Hazırcevaplılık nasıl kazanılır, iletişimde nasıl gelişirim?

Arkadaşlar içine dönük biriyim ama içimde volkanlar patlıyor, bu şekilde ikilemde yaşayarak kendimi bitiriyorum her gün. Benim sorunum iletişim kuramama, bunda o kadar kötüyüm ki sesli şekilde iki kelimeyi biraraya getiremiyorum ama yazışma dilinde çok iyiyimdir, bu da bir ironi benim için. Çok fazla konuşamadığım için çoğu sohbete asla katılamıyorum, sesim dahi duyulmuyor ve bu canımı çok yakıyor, bunun üstüne gidip benimle kendilerince alay ediyorlar ve ben buna da cevap veremiyorum. Ama artık gerçekten bu durumdan sıkıldım, sadece kendim için değil ailem bile bu duruma içten içe içleniyordur eminim. Nasıl iletişim konusunda kendimi geliştirir ve bu ka*ncık insanların eline verecek şekilde konuşabilirim sizce?
Hazırcevaplılık nasıl kazanılır, iletişimde nasıl gelişirim?
Cevapla