Kaliteli uyumak ile fazla uyumak aynı şey değil. Uyku ile şöyle bir bilgi vereyim. Beynimiz uykuya daldığında rem uykusu, derin uyku gibi toplamda 4 döngüden oluşan periyotlar halinde uyur. Bu döngü toplamda 90 dk sürer. Yani 1 tur 90dk sürer. Bu döngü baştan sona tamamlanamazsa meselâ derin uyku evresinde uyanırsanız, beyniniz sizi uykuda tutabilmek için ufak tefek yakan söylemeye başlar. 5dk daha, acele ederim bir şey olmaz, dişlerimi okulda/iş yerinde fırçalarım, okulda/iş yerinde kahvaltı ederim 30 dk zaman kazanırım vs.
Dolayısıyla uyandığınızda çok yorgun ve halsiz hissediyorsanız eğer, uykuya dalıp da uyuduğunuz toplam sürenin 90dk katları olmasına dikkat etmenizi öneririm.
Ayrıca yatak odası son derece zifiri karanlık, iyi havalandırılmış, temiz vs olmalı. Yatağınız da rahat olmalı vs.
Ertesi gün kalkarken sorunlar olduğunu düşünüyorsan ve ayakların geri geri gidiyorsa o yüzden yorgun kalkıyorsun. Mesela bir iş yerine mutlu gittiğin zaman o günlerde hiç uykusuz kalmıyorsun bak kafa yorgunluğu olmuyor dikkat et buna. Ama mutsuz gidiyorsan hiç gitmek istemediğin için sürekli düşünceli gidiyorsun. Kafa yorgunluğu fiziksel yorgunluğun önüne geçiyor. İstersen buna dikkat et anlayacaksın bu dediğimi. Bir yere gittiğinde bir iş yaptığında önemli olan mutluluk ve mutlu gidip gelmek. Yaptığın işten zevk almak ondan sonra zaten beyin olarak da rahatlıyorsun fiziksel olarak da yorulmuyorsun.
Yorgun hissetmemizin arkasında uyku kalitesi, günlük aktivitelerin etkisi ve duygusal durum gibi birçok neden var. Dinlenmiş hissetmek için uyku alışkanlıklarımıza ve genel sağlığımıza dikkat etmek önemli, Bir de mesela elimizdeki bu cep telefonları 7/24 saate elimizde gece yatarken bile yatağa bununla giriyoruz açıyoruz Ama şu videoyu izleyeyim aman bunu yapayım
Ruh sanki uyurken kendisini yoran insanlardan ve gerçeklerden kaçıyor bir süreliğine de olsa. O süreçte vücut dinleniyor belki ama, zihin ilginç bir kaçış yaşıyor, geri dönüş daha fazla yorucu olabiliyor, tekrar o gerçeklere uyum sağlamak yoruyor insanı ama er geç üstesinden geliniyor.
Bir yerde okumuştum, mutlu olduğunda vücudun bir döngü içerisinde sürekli gerekli enerjiyi senin için sağlayabilirmiş. Mutsuzsan, yorgunluğun hiç dinmezmiş.
Çünkü zihin boş değil sorunlar var ve ne kadar uyursan uyu sorunlar çözülmeden stres bitmeden tam olarak uyku alamıyorsun. Hiç uyumamış gibi yorgun ve bitkin, gece uyanır yine uyumak istersin döner durursun o yatak sana batar az biraz uyuşan yorgun uyanırsın. Düsünceler ve psikolojik sorunlar stresler bunun nedeni. Birde bitmeyen baş ağrısı varsa eyvah eyvah uyku haram.
Mental, zihinsel bir yorgunluk oluyor çoğunlukla. Zihnimizin kontrolü vücudumuzdan zor, yükü ondan fazla olduğu için dinlenme zamanımız ve kalitesi yeterli olmuyor bence.
Belki de yorgunluk zihnimizde/kalbimizdedir. Belkide sadece bedenseldir. Bazi vitaminlerde falan eksiklik olabilir. Surekli yorgun hissediyorsan doktora gitmeni oneririm. 💖