Merhabalar Herkese 🌸

Bir insanın geçmişte yaptığı iyi veya kötü şeyler, o kişinin karakterine karşı bakış acınızı etkiler mi?
Merhabalar Herkese 🌸

Bir insanın geçmişte yaptığı iyi veya kötü şeyler, o kişinin karakterine karşı bakış acınızı etkiler mi?
Geçmiş saçmalıktan ibaretmiş gibi geliyor bazen. Geçmişimiz çok iyi diye geleceğimiz de öyle olmuyor mesela. Geçmişimiz çok kötü diye de ömrümüz çöpe dönüşmüyor. Hayat bazen bana şaka gibi geliyor. Neden birilerinin hayatını harcayıp neden birilerine hayat bahşediyor? Yoksa hayatı harcananların hayatları, başka hayatlar satın alınırken mi harcanmıştı? Ama soruna gelirsek de... Geçmiş, hiçbir şey demek değildir. Bir insanın geçmişine bakmak dünyanın en ilkelce hareketi bile olabilir. Ya da en iyisinden bu bir tecrübesizliktir. Ama şuna bakılabilir belki: O kimse geçmişinden ders çıkartmayı başarabilmiş mi yoksa geçmişi onu sınıfta mı bırakmış?
Hataları değil, yanlışları bakış açımı etkiler. Hataların farkındalığı sonrasında gelir, telafisi mümkündür. Bilinçli tercih edilen bir adım, yanlış herhangi bir anında tekrar tercih edilebilir. Bu tamamen karakteri ile alakalıdır.
Ben bir insanı geçmişte yaptıkları ile yargılamazdım.. çünkü her insan geçmişte bir şeyler yapar iyi veya kötü mesela geçmişte iyi olan da şu an sürekli iyi kalacağı anlamına gelmez. ya da kötülük yapan biri de aynı şekilde.. ama tabi ki geçmişini bilmek duruma göre değişir ya da ne yaptığına göre.. ben bir insanı şu an olduğu kişi ile tanımayı terci hederdim.
Geçmiş gelecek potansiyelini belirliyor. Geçmişte yaptıkları elbette önemli, geçmiş geçmişte kaldı demek tamamen hayal ürünü ve kendini kandırmaktır.
Cevap
19Cevap
Geçmişi geçmişte bırakmak lazım. Beni şu anki kişiliği ve karakteri alakadar eder.
Kısmen etkiler. Neyi neden yaptığı önemli. Ben de geçmişte neler yaptım tanrı bilir..
Bana ne yaşattığıyla ilgilenirim yüz kızartan birşeyi yoksa
Öncesi ya da sonrası fark etmez yaptığı her hareket, her davranış onunla ilgili bir fikir oluşturur ben de.
Evet etkiler. Aldığı dersler vardır insanın o dersler neler ve + mı - mi katmış belli bir kanıya vardırır.
Geçmişten hala bir davranışını devam ettiriyorsa bu beni düşündürür. Ama geçmiş gitmiş adı üstüne geçmişini pek fazla kurcalamam
Geçmişinde kötülükler yaptıysa, tecavüz etmek ve uyuşturucu satmak gibi oradan koşarak uzaklaşırım.
Bir kısmını etkiler ama yinede tanımak isterim günümüzde görmek için
Geçmişinin peşinden gidiyor ise etkiler. Ders almış ise çoğunlukla etkilemez beni.
Evet, tabi, geçmiş bana göre her zaman önemlidir
Not: iyi bişey mi, kötü bişey mi bilmiyorum ama
Yaptığı şeye göre değişir. Öyle hemen ön yargılı da davranmam ama yine de tetikte olurum.
Pişmanlık yoksa veya değişim , geleceği aynı kurbanları farklı olur
Bir insanın geçmişi onun nasıl biri olduğunu gösterir
etkileyebilir, ne de olsa insan çiğ sütle büyüyen varlık psikolojik travmalar, durumlar olabilir 😏
Etkiler, neyi nasıl ayrıştırdığını gösterir ki bu da kişiyi çözümlemek için önemli bir kriter..
İnsanları kendi tanıdığım kadarıyla yargılarım hakkındaki fikirlerim de on ia göre gelisir ama önceden yaptıkları önemli tabiiki çünkü kimse tamamen değişmiyor
Engellemez, bir insanı geçmişiyle yargılamak yanlıştır.
duru görü yeteneğim göstereceği kesitlere göre değişir
İyi bir aile terbiyesi almış insanlar daima başarılı olur
ne kadar gecmisin beni ilgilendirmez desekte gecmiste yapilan seyler ufak da olsa etkiliyor
Derecesine bağlı bu
Şu ana bakarim
uslandiysa etkilemez uslanmadiysa yaklasmsm
Herkes hata yapar bilemezsin
Etkiler. Geçmişimiz geleceğimizin patikasıdır
Etkilemez diyordum da etkiliyor be
Hayır ama bu konuda burada çok ön yargı var
evet değiştirir
Hayır etkilemez
Etkiler tabi ki.
Kesinlikle etkiler.
Olabilir
evet elbet etkiler
etkiler aşkom
Bilemicem
Beni etkiliyor
İnsanlar değişebilir
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?