Bir önceki gün, mutluluk hormonu salgılamama rağmen, güne düşük modla başladım. O halde ben sahte bir mutluluk salgılıyorum. Çünkü modum saniyesinde düşüyor. 😌
Benim düştü diye sizin de düşmesin, amin. 😌
Mutluluklarımız sahte olduğu için mi ani duygu değişimleri yaşıyoruz?
Sahte demek, o mutluluğun gerçek olmadığı anlamına gelir. Bir insanın algısı ile paralel olan bir kavramdır bu; yani seni mutlu edebilecek bir olgu, bende işlevsel olmayabilir.
Buradaki asıl sorulması gereken, senin geleceğine ne katıyor. Evet, anlık yaşanan güzel detaylar gerekli insana; zihnini tazeler, motive eder, daha berrak bir beyin ile ertesi güne veya günlere uyanırsın.
Fakat kaçırılan en önemli detay, bu süreçlerde yaptığın yanlışların farkında mısın? Daha da önemlisi, yapman gereken "nihai" doğruları, sadece daha az mutluluk getirdiğini düşünüp elinin tersiyle, o an ittin mi?
Bu soruların yanıtını alabilen kişi, daimi huzuru elde ediyor işte.
maalesef acı gerçekler dünya genel olarak kötü ve mutsuz bir yer zaten hiçbir zaman ütopyalar gerçek olmayacak. ne demişler hassas kalpler için dünya bir cehennemdir bir kere ölüm denen bir şey var. nasıl sonsuz mutluluk olsun. hastalık var kıtlık var savaş var düşmanlık var nefret var kaos var. teknoloji ile beraber uzayan insan ömrü ve yine teknoloji ile beraber hayatımıza giren konfor alan sadece geçici bir yanılsama
Ahh bu yaşadığım şeylere sürekli olumlu bakmaya çalışan nöronlarımı seveyim. Kendimi çok yanlış yetiştirdim. Mutsuz olduğumda bunu yaşamaktan korkan biriyim. 😪 Sanırım onun bunalımını da yaşıyorum.
Şu son paragrafından sonra da seve seve mutsuz olmayı kabul edeceğim. Direndiğim için de huzursuz olabilirim onu fark ettim şu an. 😌
bence dünyanın gerçeklerini kabul edip ona göre yaşamak insanı sakinleştirir ve huzur verir dünya gerçeklerinin dışında çıkıp ütopik cennetlik meleğimsi tatlı beklentilere girmek hayali bir dünya yaratıp onun içinde yaşamak insana daha büyük acı ve korku verecektir diye düşünüyorum
Bazen canım bir şey çekiyor ama ne yersem yiyeyim canımın isteğini karşılayamıyorum, onu anlayamıyorum. Bu duygu durumu için de böyle sanırım. O halde biz kendimizi yeterince tanıyamadık. 🧐
Aslinda ruh halimiz artik stabil degil cunku eskisi kadar kolay degil hic bisey.. bilinc altimiza surekli stresli olmak kodlanmis bi salip rahat nefes aliyoruz iste o sıralarda da bi mutlu gibi hissediyoruz o kadar