Dinden uzaklaştıkça daha iyi ve hoşgörülü bir insan oldum, nasil oluyor bu?

Cocuklugum kuran kursunda , ilim meclisinde gecti ancak benim gibi olmayanı duayla yola getirme, kınama ya da yargılama davranışı çok fazlaydı. Yılbaşı kutlayan , içki içen , açık giyinen insanlar gözüme çok çok kötü işler yapan, cehennemde kesin yanacak geliyordu gözüme..

Ancak üniversitede ne zaman başka fikirleri, dinleri, görüş açılarını gördüm dedim niye bu kadar fanatiğim herkes istediğini yapabilir, her koyun kendi bacağından asilir, herkes tercihlerinin sonucunu yaşar , ek olarak içten içe kızdığım insanlara aslında benzemek istediğimi düşündüm. Yani onlar gibi yapamadığım yasayamadigim için içten içe kıskanma "onlar da yasamasin, onlar da istemesin" duygusu oldu ama şu an tam tersi şefkatim de hoşgörüm de en üst düzeyde. Negatif tarafı şu oldu ailem beni katı şekilde yetiştirdiği için su an bu hoşgörü halim onlara fazla geliyor ve benim imanı noktada çok zayifladigimi düşünüyorlar.

Güncellemeler
+1 yıl
Eski düşüncemdeki insanları yorumlarda görebilirsiniz. İmanın zayıflamış, dinden çıkmışsın vs gibi...
Teşekkürler arkadaşlar Allah sizi elçi yapmış herhalde bu kadar net bildiginize göre her şeyi (!)
Dinden uzaklaştıkça daha iyi ve hoşgörülü bir insan oldum, nasil oluyor bu?
Cevapla