Gerçekten olduğu gibi mi, yoksa maskesi mi var? Bunu nasıl anlarsın?

Gerçekten olduğu gibi mi, yoksa maskesi mi var? Bunu nasıl anlarsın?

Birinin içten mi yoksa sahte mi olduğunu anlamak için birkaç belirtiye dikkat edebilirsin. Öncelikle, kişinin davranışları ve sözleri arasındaki tutarlılığa bakmalısın. İçten insanlar genellikle duygularını açıkça ifade ederken sahte olanlar tutarsızlık gösterebilir. Göz teması da önemli bir göstergedir, içten biri samimi bir şekilde göz teması kurarken sahte biri bunu yapmaktan kaçınabilir. Ayrıca, birinin davranışlarının doğal olup olmadığını gözlemlemek de faydalıdır. İçten insanlar genellikle rahat ve doğal bir tavır sergilerken sahte olanlar daha fazla yapmacıklık gösterebilir. Son olarak, zamanla kişinin gerçek niyetlerini anlamak daha kolaylaşır.
Birinin içten mi yoksa sahte mi olduğunu anlamanın en iyi yolu, zamanla nasıl davrandığını gözlemlemek. Gerçek biri, yanında olduğu gibi kalır, farklı ortamlara veya insanlara göre değişmez. Ama sahte insanlar, kimin yanındaysa ona göre şekil alır.
Bir de gerçekten seni önemsediği için mi yanında, yoksa işine geldiği için mi? Bazı insanlar çıkarı olduğu sürece dost gibi davranır, ama işleri bitince ortadan kaybolur. Gerçek biri, bir şey beklemeden yanında olur.
Bir şeyleri çok güzel anlatıyor ama hareketleri tamamen farklı mı? Mesela sürekli “Senin yanındayım” diyip en ufak sıkıntıda kaçıyorsa, orada samimiyet yoktur. Sözlerle değil, hareketlerle ölçmek lazım.
Bir de başkaları hakkında nasıl konuştuğuna bakarım. Eğer sürekli birilerini kötülüyor, arkalarından konuşuyorsa, büyük ihtimalle beni de başkalarına anlatıyordur. Gerçek insanlar böyle şeylere girmez, sahte olanlar ise herkese farklı bir yüz gösterir.
Birinin içten mi yoksa sahte mi olduğunu anlamanın en iyi yolu, zamanla tutarlılığına bakmak. İlk izlenimde herkes iyi görünebilir, ama zaman geçtikçe gerçek karakter ortaya çıkar. Sahte insanlar genelde menfaatleri doğrultusunda hareket eder, söyledikleriyle yaptıkları tutmaz, bir ortama ya da kişiye göre farklı davranırlar. İçten olanlar ise neyse odur, yanında da olsa, uzağında da olsa değişmez. Bir şey anlatırken gözlerindeki samimiyeti hissedersin, hareketlerinde doğallık vardır, çıkar ilişkisi güderek yaklaşmaz. Zor zamanlarında nasıl davrandığı, senin yanında olmaya gerçekten istekli olup olmadığı da en net göstergelerden biridir. Kısacası, sahte olan zamanla kendini ele verir, içten olan ise ne yaşarsan yaşa güven vermeye devam eder.
Birinin içten mi sahte mi olduğunu anlamak için sözleriyle eylemlerini karşılaştırırım. Gerçek insanlar çıkar gözetmez, zor anında da yanındadır. Göz teması, ses tonu samimiyeti belli eder. Zor zamanlar, insanın maskesini düşürür. Deneyimle sabit: Sahte dost en çok işin düştüğünde kaybolur.
Cevap
22Cevap
genellikle karakterine davranışlarına bakarım. bana karşı olan sözleri bunu belirler. tabi zaman da geçmesi lazım iyice tanımak ve samimi olmak için. zaten bir süre sonra da maskeleri düşüyor insanların
Merhametli mi diye gözlem yaparsan hakkında bilgi sahibi olursun.
Bana olan yaklaşımı çevreye olan tutumu kendine olan mizacı
Bir türlü ona karşı güven hissedemiyorsan bu hem senin hislerinin etkisi hemde karşındakinin sana vermeyi başaramadığı olumlu duyguların noksanlıgının neticesidir. Bir şeyler kafanda oturmuyorsa vardır bir nedeni.. zamanla da çıkar illa ortaya
Konuşmalarından yapmacık hareketlerinden anlaşılır. Hem de çok rahat anlarım ben onu.
Yüzüne gülen sanki bal serbeti icmis gibi tatlı talı konusup icinde kurtlar olan birini anlayamam. İç sesi hareketlerine vuracak da…. Kımseyı tanıyamıyoruz ki
"Birinin içten mi yoksa sahte mi olduğunu" Anlamı olacak zaman geldiğinde anlayabilirim.
Bunları cümleleri ele veriyo. Duyguları, hissettirdikleri. Yakın zamanda denk geldiğim olaydır aman aman.
Herkesle samimi görünen biri gerçekten içten olamaz. Bu, genelde yapmacıklık ve samimiyetsizliktir, artık herkes farkında.
Her ikisini de tavırlarından ve duruşundan anlarım ama tabi ki bunun için belli bir samimiyete ve süreye ihtiyacımız vardır
Davranışı, hal hareketlerinden falan sanırım. Çoğu zaman anlayamıyorum o da ayrı bir mesele tabi
Ne yalan söyliyeyim , artık anlamak için ekstra çaba sarf etmiyorum. Zamanla konuşma devam ederse kendini ele veriyor zaten.
2 dk konusunca anliyorum
Tipinden %80 anlarim konusunca teshisi koyarim %90 olur
İspatlayinca da biliyordum zaten emindim derim %100 olur
Gözler ruhun aynasıdır derler aslında herşeyi göremesende bazı şeyleri tahmin edebiliyorsun
Gözler kalbin aynasıdır. iyi gözlemci iseniz anlarsınız.
Kullandığı kelimeler ve beden dili. Çok iyi okurum karşımdakini.
Ben herkesi inanılmaz derecede iyi anlıyorum analiz yeteneğim gelişmiş diyelim
Sohbetinden bazen de bakışlarından bile anlaşılabiliyor
Bakınca anlaşılıyor. O kişilerin tipi konuşması bi başka oluyor.
Gözleri kurduğu cümlelerden bağımsız ise sahtedir
Duygusal zekası yüksek biriyim. Anlarım , hissederim. Kansam bile sonunda ben kazanırım.
Maalesef bazen bunu anlamak kolay olmuyor
Ancak zaman en iyi müfessirdir...
Sözleriyle davranışları birbirini tutmuyorsa
Konuşmasından hareketlerinden davranışlarından, alışveriş ve yolculuk yaparken ve hislerimden..
Herkes ayni ayırt etmeye gerek yok az veya çok herkes bir şekilde sahte.
Tepkilerinden ancak bazı bazı insanlar sahte görünse de gerçeği böyle bu yüzden zamanla analiz edilir
Söyledikleriyle yaptıklarınin uyuşmasina bağlı.
Anlayamıyorum
Anlayamazsın o kadar profesyonellerki
Tavrından anlarım az çok
Hal ve hareketleri..
Ilgisinin devamliliğindan anlarim
Gülüşü bakışı her hali tavrı belli eder
Konuşmak , izlemek yeterli.
maskesini muhatap alırım
Pek anlayamıyorum bir çok yüzü var insanların
Beni dinleyip dinlememesi
Konuşmasından, tavrından anlıyorum.
Kendini övdüğü zaman
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?