İnsanların dediğini çok fazla kafaya takıyorum, bu durumdan nasıl kurtulabilirim?

Günlük hayattakiler de sosyal medyadakiler de dahil insanların dediklerini çok fazla kafaya takıyorum. Benimle aynı fikirde olmayan, ya da yanlış düşünen insanları görünce sürekli onlara kafamın içinden cevap veriyorum, niye öyle dediler diye rahatsız oluyorum tüm gün. Bir topluluk benle aynı düşünmeyince rahatsız oluyorum, kendimi dışlanmış hissediyorum. Sosyal medyada herhangi bir yorum görsem bile bu beni etkiliyor. Hatta farkı görüşlere açık olmadığım ve insanları çok taktığım için bu siteyi bile bırakmaya karar verdim kaç kere, ama tekrar girdim😃 Hep başkaları beni ve hayatımı, yaptığım şeyleri onaylasın yaptığım işi beğensin istiyorum, aksi olduğunda çok sevdiğim bir işi bile bırakasım geliyor elalem onaylamadığı için. Sizce bu huyumdan nasıl kurtulabilirim, kendimi kişisel olarak nasıl geliştirebilirim?
İnsanların dediğini çok fazla kafaya takıyorum, bu durumdan nasıl kurtulabilirim?
Cevapla