"Hey Onbeşli" türküsünü duyduğunda içinde nasıl bir his uyanıyor?

"Hey Onbeşli" türküsünü duyduğumuzda içimizde derin bir sızı uyanıyor, değil mi? Bu sadece bir türkü değil, genç yaşta savaş meydanlarına sürülen, annelerinin dualarıyla uğurlanan ama çoğu geri dönemeyen çocukların ağıdı...

Bu türkü aslında Çanakkale Savaşı’na ait değil. Ama o yıllarda, 15-16 yaşında gencecik fidanlar sadece Balkanlar’da, Kafkas’ta değil, Çanakkale’de de savaştı. Ellerine kına yakılmış, asker yolu gözleyen sevdiklerini geride bırakmışlardı. Belki de bu yüzden, bu türkü halkın dilinde Çanakkale’yle özdeşleşti. Çünkü savaşın adı ne olursa olsun, giden hep aynı gencecik yüreklerdi.

Bu türküyü duyduğunda içinde ne hissediyorsun? Gerçekten o yıllara gidip o acıyı yüreğinde hissedebiliyor musun?
Hey Onbeşli türküsünü duyduğunda içinde nasıl bir his uyanıyor?
"Hey Onbeşli" türküsünü duyduğunda içinde nasıl bir his uyanıyor?
Cevapla