Artık birine iyi niyetli davranmak içimden gelmiyor sizce neden ve nasıl bu sorunu aşarım?

Arkadaşlar 18 yaşındayım çocukluk dönemimde arkadaşlarıma gereğinden fazla iyi niyetim oldu bunu fırsat bilip suistimal edenler oldu iyi niyetimin karşılığı olarak kötü niyet gördüm arkadaşlarım tarafından dışlandım fiziksel şiddet gördüm o zaman güçlü değildim kimseye sinirlenemiyordum durumu kabul edip kenara çekiliyordum 14 yaşında taekwondo öğrenmeye başladım o zamandan beridir biri ters bir şey yapsa dese bağırıp çağırıyorum dövmek istiyorum herkesle bir kavga etme halindeyim acımasız biri oldum geçmişte o kadar çok iyi niyetim suistimal edildiğinden karşılığını alamadığımdan artık birine iyi niyetli davranmak içimden gelmiyor bugün yarın işim düşer kendi çıkarımı düşünerek küçük iyilikler yapıyorum iyi niyetli davranmayı sevmiyorum iyi niyetli davranmanın kendime zarar verdiğini düşünüyorum sizce neden bu hissiyattayım ve nasıl aşabilirim?
Artık birine iyi niyetli davranmak içimden gelmiyor sizce neden ve nasıl bu sorunu aşarım?
Cevapla