Kişilik & Karakter konusunda 11,3b cevap paylaştı.
Eğer biri bana "Sen yalan söylüyorsun" derse, önce neye dayanarak söylediğine bakarım. Eğer tamamen önyargıyla ya da tartışma çıkarmak için söylüyorsa, ciddiye almam, çünkü kendimi kanıtlamak zorunda değilim. Ama gerçekten bir yanlış anlaşılma varsa, sakin bir şekilde anlatırım. Ben dürüstlüğe önem veren biriyim, kimseye kendimi ispat etmek için ekstra çaba harcamam. Bana güvenen zaten doğruyu bilir, güvenmeyen de istediği gibi düşünebilir. Gerçekler bir şekilde ortaya çıkar, önemli olan benim içimin rahat olması.
Kişilik & Karakter konusunda 204,2b cevap paylaştı.
Ben kanıtla birlikte konuşurdum tabi ki de. tavsiye olarak da "Sen yalan söylüyorsun" gibi bir suçlamayla karşı karşıya kaldığınızda, vereceğiniz tepki duruma ve karşınızdaki kişiyle olan ilişkinize göre değişebilir. "Neden böyle düşündüğünü anlayabiliyorum, ama sana yalan söylemiyorum. Sana her zaman doğruyu söylerim." "Seni temin ederim ki, söylediğim her şey doğru. Yanlış anlaşıldığımızı düşünüyorum." "Yalan söylemek için hiçbir nedenim yok. Sana karşı her zaman dürüst oldum." "Söylediklerimin doğru olduğunu kanıtlayabilirim. İşte kanıtlar..." (Kanıt sunun) "Bunu sana kanıtlayabilirim. İstersen birlikte araştıralım." "Bunu doğrulamak için (kişi, belge, kaynak) ile iletişime geçebilirsin." "Neden böyle düşündüğünü merak ediyorum. Seni bu sonuca götüren ne oldu?" "Seni bu kadar şüpheci yapan bir şey mi var?" "Sana yalan söylediğimi düşündüren nedir?"
Kimse ben yalan konuşmayı sevmem yalan konuşanı da sevmem diyen kişi şu durama göre "Kişin duyduğunu anlatması kişiye yalan söylem olarak yeter" Yani gümüz de işi aslı astarı nedir? bu duyduğum doğrumu?, yanlış mı?, hatalımı? ben mi yanlış anlamış olabilirim? sayar ise Sen yalancısın diyen kişinin Amacı için kullandığı bir kelimeden başka bir anlamı, kıymeti har biyesi de yoktur.
Bana inanmıyorsan kapı orada derim. Bir daha da bir şey söylemem kolay kolay. Yalancı olmadığım herkes bilir zaten. Doğruluktan çok şey kaybediyorum da o ayrı konu. Ne olup biterse ben dümdüz söylerim çünkü.
Ben kendimden eminsem, karşıdaki kişiyi illa ikna etmeye uğraşmam. Çünkü bazı insanlar çok ön yargılı veya kıskanç yaklaştıklarından, karşıdaki insanı bir şekilde küçük düşürme eyleminde de bulunmak istiyorlar.