Beni sevmeyen insanları kendinden daha üstün görüyorum ve imreniyorum. Bunun açıklaması nedir?

Nasıl anlatabilirim bilmiyorum ama çalışacağım. Kendimi bildim bileli özgüvensizim ve asosyalim. Benimle anlaşamayan, beni sevmeyen vs insanları kendimden daha üstün görüyorum. “Kaliteli bir insan ki benim gibi biriyle muhattap olmuyor, sevmiyor” diyorum. Bu düşünce kendiliğinden geliyor yani böyle hissetmekten kendimi alı koyamıyorum. Ve aksine benimle anlaşabilen, beni seven insanları küçük görüyorum. Mesela şakama gülen insanlardan hoşlanmıyorum. “Niye benim şakama güldü? Nasıl kalitesiz bir insansa beni komik buluyor” düşüncesi oluşuyor. Nasıl bir durumun içindeyim ben de bilmiyorum. Galiba kendimi sevmediğimden veya özgüvensizliğimden kendimi çok küçük düşürüyorum bilmiyorum. Bunun psikolojide bir açıklamadı var mı? Ne yapmalıyım yardım edin?

Beni sevmeyen insanları kendinden daha üstün görüyorum ve imreniyorum. Bunun açıklaması nedir?
Cevapla