Merhabalar Herkese 🌸

Bulunduğun ortamda birine haksızlık yapıldığında sessiz mi kalırsın yoks mutlakz tepki verir misin?
Merhabalar Herkese 🌸

Bulunduğun ortamda birine haksızlık yapıldığında sessiz mi kalırsın yoks mutlakz tepki verir misin?
Haksızlık bu dünyada asla tolere edebileceğim ve görmezden gelebileceğim bir şey değil. Eğer ortada ciddi bir haksızlık varsa. Bunu yaşayan kimse mutlaka elimden geldiği kadar yanında olmaya gayret ederim. Gerekirse kavga bile edebilirim. Fakat kesinlikle beni kimse susturamaz.
En doğrusu
Elbette. Sustuğun her kötülüğün ve haksızlığın taraftarısın demektir. Aksiyse bile bu durum, tepkisiz kalınan durumun genelleşmesine ve normalleşmesine zemin hazırlar. "Bana dokunmayan yılan bin yaşasın" şeklinde bir düşünce şekli var ne yazık ki! Ancak o yılan eninde sonunda herkesi zehirler.
Her insanın kendi vicdan mahkemesi vardır. Ve bizler vicdanlarımızda adaleti hakim kılmak için adil olma erdemine de sahip olmak zorundayız. Aksi halde vicdan da yetersizdir. Erdemli bir kimse adildir, adil bir kimse sorumluluk bilinciyle yalnız kendi haklarının değil, diğerlerinin de hak savunucusudur. Böylece toplumun adalet bilinci gelişir ve dahi yasaları revize eder.
Bir de tepkini ortaya koyduğunu davranış karşısında takınılması gereken tavır hakkında da rol model olma durumu vardır. Belki birine ilham olur ve onu da bu davranıştan caydırır, adil olma erdemine yaklaştırabilirsin.
"Haksızlığa susan, dilsiz şeytandır"
Çok güzel yazmışsın 👏
Kimse yapıldığına göre değişir yani arkadaşım ise tabi ki susmam arkadaşımın yanında olurum her zaman desteklerim onu yani yanında olurum. çünkü arkadaşıma yapılmış haksızlık bana yapılmış olurdu. ama hiç tanımadığım birisi ise duruma göre değişir çünkü bazen biz karıştığımız zaman bu sefer biz suçlu oluyoruz bu yüzden de tanımadığım bir insan ise muhtemelen hiç karışmazdım yani tepki vermezdim çünkü beni ilgilendirmeyen bir konu olurdu bu. sadece yakın tanıdığım samimi olduğum ve değer verdiğim insanlara haksızlık yapılırsa buna tepki veririm yani susmazdım ve haklarını aramalarına yardım ederdim.
Evet maalesef bazen korumak için karışan kişi de zarar görüyor.
Haksızlığa tepki vermeyen insan olamaz. Son yıllarda yapılan hatalar ve rejimi dönüştürüp dünya tarihinin en trajik depreminde uzun süre müdahalede geçirenlere hala sempati bekleyenlere şaşıyorum. Koskoca ülkede her ilde kurumsal örgütü olan kurumların deprem altında kalması çok üzücü. Devletin önemli kurumları politize olmamalıdır
Cevap
37Cevap
Elbette sessiz kalmam ben de zarar görmeyeceksem. Bana da zararı dokunacaksa kendi kendini savunması gerektiğini söylerim yalnızca. Kendime yapılan haksızlıkları bile sineye çekerdim eskiden kaldı ki başkasına yapılan için kendimi riske edeyim etmem
Veririm. Haksızlık karşısında hiçbir zaman susmadım, susmam da. Hele de kendini savunamayacak pasiflikteki birini savunmaktan asla kendimi alıkoymam. Ne gerekiyorsa yaparım.
En güzeli🌸
burada hastalığı ile ilgili filmden alıntı bir replik kullanarak dalga geçen bir görüş yazılmıştı. Bende ona sinirden soru açtım böyle denir mi sizce diye. Hasta olan şahıs bizim 3 ay önceki konuşmalarımızi başkalarına atmış amaç ne bilmiyorum. O yüzden herkese bu konuda yaranılmaz.
Çok ayıp etmiş ya
Veririm ama herkese değil
Verdiğim tepkinin arkasında duracak
kişilere destek veririm
bütün suçu üzerime salmış durumu
yaşamak istemiyorum
O da önemli evet. Benim de savunmama rağmen kendisinin sessiz kaldığı insanlar olmuştu.
Aynen öyle gereksiz savunma oluyor bi işe yaramıyor
O konu biraz karisik. Şöyle haksızlık yapılan kişinin de kendini savunması gerektiğini düşünüyorum. Ama çok ağır bir haksızlık olmadıkça karışmam açıkçası. İnsanların azıcık ağzını açıp kendisini savunması gerek. Kendinden başka kimse seni daha iyi savunamaz sonuçta.
Aslında doğru, kendisinin de ses çıkarması lazım
Doğru ortam ve doğru zamanda, doğru insanlara, doğru üslupla haksızlığa tavrımı ortaya koyarım fakat bu gibi durumlarda direkt polisi, resmi yetkilileri devreye sokarak hakkı savunmaya çalışmak daha akıllıca ve güvenli olur.
Kendimde çok başkalarına yapılan haksızlıklara ses çıkarıyorum, belki onlar için çıkardığım sesi kendim için çıkarsaydım hayatımda bazı değişiklikler olabilirdi.
Normal bir insan tepki verir bence de tepkiden kastını anlayamadım. Yani bu işin fizik ya da kimyadaki gibi bir "Normal Şartlar Altında"sı yok, vereceğin tepkinin türü de şartlara, bulunduğun konuma ve gücüne göre değişir. Bazen direkt sesini yükseltirsin, bazen de susar, ancak aklını kullanarak sözünü sona saklamayı tercih edersin. Bazen de hiçbir şey yapmana gerek kalmaz.
Eğer böyle bir şeye şahit olursam gereken tepkiyi veririm çünkü "Bir haksızlık gördüğünüzde bunu elinizle, elinizle gücünüz yetmiyorsa dilinizle engelleyiniz. Buna da gücünüz yetmezse kalbinizle buğz ediniz ki bu da imanın en zayıf halidir." sözünü biliyorum.
Benim haksızlığa gelemeyen yapım var kime olursa.. adalet terazisinin doğru göstermesi çok önemli.. çünkü o adalet hepimize lazım oluyor.. empati yapamazsak vahşi hayvanlar dan hicbir farkımız yok... bu arada populist lik olsun diye söylemiyorum cidden samimi düşüncelerim
Yapılan haksızlıklara ses çıkarmıyorsa ve sen onun hakkını kolluyorken hala sessiz kalıyorsa
Pişman olurum
Kendime soverim
Evet evet kendisinin de tepki vermesi lazım
Aşırı derecede bu tiplere ayar oluyorum
Göz göre göre yapılan bir haksızlık varsa sessiz kalamam. Mutlaka tepki gösteririm.
Haddime düşerse fazlasıyla onun harici kimseye karışmam çünkü bazen iyilikten maraz doğar insan oğlu itilmeye haksızlığa bayılır kendi ister
Her zaman öyle olmaz ya
Bende mıknatıs var çekiyorum
Evet gösteririm tepkimi. Haksızlığa tahammül edemem
Ben de öyle
👏🏻👏🏻👏🏻 öyle olmalı diye düşünüyorum zaten
Başka birine yapılan hakksızlık beni deli ediyor şahit olursam tepki tabikide veririm ve hakkını korurum. Heleki bir çocuğa ya d ahayvana karşı bir haksızlıksa ben bile kendimi tutamıyorum , tepki verilmeli sessiz kalınmamalı !!!
En kötüsü onlar :/
Kendilerini savunamıyorlar çünkü
Kesinlikle tepki veririrm.
Haksızlığa uğrayan tepki vermiyorsa tepki vermediği için ona da ayrıca tepki veririm.
Tepkime tepki gösterenlere de tepki veririrm.
Tepkiception.
Çok zor bir durum bu yaa
Hiç tepkisiz kalmadım ve hepsinde suçlanan sanane denen taraf oldum
O yüzden hep susmak istiyorum
Umarım bir gün beceririm 😅
Haksızlığa uğrayan kişi sesini çıkartmayın rahatsız olmuyorsa ben de tepki vermemeye çalışıyorum. Kendisi tepki gösterip hakkını aramaya çalışıyorsa da destek olur sessiz kalmam
O kişide kendimi gördüysem onu korur, kollarım. Çünkü ben haksızlığa maruz kaldığımda kimse ellerimden tutmamıştı, bende ellerinden tutmak isterim bana benzeyen o kişinin
Asla dayanamam sesiz kalamam haksızlığa ne gelirim ne gelene göz yumarım...
Içimden başka bir aso çıkıyor 🤭
Bana ne ya herkes kendi hakkını kendisi savunsun zamanında koruduk da noldu kıymet mi bildiler sanki kimse için uğraşmıyorum artık
eskiden olsa vatn savunur gibi başkasını savunur ezilmesini istemezdim, ama bu öyleyanlış ki sonradan savunduğunuz için iyi olup sizi haksız çıkarabiliyor, bırakın herkes kendini savunsun.
Oluyor öyle şeyler de maalesef
Tabii kiii en hassas çizgilerimden, düşmanım da olsa mazlum hiç düşünmeden konuşurum 🙋♀️
Ortam yok verebilirim umrumda olmayabilirde bu en yakın arkadaşım da olabilir yabancı da
Sessiz kalmam o kesin ben haksızlığa gelemiyorum
Haksızlığa hiçbir şekilde gelemem. En sevmediğim insan bile haksızlığa uğraşa bir tepkim olur.
Evet genellikle veririm. O kişi nefret ettiğim birisi bile olsa. Bu arada Lupin yaaaa 😍🥰🐺
Değişir ama genelde vermem. Herkesin kendi ağzı var
Haktan, hukuktan yana oldum her zaman. Başkasının hakkı yeniyor ise, susmam.
Evet, dayanamıyorum. En son iş toplantısında oldu bu…
Ben yerinde ve zamanında tatlı tatlı koyarım tepkimi özellikle iş yerinde böyleyim
Veririm , tutamam kendimi. Tanımıyorsam umrumda olmaz kendi hakkını savunsun der geçerim
Kesinlikle tepki veririm kavga bile ederm haksızlığa gelemem kim olursa olsun
Mutlaka tepki veririm. Yapıma ters çünkü tepkisiz kalmak.
Haksızlık yapılan kişi kendini savunamıyorsa müdahale edilmesi gereken bir durum varsa müdahale ederim
Haddim değil ya her şeye maydonoz olmam
Haksızlık varsa herkese söz düşer bence
Yok ya insanlar vahşi eli kanlı insan çok piyasada kimseye bulaşmaya gerek yok
Veririm tabi ki sessiz kalmam
En iyisi
Yakınımda bir zulüm gören veya gerçekten yardım isteyen biri varsa tepki/yardım etmeye çalışırım.
Evet genelde veririm. Önceden daha çok verirdim ve sonuçları benim için iyi olmazdı.
Genelde sessiz kalırım. Müdahale edenin hapse girdiği bir ülkede yaşıyoruz sonuçta.
Mutlaka burnumu sokarım o işe..
Tabiki veririm haskizliga tahammülüm yok ayni sey benim basimada geldi
Tabii ki de yerimde duramam elimden geldiğince karışırım o işe
Mutlaka tepki veririm.
Herzaman veririm hatta kavgaya kadar gider
Evet veririm. Haksızlığa göz yumamam.
Tabiki tepki sesiz kalmam
genelde evet tepki gosteririm
Genelde hep sesim çıkar.
Tepki veririm kesinlikle. Sessiz kalmam.
Genelde sessiz kalmam.
ben tepki verdim ama o kisi yuzume bile bakmadi
Evet kesin bir tepki veririm, yaptım da
Ben duramam başım belaya giriyor bu konuda
Evet sonuçları pek umrumda olmaz
Gerektiği yerde gereken cevabı veririm
Veririm ama kendim için verdiğim kadar büyük olmaz
Veririm. Haksızlık karşısında hiçbir zaman susmam.
herzaman tepkı verırım ve cekınmemde!!
Haksızlık karşısında susan dilsiz şeytan gibidir
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?