Kendini geliştirme konusu, kişinin kişisel ve profesyonel hayatta daha iyi bir versiyonunu oluşturma sürecidir. Bu süreçte, insanlar hangi becerilerini güçlendireceklerini veya hangi zayıf yönlerini iyileştireceklerini belirleyerek kendilerini daha verimli hale getirmeye çalışırlar. Kendini geliştirmek, sadece bilgi edinmek değil, aynı zamanda duygusal zekayı artırmak, iletişim becerilerini güçlendirmek ve kişisel sınırları anlamak gibi birçok farklı alanı kapsar.
Bu süreçte hangi yönlerde gelişmeyi hedefliyorsun?
Hangi konuda kendini geliştirmen gerektiğini düşünüyorsun?
Ben her zaman her konuda kendimi geliştirmem ve yenilemem gerektiğini düşünüyorum. Yani bilgiye ve deneyime aç olmalıyım diye tabir ediyorum. Mesleğimden dolayı çocuk ve ebeveyn psikolojisinde daha çok ilerlemek, kabiliyetimin olduğu şiir ve edebi yazılarda daha çok kaliteli hâle gelmek, duygusallık yönümü daha çok törpülemek istiyorum..
Kişilik & Karakter konusunda 204,2b cevap paylaştı.
Çok fazla iyi niyetliyim bu yüzden de bazen çabuk güvenebiliyorum insanlara bu yüzden de bu iyi niyeti biraz daha törpilemek isterdim ben. biraz da bencil olmak isterdim. bunun dışında genel konuşursam da Kendini ve başkalarını anlama, duyguları yönetme, empati kurma gibi beceriler geliştirilebilir. Daha etkili iletişim kurma, dinleme becerilerini geliştirme, beden dilini kullanma gibi alanlarda ilerleme sağlanabilir. Kendine inanma, kendini kabul etme, risk alma gibi konularda güçlenme sağlanabilir. Analitik düşünme, yaratıcı çözümler bulma, karar verme gibi beceriler geliştirilebilir. Stresle başa çıkma, rahatlama teknikleri öğrenme, zaman yönetimi gibi konularda ilerleme sağlanabilir.
Aslında birçok konuda geliştirdim bunca zaman ve epey yol kat ettim. Karşımdaki insana karşı biraz daha sorumluluk sahibi ve önemseme duygumu geliştirmeye çalışıyorum onu da aşacağız inşallah. Yıllardır birbirimize bir hayli şey kattık ama daha kat etmemiz gereken yolları düşününce haliyle eksik maddeler de ortaya çıkıyor. İnsan sarrafında oldukça geliştirmiş olduğumu düşünüyorum. Ayni şekilde iyi niyetimi de fazlasıyla törpüledim bakalım. Hayatıma karşı aileme ve hedeflerime karşı olduğundan daha fazla sorumluluk sahibiyim ama illa ki karşındaki insana karşı değişiyor. Aynı kefeye koymak pek mümkün değil
Kişisel olarak çok şükür geliştirmek istediğim yanım yok ama yetenek olarak mutfak bilgimi genişletmek istiyorum bu alanda kurslara da giderek ilerlemek niyetindeyim bu işi profesyonelliğe dökmeyi istiyorum ama önümüzde ki yıllarda inşallah ✌🏻
Bir iki alanda kurs alıyorum diyelim yazılım alanında özellikle kendimi yetersiz hissediyordum şimdi bunlara da başladım şimdi o açığı da tamamlayacağımm
O kadar çok ki. Belki bu konuya bile başından beri hep takığım. Şöyle yapmalıyım şunu bilmeliyim. Keşke şöyle hobim olsaymis vs vs deyip birşeyler yapmamak
İş hayatı. Hâlâ öğrenmem gereken çok şey var. Sert ve profesyonel bir imaj vermek, is hayatında çok zor insanların sizi ciddiye alması ve hafife almaması için, ayrıca herhangi bir olumsuzlukta duygusal olmadan daha güçlü kalabilmek gibi anlarda gelistirmem gerektiğini son zamanlarda aşırı hissediyorum.