
İnsanın kendine yaptığı kötülüğü bir dünya bir araya gelse ona yapamaz...

İnsanın kendine yaptığı kötülüğü bir dünya bir araya gelse ona yapamaz...
Başkaları için yaşamak. Kendi mutluluğunu, huzurunu, hayallerini, hedeflerini başkaları için ertelemek veya yok saymak insanın kendine yapacağı en büyük kötülük olur.
Merhabalar
İnsanların kendine yaptığı en biyik kötülükler;
1. Değersiz kişiler yüzünden kendilerine zarar vermeleri
2. Mutlu olmak için kendilerini küçük düşürmek
3. Birilerin gözüne girmek için karakteri ve en özel seylerini değiştirmesi
Sırf sevdiğin için Çizgilerinden gururundan vicdanından herşeyden taviz vermek. Çünkü verdikçe küçülürsün iyi bir şey yaptığını zannedersin ama bir bakmışsın karşı tarafta yoksun silinmişsin ezilmişsin acınası bir haldesin...
Başkaları ne der diye yaşamak, bir şey ya da birisi uğruna kendinden vazgeçmek, geçmişe saplanıp kalmak, kendini sevmemek ve sevmek için uğraşmamak, hislerini dinlememek, bir bağımlılığa saplanıp hayatı boyunca onun kölesi olmak.
Cevap
39Cevap
Kendi kaderini başkalarının eline bırakmak.
Hak etmeyen insanlara değer vermesi ve kendinden nefret etmesidir
Kendini sevmemesi..
Bu kendine saygı duymamasına
Değer vermemesine
Suçlamasına
Haksızlık etmesine
Sabote etmesine sebeb olur
Kendi değerini bilmeyip kendinden fazla ödün vermesi kendine yapacağı en büyük kötülüklerden biridir.
Kendini umursamayıp başkasını abartmak yani şöyle ki başkasının hayatını takip eden kendi hayatını kaçırır
1. hatayi 2. kez yapmasi ama bilemezdiki 2. ninde 1. gibi ofsaylt olcagini!!!
Laf vurma gibi hissettim yahu 😅
Estagfitullah kendimden õrnek verdim üstu kapali gectim..😌😔
Anladım 😄
Kötü beslenmek...
Hem mecazi hem gerçek anlamda.. Etrafında kötü insanlar tutmak , karakter koyamamak bağımsız olamamak en kötüsüdür ..
Yalan konuşmaktır..
Zararı karşındakine verdim sanırsın , asıl bıçağı kendine saplarsın.
Dürüstlük mühim
Kendine değer vermemek. Hayatında kendini birinci öncelik yapmamak.
Kendini küçük ve değersiz görmek diyebilirim.
Kendisine inanmamak, güvenmemek, kendisine değer vermemek ve mutluluğunu başkasına veya bir şeye bağlamak.
Sürekli üzülmesi, birisi bisi yapsa dese sürekli kafaya takip üzülmesi
Okadr farkli yorumlar gelmis ki bence herkes kendi yasadigi ya da etrafindaki seyleri yazmis
İnsanların fikirlerini çok fazla önemsemek, söylediklerine takılıp kendini üzmek
Şu an benim yaptığım mesela kendinden nefret etmek...
Kendisini değersiz hissettiren insanları hayatımda tutmak
Kendini düşünmemek kesinlikle
Öncelik kendin olmalı
Hiç bir. zaman insan kendine çok büyük kötülük yapamaz her zaman yaptıklarını görür.
Bahanelerle sığınması.
Sürekli geçmişnde yaptığı hatayı başkasına maal etmesi.
kendisine olan özgüvenini kaybetmek kadar kötü bir şey olamaz...
Gölgelerle oyalanırken hakikati gözden kaçırmak.
Aslında olmadığı biri gibi davranmaya çalışmak, mutsuz olduğu yer/kişi için ısrarla çabalamak..
Sevdiğin kişi için gururnu ayaklar altına almak bence en büyük kötülük sadece kendini yiyorsun.
Zamanını boşa harcaması…
Diger tüm konuları düzeltebilir ama zamanı geri getiremezsin.
Kendi kendine değer vermemesi ve bunu yapıyorken bir başkasinda. değer görme cabasi
Büyük küçük fark etmez. İnsan ne yaparsa kendine yapar.
Kategorize etmeye gerek yok.
Başkalarına yaranmak için kendinden ve hayatından feragat etmesi. Kimse kıymet bilmez, yapsan da yapmasaydın olur. O yüzden önce kendimiz...😅
Az önceki görüşümü mü okudun ne yaptın 😄😅
Ay yok nerde yazdın😅
Az önce bir görüş paylaştım da bu görüşe çok yakın, sanki bana nasihat gibi oldu 😅😅
😅😅 anladım. Aynı fikirde olmak güzel.🌺
☺☺🌹
Kendini sevmemek, kendine değer vermemek, kendinden nefret etmek, kendine saygı duymamak, kendini sürekli acımasızca yargılamak.
Mutluluğu kendi içinde değil de başkasında aramak..
Hayatının merkezine Allah tan başka bir insanı bir eşyayı koymak
En büyük hatamız
İnsanlara boyun eğmek
Boş varil şişesinin içine girip hunharca ağlamak ve kendinden nefret etmek
Kendini ikinci plana atması.
Onu seven ona değer veren insanı üzmek elbette.
Kendini kandırmak ve kendinin kandırılmasona izin vermek.
Bür şey uğruna karşındakine ihanet etmesi
Kendisini önemsememesi
Başkalarına, kendine verdiğinden çok daha fazla değer vermek.
Kendi kaderini başkasının eline bırakıp karar vermesine izin vermek
Her kötülüğü insan kendine yapar ya da ben öyleyim
milletin lafına bakarak hareket etmesi bana göre
Layığı, dengi olmadığı yerde /kişide kalmak..
Başkasının kendisini üzmesine izin veemek.
Kendini sevmeyen birine aşık olmak
Değer görmediği yerde kalmaya devam etmek..
21 Yaşında Evlenmek
Kendine kör olması
Yanlış yerde doğruyu aramak..
Bağlanmak. Körü körüne bağlanmak ❗
Kendini çirkin hissetmeleri
Kendi eliyle hayatını mahvetmesi
Kendini sevmemesi, her hatayı kendinde bulması
Kendine inanmaması
Kendinden nefret etmek
Intihar etmek.
Fazla fedakarlık felaket getirir
Kendinden başkasını düşünmesi
Yapabileceklerine inanmamasıdır.
Yanlış kişilere yanında yer vermesi
Kendinden başkasına fazlasıyla değer vermektir,
Kendini bile bile kandırması, yalana inanmak.
Kendi kendini dibe batırmasıdır.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?