Çok stres altında yaşıyorum ve kendime zarar vermeye başladım istemsizce?

Bu sene sınav senem, önemli bir sınav. Kazanamazsam üzücü olucak. Çok emek veriyorum. Saatlerce çalışıyorum ama henüz istediğim karşılığı alamadım, kendimi gerizrkali gibi hissediyorum. Bu birinci sebep. İkincisi de evde yalnızım ve üstümde tonlarca sorumluluk var. Her şeyi ben yapmak zorundayım. Bir ailem yok doğru düzgün. Mesela son günlerde yaşadığım şehir İzmir'de fazlaca deprem oldu ve hepsinde yalnızdım. Çok korkuyorum. En ufak bir şeyden aşırı derecede korkuyorum. Son günlerde çok ama çok sinirliyim, sabah kalkıyorum ve sinirlilik hali oluyor üzerimde. Eskiden böyle değildim ben. Kahve çok içiyordum onu azalttım ama bir etkisi olmadı. Geceleri uyurken zorlanıyorum uyusam da çok korkunç rüyalar görüyorum. Başıma hep kötü bir şey geliyor mesela rüyalarımda. Bundan önceki hayatım cocuklugum da çok zordu ailevi olarak falan. Ama şu an sanırım hepsi açığa çıkıyor. Bilincaltim alt üst durumda. Bu sene bir de çok sevdiğim bir arkadaşımı gencecik yaşta kaybettim, ailemde onlarca kişi öldü kimi sevdiysem öldü. Ne yapayım bilmiyorum. Son günlerde ellerimde kollsrimda uyuşmalar, durduk yere basımin dönmesi falan oluyor. Bugün de kendimi kasiyayim derken bildiğiniz kendimi tirmaladim, saçlarımı kopardım, kitapları parçaladım falan. Tamamen istemsizce yapıyorum. Çok dişlerimi sıkıyorum, basım çok ağrıyor. Psikolojik destek alamam. Kendimi nasıl sakinlestirebilirim?

Çok stres altında yaşıyorum ve kendime zarar vermeye başladım istemsizce?
Cevapla