Kronikleşmiş yalnızlık nasıl geçer, hissederek nasıl gülebilirim?

Geçmişte gereğinden fazla yalnız kaldım, özellikle çocuklukta. Ailemle bir ilişkim vardı ama dış ortamda genelde yalnızdım, neredeyse her zaman arkadaşlarım oldu, genelde azdı arkadaşlarım, ama ben kendi sıkıntılarımı söylemezdim, her şeyi gizlerdim. Küçüklükten duyulan; ne dertler var buna mı üzülüyorsun, lafı yüzünden her şeyi içime attım.

Şimdi konuşunca susmuyorum. Dershaneye gidiyorum, bazen arkadaşların yanına gidiyorum aşağıya, konuşuyoruz falan, ama ben yine içimde bir şeyleri eksik hissediyorum. Artık yüzeysel ilişkiler fayda etmiyor.

Ne derler var buna mı üzülüyorsun lafı yüzünden; bir gün gerçek büyük bir sıkıntım olduğunda onu bile farketmedim. Çok sonra tokat gibi çarptı her şey, içime ne attıysam çıktı. Şimdi atmıyorum genelde, ama yine de geçmiyor... Gülüyorum ama içimde hissedemiyorum uzun zamandır böyl, bir kaç yıldır..

Kronik yalnızlık oluşmuş sanırım. Normalde neşeliydim güldüğüm zamanlar.. şimdi gülsem bile içimde gülemiyorum, her an bu durum böyle, cidden gülemiyorum içten.. Kahkaha atıyorum, gerçekten o an komik geliyor, ama içimde gülemiyorum...

Kronikleşmiş yalnızlık nasıl geçer, hissederek nasıl gülebilirim?
Cevapla