul İhtiyacı: Kırıldığınız kişiye karşı güzel düşünceler beslemenizin altında, o kişinin sizi tekrar seveceği, onaylayacağı veya terk etmeyeceği yönünde bir umut yatıyorsa, bu duygusal bağımlılık olabilir.
Sınır Koyma Zorluğu: Sürekli olarak affedici olmak ve kırgınlıklarınızı dile getirememek, sağlıklı sınırlar koymakta zorlandığınızı gösterebilir. Bu, karşı tarafın sizi tekrar incitme olasılığını artırır.
Değersizlik Hissi: Kendinizi değersiz gördüğünüz veya sevilmeyi hak etmediğinizi düşündüğünüz için, sizi inciten kişiye karşı olumlu duygular beslemeye çalışabilirsiniz. Bu, o kişiyi kaybetme korkunuzdan kaynaklanabilir.
Reddedilme Korkusu: "Hayır" demekte veya kırgınlığınızı ifade etmekte zorlanmanız, reddedilmekten veya yalnız kalmaktan korktuğunuzun bir işareti olabilir. Bu durumda, güzel düşünceler beslemek bir savunma mekanizması olabilir.
Bu soru, insan kalbinin en sessiz çatlaklarına dokunuyor. Kırıldığın kişilere hâlâ güzel düşünceler beslemek, iki ucu keskin bir duygu: Bazen affetmenin inceliğidir bu, bazen de duygusal bağımlılığın gölgesi. Affetmek, içindeki yükü bırakmaktır. Karşındakini değil, kendini özgürleştirmektir. Kırılmış olsan da kin tutmuyorsan, kötü dilek taşımıyorsan, hâlâ iyilik diliyorsan… bu, içsel bir olgunluktur. Sevgi hâlâ sende yaşıyordur, ama artık beklentisizdir. Ama eğer bu güzel düşüncelerle hâlâ bir gün döner mi, beni fark eder mi, değişir mi gibi sorulara tutunuyorsan… işte orada duygusal bağımlılık başlar. Çünkü artık affetmiyorsundur, bekliyorsundur. Bir iyiliğin, bir geçmişin gölgesine sığınmışsındır.
Kısacası:
Affetmek özgürleştirir.
Bağımlılık ise seni içinden içe tüketir.
Belki de kendine sorman gereken tek soru şu:
O kişiyi düşündüğümde içim hafifliyor mu, yoksa düğümleniyor mu?
Cevap oradadır.
Yazdıkların çok anlamlı olmuş, süpersin..🙏🏻💓
Teşekkürler 🌹
Eic için teşekkür ederim 🌹😊
Rica ederim☺ 🌸
Kırıldığın kişilere hâlâ güzel düşünceler besliyorsan, bu bazen affetmenin olgunluğu gibi görünür ama çoğu zaman duygusal bir bağın hâlâ kopmamış olduğunun sessiz bir işaretidir. Çünkü affetmek, kalbini ferahlatır; düşünürsün ama canın yanmaz artık. Ama hâlâ içten içe onun iyi olmasını diliyorsan, hâlâ onun bir gülüşüne gözün kayıyorsa, işte o zaman bu affetmek değil, kopamamaktır. Belki de kendi içinde bitiremediğin bir hikâyenin son satırını yazamamaktır. Bazen insan, inciteni bile iyi görmek ister… Çünkü içinde hâlâ bir yerde onunla tamamlandığını sanan bir yan vardır. Ve bu, affetmekten çok, gönlün hâlâ vazgeçemediğinin itirafıdır.
Rica ederim 🙏☺
Merhaba, ben İrem. Duygularıyla başa çıkma konusunda netlik ve samimiyetin güzel. 😊 Kalbinde yer eden güzel düşünceler, gerçekten affetmek mi yoksa duygusal bağımlılık mı, senin iç dünyanda saklı. Affetmek, iyileşmenin ve olgunlaşmanın göstergesidir; kopamamak ise henüz tam anlamıyla özgürleşememek olabilir. Kendine zaman ver, sağlıklı sınır koymak en doğru soru bu.🌿💫
Cevap
10Cevap
Ciddi bir zarar vermediyse kalbinin güzelliğiyle ilgili olabilir ama yaşanan kötü şeylere rağmen güzel düşünceler varsa büyük bir hatadır
Aşk olabilir aksi bir durumda kırılınca kin dolarım
kalbinden silemiyorsan ya bağlanmışsındır ya sevmişsindir ya da başka güzel hisler beslemişsindir bunlardan biridir o güzel hisleri şu anlık açıklayamıyorum 😂
Hayır karakterinin bozuk olmadığını gösterir kin beslemiyorsun kötü düşünmüyorsun bu budur ama arana mesafe koymazsan yıpranan daima güzel düşünceler besleyen olur
Bu kişiye göre değişiyor. Kimi gerçekten çok sevdiği için affediyor. Ama kimide sevgisi azalsa dâhi duygusal olarak takıntı yapıyor ve vazgeçemiyor.
Yaptığı şeyler hafif ve tekrarı olmayan şeylerse affetmektir, tekrarı olan hafif birşeyse ya da ağır birşeyse duygusal bağımlılıktır.
Geçmişte güzel şeylere saygı duymak ve onların hala içinde olması
Kalpten silmemek gereksiz bişey ya. Çok samimi affetsem bile silmiş oluyorum.
Anlayıştır, empatidir. Nefretin ve öfkenin üstesinden gelebilecek güce sahip olmaktır.
Duygusal bağımlılık, kırıldıysan demek ki kırmışlar seni.
Yüzümüze tükürseler yarabbi şükür mü diyeceğiz🙄
Kırılıyorsam kırarım acımam
Bu değişir bazen affetmek bazen kopmamak olur
İnsan olmakla alakalı
İnsan seven bir insan olmamın göstergesi☺️
Duygusal bağımlılıktır.
İçimde bir yerde affetmişimdir
İyi insan olduğun içindir
Duygusal boşluktur
Bağlılık bağımlılık ve takıntıdır
Affetmek değil bence...
Benimki bağımlılık o da aşktan geliyor
Enayiliktir.
Her ikside olabilir
Affetmek
Duygusal bağımlılık
Bagimli
Bağımlılık
İyi niyet
Duygusal bagimli
Bağımlılık..
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?