Sence insanlar neden bazı kişileri dışlamayı tercih eder?

Bazı insanlar, başkalarını dışlayarak kendilerini daha "değerli" ya da "güçlü" hissetmek ister. Bu, özgüven eksikliğiyle ilgili olabilir.

Sence insanlar neden bazı kişileri dışlamayı tercih eder?

Bazen biri hakkında olumsuz söylentiler duyulduğunda ya da o kişi "yanlış" biri olarak etiketlendiğinde, insanlar dışlanmamak için onunla ilişki kurmaktan kaçınır. Yani dışlayan kişi, aslında kendisi dışlanmaktan korkuyordur.

Sence insanlar neden bazı kişileri dışlamayı tercih eder?

Dışlanan kişi; görünüşü, konuşma tarzı, düşünceleri ya da davranışlarıyla grubun "normlarından" farklı olabilir. İnsan beyni doğal olarak tanıdık olana yönelir, farklılık ise tehdit gibi algılanabilir.

#Dışlanma

Sence insanlar neden bazı kişileri dışlamayı tercih eder?
Cevapla