Bu kişi bir aile bireyi, bir arkadaş, ünlü biri ya da belki bir öğretmen olabilir. İlham almak, genellikle o kişide hayranlık duyduğun bir özelliği ya da yaşama bakış açısını kendine örnek almakla ilgilidir. Örneğin, birinin azmi, hayata karşı olumlu duruşu, başkalarına yardım etme isteği gibi özellikleri seni motive ediyor olabilir.
Seni en çok etkileyen kişi kim ve hangi yönleri seni bu kadar etkiliyor?
Sana en çok ilham veren kişi kimdir ve bu kişi seni hangi yönlerden etkiliyor?
Bana en çok ilham veren kişi Richard Dawkins. Çünkü Dawkins, bilim ve evrimsel biyoloji alanında devrim yaratan fikirleriyle tanınıyor. Onun "Gen Bencildir" kitabıyla ortaya koyduğu evrimsel teoriler, yaşamın doğasını anlamak konusunda çok daha derin bir perspektif kazandırdı.
Dawkins'in bilimsel yaklaşımı ve açık sözlülüğü, beni daha çok sorgulamaya, eleştirel düşünmeye ve gerçekleri keşfetmeye itiyor. İnanç, bilim ve doğa konularındaki net ve cesur görüşleri, karmaşık konuları sadeleştirme yeteneği ve bilimsel bilgiyi halka açık bir şekilde sunma tutkusu, beni bilimle daha derin bir bağlantı kurmaya ve dogmalara karşı daha dirençli olmaya teşvik ediyor.
Özellikle şu dediğim bir kişi yok bu konuda. Genellikle sıfırdan başlayıp geçmiş yaşlarına rağmen eğitim konusunda kendilerini geliştirip başarı yakalamış olan insanların hikayeleri bana her daim ilham vermiştir. Çoğumuzun bu genç yaşımızda bile benden artık geçti düşüncesi varken, onlar yaşlarına ve hayatın tüm zorluklarına rağmen bir yıldız gibi zeka ve emekleri ile adeta bataklıktan gökyüzüne yükseliyor.
Imrendigim çok insan var.. bu hem yakın çevremde, hem ünlü ama zarif isimler olarak diyim. Oturmasi, kalkmasi, uslubu, hep sohbet edesin gelir o tür insanlarla o kadar zarif, ince, naif