Bipolar bozukluk uzun süreli ve karmaşık bir duygudurum hastalığıdır. Bu rahatsızlıkta manik, hipomanik ve depresif ataklar ortaya çıkar. Ataklar sırasında da hafif ancak çeşitli belirtiler ile bipolar bozukluk kendisini gösterebilir. Bipolar bozukluk tıbbi olarak manik depresif olarak da adlandırılır.Peki siz böyle olan bireye nasıl davranırsınız?
Çevrenizde bipolar bozukluğu olan birine nasıl davranırsınız?
Merhaba, bence böyle insanlara karşı normalden 2 kat daha fazla anlayışlı olmak gerekir çünkü dediğiniz gibi mütemadiyen karmaşık bir duygudurum içerisindeler ve psikolojik olarak bir şekilde hayata tutunmaya çalışıyorlar. Yani bir gayretleri var ama bunu kalıcı bir hale dönüştüremeyip acısını yaşayabiliyorlar. O yüzden böyle insanlara karşı elimden geldiğince anlayış gösteririm ve onlara kızmamaya çalışırım. Her şeyin gönlünüzce olması dileğiyle...
Kişilik & Karakter konusunda 19,5b cevap paylaştı.
O nasıl davranıyorsa aynen o modelde karşılıyorum, ağlarken gözyaşlarını siliyorum ve aniden komik şeyler anlatıp kahkaha atarken bende az önce gözyaşını sildiğim mendili saklayıp kahkaha atıyorum. Bu bir süre sonra kendi duygularını kontrole zorluyor onu. Kontrolünü ele aldıktan sonra zaten tedavisini tamamlamış oluyor.
İlaç tedavisi gören birisiyle flört etmiştim. Bipolar teşhisi yoktu tabi ama tıpkı bipolar bozukluğu varmış gibi davranıyordu. Ben kendisine iyi davranıyordum ama 2 haftada bir değişiyordu, bir iyi bir kötü davranıyordu. Bir halt olmayacağını düşündüm ve daha fazla uğraşmamaya karar verdim.
Aynı zamanda kendimde bedensel engelli olduğum için insanların durumunu çok iyi anlayan bir yapıya sahibim bundan dolayı nasıl olması gerekiyorsa öyle davranmayı tercih ederim.
Yani ikizler burcu gibi bişey mi tam anlamıyla bilmiyorum ama aşırı duygu değişimiyle iletişim halinde olmak istemem çünkü beni yorar iyi davranırım ama uzak dururum
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Kendimde öyle olduğum için aynı davraniyorum değişen bişey yok
Eğer ki öyle bir durumda ise, ilk sorununu çözmeye çalışırsın çözebilirsen sana olumlu yaklasabilir sakin davranabilir eğer sorun çözülmeyecek ve anlaşılmayacak halde ise ki bu sanmıyorum kendi haline birakmalisin ki o çözdüğünde daha anlayışlı ve uysal olabilir çoğu kişi bu tip durumlarda ne yapılacağını hasta ise kendine yaklaşılmasını istemez.