Şimdi tabii ki burası dünya, burada her istediğimizin gerçekleşmesi mümkün değil. Biliyorum. Ama öyle bir şey ki benimki, eğitim hayatımda hiç yüzüm gülmüyor, hemde hiç. Kariyer yapmak ve Allah'tan kimseye muhtaç olmamak için çabalıyorum. Her hamlem geri tepiyor. Ayrıca yeni olan bir şeyde değil bu, ilkokuldan beri eğitim hayatım hiç istediğim gibi gitmedi. Artık şu düşünce doldu kafamın içine: "İsteklerim/beklentilerim benim için hayırsız mı?" Sırf bu yüzden kalktım istihare namazı kıldım (doğru kıldım mı emin değilim de önemli olan niyet değil mi?) iki gün üst üste, yatarken 50 rüya gören ben bu iki günde hiç rüya görmedim. 😂 Kafamın içi çok dolu, huzursuzluk ve mutsuzluk dört yanımı sardı. Hayatım çok yoğun. Her şey ama her şey üst üste geliyor. Dert yanmayı da beceremeyen bir insanım, hani o kadar ki anonim olarak bile bunu yapamıyorum. 😅 Muhtemelen sabah bunları yazdığımada pişman olacağım. 😂😂
Lütfen yorumlara DM gel, dertleşelim ya da bana anlatabilirsin tarzı şeyler yazmayın. Sevmiyorum ben böyle şeyleri. Benim sorduğum soruya cevap yazın sadece. Teşekkür ederim.
Beklentilerinizin gerçekleşmemesi durumunda nasıl başa çıkıyorsunuz?
öncelikle insanın kendi kapasitesi bilip ona göre beklentiye girmesi gerekir. eğer işin içinde şans faktörü varsa o konu ile ilgili zaten yüksek beklentiye girilmemesi gerekli. kendi kapasitenize göre seviyede bir beklentiye girerseniz çok rahat başa çıkabilirsiniz.
Bunu paylaştığım gün büyük hayal kırıklığına uğramıştım, evet şans faktörü de vardı ancak istediğim gibi olacağına %90 emindim. Onun dışında genel olarak hayatımda bazı şeyler (eğitim anlamında) hiç istediğim gibi gitmiyor, haklısınız mevcut şartları kabullenip öyle beklentiye girmem gerekiyor ama o kadar kolay değil işte, beklenti içerisinde olan aile faktörü de işin içinde...
bu noktada mevcut duruma göre beklenti oluşturmak söylediğim gibi en doğrusu ve en az hasar vereni. bunun dışında sürekli başıma böyle şeyler geliyor tarzında bir düşünce yapısından bir an önce kurtulmalısın. sürekli negatif düşünce ilerleyen zamanlarda olacak olayların çoğunlukla negatif bitmesine sebep olur.