
Yaşadığımız acı tecrübeler sizi de duygusuz bir insan haline getirdi mi? En son neye kalbiniz kırıldı?

Yaşadığımız acı tecrübeler sizi de duygusuz bir insan haline getirdi mi? En son neye kalbiniz kırıldı?
Elbette öyle.. İnsan iyi şeylere de kötü şeylere de sık sık yaşadığı için alışıyor maalesef.. Özellikle olumsuz anlamda yaşanan her tecrübe insanı biraz daha katılaştırıyor.. Şöyle bir örnek vereyim; kırsalda yaşayanlar bilir, Kazma kürekle çalışıldığında avuç içleri patlar.. Bu sürekli olunca o bölge nasırlaşır, sertleşir, katılaşır.. İlk baştaki yumuşaklığını kaybeder.. Kalp de buna benzer bir durum yaşıyor..
Hayal kırıklıkları, kişilerin duygusal tepkilerini etkileyebilir ve bazı durumlarda duygusuzlaşmaya yol açabilir. Özellikle sürekli olarak hayal kırıklığına uğramak, bir kişinin duygusal koruyucu mekanizmalar geliştirmesine neden olabilir. Bu mekanizmalar, duyguları kontrol altına alma veya duyguları bastırma şeklinde olabilir. Bir kadının perspektifinden bakıldığında, toplumun genellikle kadınlardan duygusal güçlülük beklemesi, hayal kırıklıklarıyla başa çıkmayı daha zor hale getirebilir. Bununla birlikte, her bireyin deneyimi farklıdır ve bazı kadınlar hayal kırıklıklarını duygusal bir güç kaynağına dönüştürebilirken, diğerleri duygusuzlaşabilir veya duygularını bastırabilir. Bu durumda, kişinin hayal kırıklıklarını nasıl ele aldığı, kişinin içsel gücüne, destek sistemine ve kişisel coping mekanizmalarına bağlı olabilir.
En son neye kırılması değil en fazla neye kırılmış olduğu daha önemli sanki. Ufak tefek şeylerde toparlanmak kolay oluyor fakat büyük mevzularda zor kendine geliyor insan. Beni en çok yalanlar kırıyor olabilir mesela.
Hayal kırıklığı insanı duygusuzlaştırmaz bence, hayal gücünü zayıflatır çok olsa.
Evet hayal kırklıkları insanı daha duygusuz yapar zamanla hiç bir duygusu kalmaz insanın.. artık mutlu da olmaz.. beklentisi enerjisi de kalmaz.. tükenir çünkü
Cevap
5Cevap
Ya daha çok katılaştırırsa?
Onda duygusuzluk değil mi zatenn
Çok hayalkırıklığım oldu ama hala kırılmaya devam ediyorum duygusuzluk iyi bir şey değil kırılmaya devam😂😂
"Tecrübeli insan kalbiyle bağlantısını kesmiş insandır". freude
Beni sert mizaçlı yapıyor. İyice duruşum semsert oldu😅
Elbette yavaş yavaş hissiz oluyorsun kalp alıştığı duyguyu daha minimal hissediyor
Daha dayanıklı, daha umursamaz ve daha az beklentiye sahip bir “sen” yaratıyor zmnla
Duygusuzlaştırmaz herkese duygu göstermemek gerektiğinin tedbirini öğretir
maalesef duygusuzlaştırır bencede bende öyle düşünüyorum
Öyledir. Özellikle öfke insanın kalbindeki tüm sevgiyi, neşeyi, ve hatta üzüntüyü, her duyguyu emip yok ediyor. Öfke benim için matematikteki yutan eleman gibidir.
Kesinlikle evet
Evet kesinlikle
Ne konuda olduğuna göre değişiyor bu
Yooo üzülüyorum hala ben
Evet maalesef öyle oluyor
Maleceğiz evet
Kesinlikle evet
Evet.
Aynen öyle
Zamanla evet
duygusuzlaştirir
Evet kesinlikle
duygusuzlaştırır
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?