Bazen fazla cesurca davranıyorum yanlış mı yapıyorum? Doğru gördüğüm şeyin arkasından her zaman gitmeli miyim?

Ben dayanamıyorum böyle bir durum olduğunda görmezden gelemiyorum. Mağdur durumda bir erkek veya kadın olsun. Sadece öyle durumlar da değil ortada gördüğüm bir yanlış varsa, haksızlık varsa asla susmam.
Bir ay kadar önce de onlara yardım etmeme rağmen (köpek onlara doğru koştu havladı bunlar kaçınca kovalamaya başladı) saçma bir laf söylediler neden sitenin içerisine sokuyorlar diye ki köpek onun peşinden girdi... Bende kör müsün abi kapı açık kapanmıyor dedim diye üzerime vs yürüdüler bende gram korku olmadı nedense inadına diplerine girip ne anlatacaksam öyle anlattım. Utanmasalar yaşına başına bakmadan beni döveceklerdi. Benim başıma nedense hep böyle durumlar olaylar geliyor ama bende tık yok korkmuyorum doğru gördüğümden vazgeçmek istemiyorum ama bu bir yandan da çok tehlikeli. Yanlış mı yapıyorum? Fevri davranmam ama duruma göre de bu değişir...
Bazen fazla cesurca davranıyorum yanlış mı yapıyorum? Doğru gördüğüm şeyin arkasından her zaman gitmeli miyim?
Cevapla