Merhabalar Herkese 🌸

Geçen gün biriyle bu konuyu konuştuktan sonra aklıma takıldı. Bir insanın gelişmesi ve değişmesi için geçmişinde acı çekmiş olması şart mıdır? Güllük gülistanlık bir geçmişi olan kişi gelişemez mi? Veya değişemez mi?
Merhabalar Herkese 🌸

Geçen gün biriyle bu konuyu konuştuktan sonra aklıma takıldı. Bir insanın gelişmesi ve değişmesi için geçmişinde acı çekmiş olması şart mıdır? Güllük gülistanlık bir geçmişi olan kişi gelişemez mi? Veya değişemez mi?
Evet bence gereklidir.. yani mutlaka olmazsa olmazdır. çünkü zorluklar bizim için deneyimdir birer.. mesela insan bir acı yaşadığı zaman o acı sayesinde daha güçlü olur.. tekrar o acıya karşı dayanıklı olur.. bir de o acı sayesinde emapti yapmayı öğrenir.. diğer insanların da o acıyı yaşayabileceğini anlamış olur.. ve daha duyarlı olur ama günün sonunda neler öğrendiğimiz ile ilgili daha çok
en zenginimizden en fakirimize 1 şekilde zorluk çekiyoruz ama bu zorluk derecesi ne kadar bazen o kadar zorlar ki insan yaşamaktan vazgeçer ya derbedere olur ya hayatına son verir
Kendini her anlamda yetiştirmek için önce bunu istemek, bilgiyi doğru şekilde analiz etmek ve sonrasında deneyim gerekiyor. Kimse kusura bakmasın ama zorluk görmeden kolayın değeri anlaşılmaz. Şu zamanda yaşayan insanları baz alırsak bir çoğu zorluk görmeden yetişiyor ve sonuç ortada..
Cevap
18Cevap
bir insanın kendini geliştirmesi için zorluk şarttır. Çünkü bir zorluğa karşı gelmeye çalışman senin kabiliyetini bir level daha açar yeni şeyler görüyorsun sabır kotan artık bir kademe daha yükseliyor ve daha hızlı ders alıyorsun çünkü kendini zorluyorsun bu seni geliştiriyor fakat eğer hep kolay ve normal şeylerin peşinde koşup zordan kaçarsan hep aynı levelde kalıp durursun ve yavaş ilerlersin aynı şeylerin üzerinden tekrar tekrar geçersin bu hayatta öğrenecek çok şey var bu yüzden herşeyin tekrar üstünden geçmeye vakit yok
Gelişmek için illa zorluk çekmek gerekmiyor. Yemek yaparken mesela tarife uyarak yaparsan hiç zorluk çekmezsin ama kendini geliştirmiş olursun. Bir tarifi daha öğrenmiş olursun. Spor yaparken ve ya esnerken acı çekerek gelişirsin. Hayatın ve düşüncelerin acı çekerek gelişir. Bunlar zorluk çekmektir mesela. Konudan konuya değişkenlik gösteriyor diyebiliriz.
Güzel bir örnek
Teşekkür ederim.
Gelişe bilir aşırı oranda değişemez ne yaşadıgı ile alakalı 20 milyon dolar kaybetmiş her şeyi uc yaşamış biri ile aynı gelişim ve tecrübeye sahib olmaz o zaman veya duygusal çöküntüye girmiş insanlık duyguları aşırı gelişmiş Biri ilede aynı olamaz standart yaşam tecrübesi gelişim ayrı bir şey uc yaşayanlar ayrı diye düşünüyorum hayat tecrübesi insanların gelişiminde büyük rol oynar düşüncesindeyim
İzlediğim bir film de kadının bir sözü vardı. " Acı çekmeden refaha ulaşamazsın" bu da böyle bir şey zorluk görmeden bir şeyler yaşamadan insanın kendini tam manasıyla geliştirmesi mümkün değil.
Konfor alanında kaldığı sürece hiç kimse gelişemez. Düşünsene sürekli aynı hayatı tekrarlıyorsa, bir döngüye girmişsin ve gelişeceğini sanıyorsun. Komik değil mi?
Yabancı dil öğrenmek isterken zorlanmadan öğrenilir mi tabi ki de hayır. Bir de uzun sürüyor öğrenme süreci sabır ve kararlılık gerekli.
Zorluk çekmeden olan gelişimde elde edilenlerin değeri bilinmez. O yüzden zorluk çekerek elde edilen gelişim daha değerlidir
Biraz klasik olacak ama
öldürmeyen şey güçlendirir
Beyin kas gibidir zorladıkça gelişir
Bildim bileli zorluk içindeyim geliştiğimi görmedim sadece kimin gerçek kimin sahte olduğuna dair uzmanlaştım
Öyle tabi de
Evet şarttır ben çok zorluk çekiyorum şu an da ama hâlâ umudumu kaybetmedim devam ediyorum
Zorluklar insanı daha çok öğrenme azmine yöneltir. O yüzden gerekiyor.
Kitap okur, eğitimini alır ve kendini geliştirebilir elbette. Ama tecrübe etmek daha etkili bir yol.
Zorluklar insanların bilgi ve becerisini artirir
konfor alanından cıkamdan gelişemezsin. konfot alanından çıkmak demek acı çekmek demektir
Hayır neden zorluk çekmeli emek vermesi mücadeleci olması diyelim
Ben memurluk sınavına gireceğim zorlanıyorum mesela sinirli oluyorum tarih özellikle zorluyor matematik bide coğrafya nasıl derlenmesi insan ama zorluk olmasa hiç bişey için çabalamayıp umursamaz insan bence o yüzden bazen şart
Şart öyle el bebek gül bebek olmaz konfor alanından çıkmak önemli
Evet kesinlikle şart… kolaylık rahatlık getirir ve öğrenme isteğini hırsını azaltır…
Hayatta birçok şeyi kolay değil tabii ki
Tecrübe önemli
Zorluk ve acı çekmesi şart
Gelişime açık olması gerekir
Evet tecrübe öyle kazanılıyor 😂
Bence zorluk bir yerde şart haline geliyor.
şart değil bence
Evet asko
Maleseff şart...
Bu durum kişiden kişiye değişebilir
Maalesef ki
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?