⚠️ Bipolar bozukluğu olan bir sevdiğiniz olsa ne yapardınız?

⚠️ Bipolar bozukluğu olan bir sevdiğiniz olsa ne yapardınız?

Bipolar bozukluk iki uçlu duygudurum bozukluğu olarak da tanımlanır. Genellikle haftalar, tedavi edilmediğinde ise aylar sürebilen mani ve depresyon dönemleri görülür. Depresyon dönemlerinde neşesizlik, enerji eksikliği, uyku ve iştah bozuklukları, düşüncelerde yavaşlama, özgüven eksikliği, cinsel isteksizlik ve iç sıkıntısı ortaya çıkabilirken mani döneminde bunun tam tersi olarak, enerji fazlalığı, hareketlilik, çağrışımlarda ve konuşmada artış, aşırı özgüven ve karşı çıkıldığında öfkelenme, tablo ağırlaştığında da cinsel etkinliklerde ve para harcamada aşırılık dikkati çeker. Atak dönemleri dışında kişi normale döner. Böyle bir sevdiğiniz olsa iyi olsun diye yardım mı ederdiniz yoksa ne uğraşıcam kahrını çekicem diyip ayrılır mıydınız?

⚠️ Bipolar bozukluğu olan bir sevdiğiniz olsa ne yapardınız?
Cevapla