Ciddi biri soğuk biri gibi görünüyor. Yanılıyor muyum yoksa? 🙄

Ciddi biri soğuk biri gibi görünüyor. Yanılıyor muyum yoksa? 🙄

Yanılıyorsun. Bir insanın soğuk bir kişiliği olduğunu söylediğimiz zaman, genelde bu kişinin mesafeli, uzak, iletişim kurmayan, somurtan ya da ciddi görünen, duygularını belli etmeyen biri olduğunu söylüyoruzdur. saydığımız bu özellikler psikiyatride tanımlanmış olan, birbirinden farklı durumları anlatıyor olabiliyor. O kadar çok açıklama ve çeşidi var ki, duyarsızlık, empati kuramamak, bebeklikte yeterince sevilmemiş olmak, sıcak bir ebeveyn çocuk ilişkisinin kurulamaması, bağlanma sorunu, güvensiz bağlanma, travma mağduru olmak ve küçük yaşlarda insan eliyle oluşmuş travmalara maruz kalma” durumlarının kişilerde soğukluğa neden olduğuna dikkat çeken psikriyatriler var, bazı psikiyatriler de, yardım isteyemeyen, reddedilme endişesi yaşayan, her şeyi kendisi başarabilir ve başarmak zorundaymış gibi hisseden, hatalara tahammülü düşük kişilerin de soğuk gözükebileceğini söylüyor. Öte yandan obsesif, şizoid, kaçıngan, narsisistik yapılar ile otist ve asperger durumları da soğukluk nedeni olabilir.
" Ciddi olmak ne kadar ciddidir? "sözünden de ciddi insan tanımında da yine kişiden kişiye değişkenlik olabilir.
Şakalaşmadan biraz uzak, ağırbaşlı, titizlik gösterilen önem verilen, eğlence vb durumlara biraz daha uzak vb durumlar, ciddi insan tanımına uyuyor. Bana göre ise daha çok bilgiye odaklanan güçlü ve asil insanlar için de aynı tanım gecerli. Güvenilir saglam insanlar...
Tabi olumsuz yönde olan da var, tehlikeli endişe veren, vahim durumda olanlar bunlar da aynı şekilde ciddi insan tanımındadır.
Aynı anda hem pek fark yok gibi, ama aslında çok fark var gibi görünüyor iki tanım arasında...
Mutlu kal...
Teşekkür ederim. Kalemine sağlık
💞💋
Yeri geldiginde soğuk yeri geldiginde ciddiyim
Cevap
7Cevap
Soğuk olan insan tanıdıktan sonra bile soğuk gelir. Ciddi insan mesafelidir. Dışarıdan soğuk durur ama tanıdıkça sıcak kanlı olduğu görülür.
Soğuk insan genelde tepki vermez mesafeli olur. ciddi insansa yerine göre davranır
Diş görünüşünden kaynaklanıyor olabilir bu.. Kaşları çatıktır ama muhabbet edince gayet sıcaktır..
Ben ciddiyim artık ama soğuk değilim ilgi gösteririm ama öyle Gül oyna artık yok bende ama kişiye göre değişir
Ciddi insana bir bakıma soğuk insan diyebiliriz, insanlar ile arasında mesafe vardır
Ciddi insan kaba olmaz.
Soğuk insan ise kibar olamaz.
İkisi arasında çokta fark yok..
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar