mesela her saniye video yükleniyor YouTubeye ben sonsuz şeyler içinde olmaktan keyif almıyorum emeksiz yemek bunlar. reelste kaydır kaydır sonsuzluğa doğru kaydir. nekadar saçma. mesela bilgi de sonsuzdur haber kaynakları haberler gündemler bilim bile sürekli değişiyor ben neden ozan bilgili olayım kültürlü olayım haberleri takip edeyim çağdan haberim olmasa bile 100 yıl sonra önemi kalmayacak. bilgi sonsuz diye cahilliği De sectim. oyunlar sonsuz diye indirip oynamayı bıraktım. Sanki artık hiçbir şey özel gelmiyor. tuketesim De gelmiyor o yüzden.
Bu durum sadece dizi film izlerken olmuyor bir şey müzik dinlerken normalde onlara da sonsuz deyip izlemeyip dinlememem lazım ama seviyorum onları. belki onlardan da bikarim yakında.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
3Cevap
Garip ve mantıklı bir düşünce. Büyük ihtimalle yapmak isteyip erteleme huyun var ve bu yüzden kullanmıyorsun ama buna rağmen yinede yapmak istediğin şeyi yapamıyor harekete geçemiyorsun
Vayy halinize sizin işiniz zor :))
Ne konuda
Düşünce yapnızı değiştirmelisiniz. Yoksa size hayat zorlaşacak..
Zor zaten ya takintiliyim yaşanmıyor böyle. bi çok aşırıya kaçıyorum yaptığım şeyden başka iş görmüyorum bı böyle şuanda yaptığım gibi varlıklarını reddediyorum o emek verdiğim şeylerin. cok zor ya.
Peki neden böyle istediğinizi düşündünüz mü? Sizce bunu neden böyle istiyorsunuz.. Buna birimi neden oldu.. ya da gördüğün yaşadığın bir şey mi? Bu tükenmişlik sendromunun baş evreleri.. Eğer bu düşünce yapınızdan vazgeçmezseniz hayattaki diğer şeylere de aynı gözle bakıp onlardan da vazgeçeceksiniz.. Sonu hoş bitmeyecek
takıntili beynim, ne istediğini bilmiyor. her şeye sahip olmak istiyo ama her şeye De sahip olamayacağını bildiği için vazgeciste. sanki hayata isyanım var. bir Şeyde iyi olsam, başka şeylerde neden iyi değilim neden daha iyi değilim diye takılıyorum hep beynim doymuyor
Mesela bı ara cidden oturup tüm reelsleri izlemeye çalışmıstim OKB krizi gibi aynı. ssonra tüm sayfaları takip etmeye çalışmıstim. bos biri De değildim işim gücüm vardı. ama yine De beyin zorluyor işte bunlara. kisiligim takıntili belki de. bi ara da YouTubedeki tüm kanallarin adına bakıp kanalları incelemiştim baştan sona
Hep saçma sapan takıntılarim var. sonranda baktım hala mükemmel olamıyorum ve güncel yaşam sürekli yenileniyor sürekli yeni video ve reels yükleniyor ben De onları reddetmeye karar verdim
Mesela çalışkan başarılı biriydim hep, YouTubede anlaması zor şeyleri bile açıp izlerdim hep bilgileei çok severdim
Ama artık bilgisel birikimime önem vermiyorum. ben kimim ki ölup gidicem. takintim bitsin diye doyumsuzluk ve aslında seçim yapma zorunluluğu bitsin diye hiçbir şeye sahip olmamayı seçtim şuanda. hayatimi sanki tek bir denkleme bağlamak istiyorum çünkü kendimi çözmek istiyorum artık. o da benim karamsar birisi olduğum gerçeği olacak sanırım.
dizi müzikte okadar iyi değilim aslında hepsinde iyiyim normal bir z kuşağının bilmesi gereken her bilgiye sahibim çünkü böyle takıntili şeyler aklımda yokken yaşıyordum bu hayatı
Her şeyi de düşünmeden tüketiyordum. dizi ve müziğin üzerine dusucem bu aralar. onlarda da iyi olduğunu hissedince büyük ihtimalle yine bunlar da sonsuzmus ya ben niye iyi oldum bu konularda o zaman hissi geri gelecek. sanki yaşlanmışim gibi. halbuki daha dün her şeyi her yerden takip eden bilgiyi eğlenceyi kaçırmayan zeki biriydim. gelismeleri kaçırma korkusu ile ligili makale bile okudum.. ama yok geçmiyor geçmiyor.
Bence sizin tek sorununuz aslında herkeste olan yaptığınız veya bildiğiniz şeyin değer görmemesi.. Faydalı , değerli başaralı olmak için çok çabalamış ve olduğunuzda hak ettiği değeri göremeyince madem öyle neden yapayım ki demiş beyniniz.. Kısacası yorulmuşsunuz.. Kendinizi değerli hissetmenin tek yolu başarı ve bilgi değildir.. Bunu en güzel hissetmenin yolu sevilmektir.. Sizi sadece siz olduğunuz için sevip değer veren biri tarafından sevilmek.. Bu size iyi gelecek bunu deneyin..
Diğer sorun da kendimi tanımak için hobiler arası seçim yapmak zorunda olmak. sanki her şey ağır yukmus gibi hissediyorum telefonu bile bıraktım aslında ben şuanda açtım bunu sormak için. yani bı De aslında çok fazla yapacak şeyim olması beni deli ediyor. bir suru hobin var düşünsene gün içinde hangi birini yapacaksın, müzik mı Dinlicen dizi mı izlicek YouTube mı bakcan reels mı kaydırcan
Ben çok olasılık görmek istemiyorum açıkçası. internetsiz kalmayı yeglerdim
Beynim seçim yaparken çok takıntı yapıyo böyle. onlari yok saymak bir nebze rahatlatıyor. cok yapacak şey varken ben karakterimi çözemiyorum şunda iyiyim veya bunu yaoamk istiyorum diyemiyorum boğulmuş hissediyorum. suanda da dizi veya müzikte o sonsuzluk hissini almamamin tek sebebu ne biliyor musun farkı ne biliyor musun. cunku onların üzerine fazla gidemedim işten güçten. mesela şuanda müzik listesi yapmam gerekiyor Spotifyda tüm bilmediğim müzikleri keşfetmem gerekiyor
burada da bir hata var aslında. tum müzikleri keşfetmem gerekiyor diye bakıyorum olaya. dziiler konusunda da pek bilgili değildim hayatta vakit ayiramadim anca o dediğim YouTubede iyi oldum reelsi taktım bı ara, bi ara cizime taktım , oyunlara takma devrim bitti zaten büyüdüm artık. dizi ve müzik kaldı sadece. arastirma konusunda muammayum hala. cunku nekadar araştırmacı olsam da onun da üstüne düşmemiştim hiç hayatta. isre böyle takıntılarim var. sabki hepsinin üstüne düşmem lazım ondan sonra bıkıp sonsuz olduğunu ondan sonra daha iyi kavrarim gibime geliyor. mesela üzerine düştüğüm hobilerin neden kimisi sonsuz diye bırakırken dizi ve müziği bırakmıyorum? Çünkü onlara doyamadım daha. doyduktab sonra büyük ihtimalle sonsuz gelecekler yine
Sonunu bilince hayattan soğuyorum böyle işte.
Döngü gibi
Bu döngüyü kırabilecek kadar zekisin.. Sadece yapmak istemiyorsun şu an.. Ve bunu senden başkası da yapamaz.. Tek yapman gereken seni mutlu edecek sorgulamadan zevk alabileceğin bir şey bulmak..
Sevgi gorsem De iç dunyamda böyle takıntili olmaya devam ediyorum.
Evet sorgulamadan zevk alacağım şeyi bulmak için neyi sorguluyorsam onları yok ettim geriye dizi ve müzik kaldı onları yok edemiyorum ama
Ve hala 2 seçenek kalmış ben kendimi mesela tek bir şey yapmaktan zevk alan biri olarak tanımlamak istiyorum sanki 2-3 hobi hobi de demiyim beynimin seçenek olarak gördüğü o kavramlar yok olsun ya. ama olamıyor hala seçmem gereken 2 hobi kalıyor seçenek kalıyor ben dizi mı müzik mı onları seciyorsam neden YouTube veya Instagram kullanmıyorum kı bu sefer De internet batmaya başlıyor gözüme. komple internetsiz bir devirde dogsaydum keşke. o zaman da belki kütüphane bilgileri sonsuz derdim. bilmiyorum. ya kökten kurtulsam Bulcamn zaten o şeyi ama yok dizi ve müzik illa kalıyor zevk aldığım hobiler olarak. simdi bunları eleyebilmek için resmen interneti bırakasm geliyor. ama. internet açıkken bunları internetteb yaparken De sanki internette YouTubeye karşı diziyi secmisim gibi oluyor o zaman da YouTubenin varlığı aklıma geliyor. vazgecmisim gonu olmuyor o zaman da. ve bir seçim De olmamış oluyor aslında diğer şeyler aklıma gelmeye başladıği anda. cunku yapılacak çok şey varsa beynim okadar takılı kalıyor umarım anlatabildim böyle araçta kalıyor beynim. sectigim hobi dizi ama o internetten yapılıyor ben internetteysem neden takıntı yapıyo ve YouTube girmiyorum bu sorun oluyor on dan sonra bu da diziyi secmedim demek oluyor. diger seçenekler canlanıyor çünkü zihnimde. bu da seçim değildir bence.
İşte bu yüzden diziye doysam interneti kapatsam komple acaba başka şeylere böyle yapmaya devam eder mıydım hayatta. bilmiyorum.
Sorgulamadan zevk sanırım bukadar sonsuzluk içinde olmayacak. neden diziyi seçtiğimi bile algılayamiorum
Ben sadece karakterimi bulmaya çalışmıştım hobilerimi anlamaya çalıştim. ama takıntili beynim izin vermiyor. neden diziyi seçtim? Buna bir yanıt versem karakterimu çözerdim. ama bu karakter çözme meselesinin dışına cikiyor konu şu oluyor takıntılarim yüzünden:neden diziyi seçtim başka bir şey değil yapabilirdim? İşte umarım anlatabildim. okadae çok yapacak güzel şey varken. ben kendimi tanıyamadım bile. olay bu
Şunu seviyorum veya sevmiyorum diyemiyorum. bu saçmalamam da bu yüzden
Neyi sevip sevmediğime karar vermem gerekiyor ama daha neyi yapacağımi bile sevemiyorum. cunku sorun şu hepsi çok güzel. cunku çok fazla tüketilecek şey var.
Birisi çıkıp ben bunu sevmiyorum diyebilir mı herkes reels De izler normal bir insan YouTube De izler dizi De izler müzik De dinler ve hiçbirisube ben şunu daha çok seviyorum bunu daha az seviyorum Der mı? Bence sorgulamaz bile sadece tüketir. ama ben tükettiğim şeyib hangisini sevdiğimi bilmek istedim hepsinin güzel şeyler olduğunu görünce karakterimi belirlemek için hangi eğlence kategorisini sevdiğimi sevmediğimi belirlemeye çalıştım. ama belirleyemedim. sonra biyke bir çözüm buldum kendime. sanki hızlıca bir karakter bulmak ister gibiyim kendime. cunku cidden öyle hayatım yeni başlıyor bence. bu bu sonsuz o yüzden kullanmayacagim demek basit geldi
Halbuki internetim olmasa işler daha basit olurdu
Ama o zaman dizi ve müzik De giderdi.
Sanki teknoloji okadar güzel kı, ben seçim bile yapamıyorum ve karakterimi bile bulamıyorum. ilk teknolojik varoluşsal savcıyı ben çekiyorum sanırım
Her şey mükemmel ve sonsuz. ben eğer teknoloji olmasaydı belki her şeye emek verdiği için böyle zaten 2 değil 1 tane hobisi olacak biri olacaktım belki geçmişte yasasaydim. ama şuanda okadar seçenek var ve hepsi güzel.5 tane yapılacak şey var. ve çağ bunlardan takip ediliyor. eskisi gibi düşünmeden tüketmeye devam etmezaem eğer çok geri kalcam sanırsın z kuşağı değil kabileden çıkmış gibi olcam. tüketmek istemiyorum da bı yandan ama o da var işte. sadcee dizi müzik onlara hevesliyum şuanda. bu da bı süreç mı doymak için yoksa tamamen delirmek için mı bilmiyorum
Müziğe ve diziye doymak daha da mı delirtcek yoksa her şeyde iyi olmanın tatmini ile interneti mı birakicam? Hani her şeyde iyi olmanın zevki ancak böyle çıkar çünkü , çünkü o iyi olduğum her şey sürekli değişecek yeni konular gündemler bilgiler reelsleri kuşaklar videolar diziler filmler müzikler gelecek her türlü geri kalcam zaten eski enerjim yok
Son oyalanıs mı bilmiyorum
Çok abartiyorum gibi tüm dünyam bunlar gibi anlatıyorum belki ama eve t cidden tüm dünyam bu asosyalim. swn buna aldanma ama anlatmak istediğim şey seçim yapma ile ilgili. ona göre düşün. neyi sevip sevmediğime bı yerden başlamak gerek diye düşünmüştüm veya bilmiyorum ben rahat olamıyor asla rahat yasayamuyorum sanki böyle farklı bı şey yapmam gerek gibi. bı karar verip cahil kalmak gibi mesela. cunku kolay olan o , zihnimi açacak olan şey de o belki sen bilemiyorum işte. ama internet imkanım varken neden interneti bırakayım işte orası da var. boylece imkanlar arasından seçim yapmam gerek gibi hissediyorum. sanki önümde birsuru şey var ve ben 1 tane şeye bağlanmak istiyorum ama diğerleri De güzel. seyler. ama benim kafam mesela çok fazla hobi kaldırmıyor diyelim öyle zaten seçim De sevmiyorum
1 şey yapmak sadece günlerce ve günler boyu sadece dizi izlemek. bubsab memnun olmak bile seçim yapmaktan daha güzel geliyor gözüme. iste basit olmak istiyorum ama mutlu bilmiyorum
Aynı zamanda o tek basit olayla bilgili ve mutlu olmak istiyorum
Ama bilgi ve eğlenceyi sağlayan binlerce kaynak var internette. onceden olsa bilgiyi sağlayan yer kütüphane olurdu. suabda her şey birbirine girdi Instagram mesela hem bilgi kaynağı hem eğlence. youtube hem bilgi kaynağı hem eğlence. hepsi kendi içinde bile karışık birçok seçenek var.1 tane kaynak ya sadece 1 meşguliyetim olsun bilgi de eglence De ondan gelsin istiyorum sadece. ama yok internet olduğu sürece seçim yapmak zorunda hissediyorum. ve o tek kaynak hiçbiri olamıyor. cunku aklım diğer eğlencede kalıyor. diger bilgi kaynağında kalıyor.. birsuru şey yapmış oluyorum bir suru hobin olmuş oluyor bı dönem birisini seviyorum desem bı dönem diğeri. hep bir sonsuzluk ve seçim
Uygulamalar arasında döngü.
Bunun daha büyük şeylere yansıması olsaydı delirirdim sanırım Allah'tan küçük şeyler üzerinde düşünüyorum kı çözülebilir durumda şuanda bence. mesela gerçek hayatta gezmek ve kitap okumak arasında kaldım diyelim o da olmaz işte. tek bir hobim olsun istiyorum bunu dene sebebim su gün boyu onu yapmicam tabiki , sadece beynimi seçim yapacak güzel şeylerden kavramlardan falan kurtarmak istiyorum. boylecee yaptığım şeyin en iyi sey olduğunu düşünebilirim diye düşünüyorum. tek bir sevdiğim hobi olsun kafam karışmasın ama hayata da devam edeyim o fark etmedigim aklıma takılmayan gün lclnse yaptığım seçim yapmak zorunda olmadığım şeyler De akıp gitsin gün içinde. umarim anlatabildim. beim derdim bu seçimlerde işte sonsuzlukta. ve en önemlisi bunlarun karakterimi belirlememe engel olması.
Çünkü o her şeyi tüketen sorgulamadan tüketen kişi ben olamam bence ya , bu bir teknoloji detoksu değil aslında kendini tanıma detoksu. ben kendimi seçim yapınca var olmuş hissedicem. ama seçemiyorum da. cunku hepsini de ömrüm boyunca tükettim. ama kişiliğime karar vermem lazim artık.
mantıklı