benim bu huyumu anlamayacak saygı göstermeyecek insanı da hayatımda istemem zaten
beni anlamayan insan benim için kalemim kadar değerli değil
Kitabımı ve kalemimi asla paylaşmam
Öğrenciligimden kalma bir huyumdur bu.
Benimki değer vermek...
Ama bir de değer veriyorum zannedip
Elindekini putlastirma/ ilah bilme durumu var ki...
Sıkıntı olan budur
Cevap
9Cevap
Öldüğünde yanında götüremeyeceği bir şeye aşırı değer veren insan, benim için "insan" olamamış demektir. İnsanlığın sorunları, bir arazinin etrafını çevirip "burası benim" diyen ilk insanla başladı...
öldüğümde yanımda hiçbir şey götüremeyeceğim tabiki bunun konuyla ne alakası var
burası benim diyen ilk insanla başladı ve öyle de devam ediyor edecekte çünkü ortak kullanılan hiçbir şeyden hayır gelmez
kimse sahip olmadığı bir şeyi korumak istemez tam tersine zarar verir
insan olamamaktan kastınız nedir tam olarak?
insanlardan gelen zarara karşı durduğum için mi bu sözünüz?
tabiki candan önce malı öne koyan insan insan olamamıştır ama malına değer vermek ayrı malına tapmak ayrı bir şey ben kasti zarar veren insanlardan bahsediyorum yoksa konu insan olduğunda maddiyatçı davranacak değilim bu çok uç durum
ama çoğu insan had bilmez ve saygısız maalesef en basiti yeni alınan ayakkabıya basma adeti nedir mantığını açıklayabilir misiniz? şaka mı hiç komik değil benim yeni aldığım ve özene bezene baktığım bir şeyi hangi hakla kirletebiliyorsun ben bunlara karşıyım ya da ödünç alınan kitabın cümlelerinin altının çizilmesine vb. kim ne derse desin ben buyum ve değişmeyi de düşünmüyorum insanlığın sorunları o arazinin çevrilmesinden çok daha önce başladı ve o arazi sahiplenildi bugün senin benim gibi bir şey olmasaydı daha mi iyi olurdu sizce? her şey sınırlar dahilindeyken bile çizgide hazır duran insanlar var
Yeni alınan ayakkabıya, ben olsam "olm bas da kirlensin, yepisyeni olduğu belli olmasın" derim. Çünkü, yenisini alamayan var... Sorun, yeni alınan bir eşyaya özene bezene bakman zaten... İnsanlığın sorunları o arazinin çevrilmesiyle başladı, yani özel mülkiyet kavramıyla. Bugün kardeş kardeşi miras meselesinden öldürebiliyorsa sebebi işte bu mülkiyet kavramıdır. İnsan bu dünyaya mı ait olmak istiyor, yoksa bu dünyanın bir parçasının kendisine ait olmasını mı istiyor?
Çok uzak noktalardayız, beni anlamanı beklemiyorum.
ben de senin ben anlamanı beklemiyorum öyle bir söylüyorsun ki sanki özel mülkiyet diye bir şey olmasa dünya cennet olacaktı asıl tam o zaman karmaşa kaos olurdu
Çok yanılıyorsun, hatta büyük yanılgı içindesin, ama sana bunu uzun uzun anlatacak gücüm yok... İnsanlığın en büyük sorunu özel mülkiyetir. Bütün kargaşa, bütün savaşlar daha fazlasına sahip olma isteğinden doğar. Nokta.
*özel mülkiyettir
cimriler sevilmez bende sevmem kırılcak bozulcak biseyse ok ama mal mal hareketler sergılıyo cogu
çöpten de bulsam benimse sahiplenirim ve korurum biri gelip de benden kıymetli mi ya ne olacak derse de ağzının ortasına vururum
çöp de olsa ben değer veriyorsam sen de vereceksin saygı duyacaksın arkadaşım olduğun için bu kadar basit
ayrıca ben de başkalarının malına aynı şekilde özenli davranıyorum
geçinmek tek taraflı olmaz
neden zarar veren tarafın huyundan vazgeçmesi yerine ben değer verdiğim şeyden vazgeçeyim ya
kitap veriyorum örneğin sayfaları katlanmış cümlelerin altı çizilmiş kapakta lekeler var vb. ne diyeyim
canın sağolsun ya falan mı enayi miyim ben
emanet bir şeye gözü gibi bakar insan bunlar beleş mal deyip içine sçıyorlar hoşgörü göstermesi gereken ben miyim
Ulan zaten 3 günlük dünya bu cimrilik niye
cimrilik bu değil bir kere tutturmuşsunuz cimrilik diye siz insan kullanıyorsunuz
ben para verip beğenip alıcam allahın ayısı gelip benden değerli mi ya deyip kırıcak bozucak enayi mi sanıyorsunuz milleti hiç mi aldığınız bir eşyayı koruma içgüdünüz yok anlamıyorum ki nasıl bir boşvermişlik bu
o 3 günlük dünya da zar zor geçiniyoruz kardeşim paranın kıymeti kalmadı arkadaşlığımı da bitiririm her şeyi bitiririm burada konu eşya değil benim eşyamı hor kullananın bana saygısı yoktur bir kere temeli bu
haksizsin hiçbir şey insandan değerli degildir
Cok emek vermistir ama takinti yapmamali
Hiç sevmediğim insan tipi
Üç günlük dünya….
nasil kazanildigini bilmiyosan yargilamicaksin
Haklı
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?