Her insanda birazda olsa aşağılık kompleksi olduğunu düşünüyor musunuz?

Adler’e göre her insan aşağılık duygusu ile doğar. Eksik hissettiği yönlerini ödünlemeye (telafi) etmeye çalışır. Aşağılık kompleksine yol açabilecek üç şey tanımlamıştır ;

1- Organ kusurları

2- Şımartılma

3- İhmal ( ilgisizlik)

Eğer kişi aşırı ödünlemeye başvurursa bu sefer üstünlük kompleksi geliştirir. Bu da diğer insanları küçümseme , kendini üstün görme ve kibir gibi özelliklere neden olur. Siz kendinizde aşağılık kompleksi olduğunu düşünüyor musunuz? Her insanda aşağılık kompleksi ile üstünlük kompleksi dengede olmalıdır bu arada.

Her insanda birazda olsa aşağılık kompleksi olduğunu düşünüyor musunuz?
Cevapla