İnsanlık tarihi boyunca erkeklerin gölgesinde kaldınız. Son 100 yıl dışında köle gibi alınıp satıldınız, kısıtlandınız, şiddet gördünüz. Birçok kadın kocasından fiziksel şiddet gördü; bıçaklandı, vuruldu, dayak manyağı yapıldı ama bütün bunlara rağmen hiçbir kadın kocasının içtiği çaya zehir koymadı, uyurken boğazını kesmedi. Bunun iki açıklaması var: Ya itaatkârlık ruhunuzda var ya da saflık derecesinde merhametlisiniz. Ama her iki hâliyle de bir meleksiniz.
Kadınlar neden hiçbir zaman erkeklerden intikam alamadı?
Son cümle sayesinde tehlikeyi atlattınız 😃 'Hiçbir kadın kocasının yediğine zehir katmadı' diye bir şey yok. Kendisine şiddet uygulayan kocasını asan, kesen, zehirleyen kadınlar oldukça fazla. Şiddete katlanan kadınlar daha fazla evet ama bunun sebebi itaatkarlik, saflık falan değil. Sabah akşam hayatı zindan eden birini nasıl sevip merhamet edebiliriz ki? Aşırı merhametten dolayı eşini öldürmeyenler milyonda birdi. Bazıları dini inancı yüzünden öldüremiyor. Bazıları toplum ve hükumet yüzünden. Şeriatla yönetilen ülkelerde kadının köpek kadar bile değeri yok kocasına zarar vermeye nasıl cesaret edebilir? Türkiye desek, kadın işgence gördüğü için kocasını öldürmüş olsa bile en iyi halde 25 yıl hapis yatıyor. 25 yıl hapis yatıp gençliğini çürüteceğine, kocasından başka yollarla kurtulmaya çalışanlar var. Bundan 100 yıl önce de durum pek farklı değildi. Kadın kocasını öldürmeye cesaret edemezdi çünkü adam ölürse eve kimse ekmek getirmeyecek, çocuklar aç kalacak. Kimse kadına 'sen, seni ve çocuklarını dayak manyağı yapan kocanı öldürdün, al bu parayı ihtiyacın olur' demezdi. Hatta dayak normal karşılanıyordu yani idare edilmesi gereken bir şeydi 😃 Fazla merhametli olduğu için kocasını öldürmeyen kadınlar da vardır mutlaka. Giulia Tofana isimli İtalyan kadın kadınlara yüz kremi adıyla zehir satıyordu. Kadınlar bu zehri düşük dozda kocalarının yemeğine katıyordu. 1 hafta içinde o adam ölüyordu. Tabi o 1 hafta içinde adam sürekli kustu ve yüksek ateşli olduğu için herkes kendi eceliyle öldü sanıyordu. (belirtmek isterim ki bu zehri ancak geçim derdi olmayan, zengin tabakanın kadınları alıyordu). Bu şekilde 600 erkeğin canını aldı Giulia Tofana taa ki, saf bir kadın kocasını öldürmekten son anda vazgeçene kadar. Kadın zehri kocasının çorbasına katıyor, kocası içecekken kadın durduruyor zehir kattım diye 🙄 O kadını da, Giulia'yı da idam ediyorlar. Ama dediğim gibi böyle saf kadınlar 1/1000000 falandı. Çoğu manyak kocasına mecburiyetten katlanmak zorunda kaldı. Yani kadınlar intikam 'alamadı' değil, 'aldırmadılar'.
Kadınlar genel olarak hep dışlanıyor ve kıskanılıyor. Erkekler elimizdekini de istiyorlar. Mesela baba soyadını veriyor çocuğa ama çoğu gene de kadına isim verme hakkını vermiyor. Ya da erkekle aynı işi yaptığı halde, sırf kadın diye daha az maaş alanı duydum. Kadınlar, erkeklerden teklif bekliyor diye onu da kırdılar ve günümüz de kadınlar da teklif ediyor. Açıkcası bu site de bir erkek "gece yalnız yürürken bir kadın gördüğüm de niye öne geçeyim ki? O geçsin" demişti. Oysa ki orada olay cinsiyetçilik değil de kadının kendini iyi hissetmesi. Erkeklerin genelinde kadınları kıskanma gibi bir durum gözlemliyorum. Fakat eksi durumlara hiç bakılmıyor da sadece iki cinsiyetin de sahip olduğu gibi kadınların da avantajlı olduğu noktalardan vurup da onları da elimizden almaya çalışan bir kitle var maalesef. Lafım tüm erkeklere değildir, böyle olmayan üstüne alınmasın.
Kadının 2. Sınıf görülmesi ve sürekli sindirilmesi de ruhsal şiddet ve psikolojik işkence değil mi? Bence öyle, hatta bencesi fazla, direkt öyle. Sen neyi kastettin peki? Örnek ver.
Detayda her şey gayet açık. Erkek, karısının bacağını kırıyor, öldürmekten beter ediyor ama kadın ertesi gün ona yemek hazırlıyor yine. Onu zehirlemiyor, çayına kezzap koymuyor. Bu denli bir intikamdan mahrum çoğu.
Nedeni de gayet açık ama anlayana.. Kocandır yapar diye ailesi destek çıkmayabiliyor. Kadının da mesleği yok ve iş bulup da para biriktirene kadar, kucağındaki bebeğe nasıl bakacak? Kocası zaten kıskanıyorum ve seviyorum adı altında kadının peşine düşüyor kadin kaçınca ve daha beter dövüyor.
Bu sorunun ağırlığı altında ezildi kalbim... Hor görülmüş ezilmiş itilip kakılmış her kadının hakkı var üzerimizde... Bu gerçekle yüzleşmek bir tokat etkisi yarattı üzerimde. Asıl önemli olan bir insana zarar verebilecek güce sahipken bile zarar vermemeyi tercih etmektir. Her insanın içerisinde kötülük duygusu vardır fakat bu duygu var diye ona kötü diyemeyiz. Kötülük yapmayı tercih ettiği için Kötü diyebiliriz. Bu da demek oluyor ki farklı yollarla da olsa birine zarar verebilecek gücümüz var fakat bunu yapmayı tercih etmiyoruz. Bunun nedeni belki çaresizlik belki merhamet... İyi olmak ve iyi kalmak için çabalıyoruz...
Ya bu bence intikam değil de. Yetişme biçimi ya da. Güç meselesi sanirim. Bazı kişiler olduğu ortamdan dolayi güçlü olamaz. Yani kendine güveni yoktur. Ama bazı kişiler bu ortamda bile kendini gösterir. Ve bir şekilde o kisiden kurtulur. Ve kazanan olur sanırım. Bu direk kişilere ya da cinsiyete bagdastirilmamali. Malum ataerkil bir toplumda yaşıyoruz...
İntikam almak bir çözüm mü ki? Ne saflık ne canım bu. İntikam için kocasını öldüren, kendine zarar veren, üzen kişilere tuzaklar kuran bir kadının o iğrenç ve soysuz erkekten ne farkı kalacak? Gölgede kalmak ne biçim bir laf ayrıca? Erkeklerin bağnazlığı, caniliği, kas gücünü üstünlük sanan canım ne zamandır kadınların ezikliği olarak görülmeye başlandı?
Rahatsızlık veren senin yazman değil. Düşünmem. Ayrıca da bunları yapanın erkekler olmasına rağmen kadınların küçük görülmesi. İntikam almak inşallah öteki tarafta nasip olur da Allah hepsinin cezasını verir. Erkekleri bir halt sanan herkes de gününü görür.
Benim düşüncelerim değil bunlar. Detayda yazdıklarımın hepsi geçmişte yaşanan durumlar. Kendi ifadem yok, sadece sizlere aktararak bu durumun altındaki sebebi merak ettim. Ve evet, erkeklerin gölgesinde kaldılar. Bir yavru köpek gibi itildiler. Aristo bile ''Kadınlar, evcil hayvanlardan biraz daha üstündür'' demiş ve 19'uncu yüzyıla kadar birçok filozof, bilim adamı, sanatçı aynı görüşlerde olmuştur. Yani sıradan insanlar değil, aydın kimseler bile kadına mal gözüyle baktı. O dönemin zihniyet yapısı böyleydi ancak çok daha ürkütücü olanları da var.
Benim bir kısmını kırparak, daha hassas hâle getirerek detayda yazmam beni bu durumla bağlamaz.
İsterse dünya üzerindeki tek bilgin olsun. Bir erkek bir kadına evcil hayvan gözüyle baktı diye bu kadınları ezik ya da mal yapmaz. Erkekler kadınları kullanıyor ve suçlusu kadınlar oluyor. Hepsinin söylediği düşündüğü ortak kanı bu. Ve bu da hayatımda duyduğum en saçma yargı. Dolayısıyla da Nobel ödüllü bilim adamı da gelip kadınların intikam almaması onların suçu onlar ezik desin ben kardeş o senin kendi mallığın derim. Ataerkil bir dünyada yaşıyor olmak kadınların başına gelen her türlü kötü durumu kadının hakettiği bu olarak göstermeye çalışıyor olabilir ama haksızlığa uğrayan her kadın intikam almaya kalksa erkeklerin ağlamasından geçilmez. Zihniyeti bozuk erkeklerin yaptığı kötülükler yüzünden de kadınlar her erkeğe yüklenemez. Bunu yapan kadını da sorgularım. Kadınlar anaysa erkekler de babadır. İnsan olmayı bilmeyen dengesizler yüzünden ne erkekleri küçük düşürtürüm ne de kadınları.
Son yorumu detaya değil önceki yoruma cevaben yazdım zaten. Yani herhangi bir alimin ne düşündüğü beni bağlamaz. Ayrıca alim diye ona inanmak zorunda da değiliz.
Ne bileyim ben sadece olanları anlatıp kadınların neden böyle yapmadıklarını sordum sanki kadınlara yıllarca ben işkence etmişim gibi bazıları bana saldırdı.
Bunlar Orta Çağ'da Kadın vb. kitapları okusalar erkek düşmanı olurlar onu anladım ben şu an :D
Yoo büyük büyük halam kocasının kulağına cıva dökmüş ve öldürmüş. İntikam almak isteyen cesur kadınlar intikam aldı. Büyük babaannem camına tırmanan adamı silahı ile vurdu. Yani bizim kadınlarımız yeri geldiğinde intikam almış...
Evet yine bir kadın tarafından s.. kilmiş yaralının hikayesi. O zaman ben de sana acı bir gerçek söyleyeyim senin beyanın esas değil anayasada ama benim beyanı mesaj sen boşandıktan sonra ahmak gibi karına para ödüyorsun ama kadın kuruş vermiyor senin mallarının yarısı kadına gidiyor ama kadın yine kuruş vermiyor aslında köle olan sizsiniz çalışıp eve bakan sizsiniz para yediren sizsiniz sizi köle gibi kullanan kadınlar ama bunun farkında bile değilsiniz ha ben bunu asla şey olarak söylemiyorum Ben erkek düşmanı değilim erkeğin görevleri var kadının görevleri var tamam mı sen burada ezik egonun kadınların üzerinden tatmin edemezsin yaran ne sana bir tane bile kadın bakmıyor bu mu yara? Ahmak en fazla ortaokul mezunusun hatta onun bile olduğunu düşünmüyorum cahilin tekisin gelip konuşmayacaksın burada esela sen ortaokul mezunu işe yaramayan bir anlamazsın ama ben ilk üniversite mezunuyum sen de ben bir miyiz Kim kimin gölgesinin altında kalır Bir düşün polis memurunda bir sıkıntımız olsa senin gibi işsiz güçsüz enayi mi dinlerler benim gibi okumuş etmiş insanımı?
Aslında yapmak istediğin şey kadınların güçlü olmasını sağlamaya çalışmak gibi bir şey ama ve lakin neden bu kadar aşağılayıcı bir üstüme neden bu kadar düşmanı seni bir kadın doğurmadı mı toplumumuz boyunca erkekler hep pohpohlandı sadece bu Türkiye'de olmadı atıda eskiden kadın insan mı diye tartışmalar çıkıyordu senin bundan haberin var mı cahil insanlar tarafından topluma bu yerleştirildiği için kadınlar korkaktı ama şimdi gayet güzel kadınların intikam alabiliyor kendilerini aldatan kocalarını anasını ağlatıyorlar kadın kocasının milyonluk işini bozuyor bu şimdi için geçerli değil lütfen savunduğun düşünceleri kibar bir şekilde savun kırmadan dökmeden empati yaparak
Ben gerçekleri söyledim. Hatta az bile söyledim. Bayağı bayağı çoğu erkek kadınların ağzına zıçtı ama bir tanesi bile intikam almadı. Çok tuhaf. Bütün bunlara rağmen intikam almayacak ve oturupo başını eğecek kişi ancak melek olabilir
Nasıl intikamı alabilir kadınlar ! Toplum süreklilik erkeğin yanında kocası kadını aldatıyor toplum kadın kesin ilgisizdi hak etti diyor kadın aldatıyor. Herkes or os pu diyor. Bunun sebebi toplum söyle düşün baban annen sürekli seni ezse hep seni suçlu çıkarsa diğer kardeşine karşı sende öyle hissedersin bu psikoloji. Bunun için toplumun kadına değer vermesi lazım mesala benim kocam beni aldatırsa bende onu aldatırım. Kocam bana vurursa bende ona. Ama işte her kadın böyle yetişmiyor
çünkü içimizdeki insanlık ne olursa olsun ölmüyor empati duygumuz aşırı var annelik içgüdüsünden kaynaklı sanırım erkeklere göre daha iç güdüseliz cani değiliz ama yani illa vardır intikam alan bide zehir demişken bir yerden okudum konuyla alakasız orta çag'da kadınlar kocalarına işe giderken az bir miktar zehir verirmiş zehir belli bir süreden sonra etki ediyormuş adamlar gece başka kadının yanına filan giderse diye küçük bir önlemmiş eve gelince de panzehir veriyorlarmış ne kadar doğru bilemem😂
Ben de duydum onu ama Haçlı seferlerine çıkan erkekler de arkada bıraktıkları kadınlarına bekâret kemeri taktırıyorlardı. Onlar da öyle misilleme yaptılar demek ki :D
Kadınlar için en üzüldüğüm noktalardan biri de acıya üzüntüye tahammül etmeleri daha doğrusu mecbur kalmaları.50 yaşında bir kadın kocasından dayak yer, 3 evladı vardır ancak gidecek hiçbir yeri yoktur. Boşansa ne ana vardır ne baba olsa bile gel demezler, kendi çalışsa çalışamaz o yaşta, mecbur çeker o eziyeti kendi için değil ama çocukları için çeker. Kadın intikam alamaz mı dersen alasını alır ancak her daim kendinden önce çocuklarını düşünür. Çocuklarının nasıl etkileneceğini bilir. O yüzden şu kısa ömrümüzde kimseye çektirmeden huzurlu bir şekilde gidelim.
Bu platformda yeniyim ama gördüğüm en güzel soru bu yorumlara bakmadım henüz umarım bu yazıdan kaynaklı sana sataşan kadınlar ya da erkekler olmamıştır gerçekten o kadar güzel bir soru ki insanlar altında uzun uzadıya konuşup tartışabilir gibi duruyor ✍🏽✍🏽✍🏽
Üslüpta bir problem göremedim ben gayet yalın bir yazı, zaten dediğiniz gibi acı gerçek bunlar süsleyip püsleyip güzel olmasına özenmek mantıksız olurdu gibi geliyor bana.
Çünkü kadınlar her zaman bozulan şeyleri düzeltmek için hep uğraşır çabalar belki der hep belki değişir, belki düzelir, belki artık yapmaz vesaire vesaire. Ama yolun sonunda anlarız neyin ne olduğunu aslında safliktan değil herşeyin farkındayızdır ama hep çabalama duzetlme taraftari olan biz kadınlar olur
O kadar iğrenç hissettirdi ki bu soru. Sanki yapılan doğruymuş ve kadınların karşılık vermesi gerekirmiş gibi. Erkeklerin aklını kullanmayıp yaptığı şeylere karşılık verip geleceğini yakmaz. Kadınlar önce kendini düşünmez, çocukları olur arkada bırakmak istemez. Çocuğu yoksa da aklı olur, vicdanı olur, merhameti olur bu sayddıklarını yapamaz. Ama saflık derecesinde merhametimiz olduğunu kabul ediyorum tabii bazı kesimin. Bunun kıymetini bilmek yerine kullanmak isteyenlerin abv
Çünkü intikam alacak kadar aciz ve güçsüz değiliz intikam zavallı insanların düşüncesidir her zorluğun karşısında inadına dimdik ayakta dura biliyoruz ve her sorunu büyük bir sükünet ve sabırla çözebiliyoruz bize yapılan zorbalığı karşımızdakine yapmamya özen gösteriyoruz. ve bunu güçsüz görüp alay konusu eden korkaklar var işte
yüzümüze vurmasaydın keşke , Kendimce kadınların tarihte zulüm gören tarafta olmasının sebepleri: . annelik içgüdüsü ve anne şefkati . fiziksel güç olarak evrimsel süreçte erkeklerin hep önde olması . dinlerin erkeğin üstünlüğünü savunması . namus /güven meseleleri çünkü kadınlara karşı geçmişten gelen bir güvensizlik var çocuğun kime ait olduğu gibi... . cinsiyetlendirilmiş dünya ve cinslere göre biçilen katı toplumsal cinsiyet rolleri
ayrıca güzel bir soru sormuşsun fakat açıklaman çok yanlış. sanki saydığın şeyler erkeğin ilkelliğini değil de kadının zayıflığını vurgulamak için yazılmış.
İstisnalar var elbet ama genel olarak konuşuyoruz. ''Hiç yok'' diye bir şey demedik zaten. Ama neredeyse hemen hemen hepsi intikam almıyor, içlerinde öldürme arzusu yok gibi
Genel istatistikler için konuşuyorsan eğer, erkeklerin kadınlardan fiziki olarak daha güçlü olmasıdır en doğru cevap. Zeki bir kadının elinden dövülüp projesi alınamaz mı? Alınır bal gibi
Meleklik değil çaresizlik, kimsesizlik ve ortada olan çocukları için susuyorlar herkesin bir sabır noktası vardır ama bu saydığım sebepler durduruyor kiminin ise gözü kara olur hiç bir şeyi ve sonucu umursamadan acımayabilir kişiye göre değişen şeyler etrafımda oldukça yoğun ilk başta ise ailem yaşadım hepsini görüyorum ama bana böyle bi şey yapılsa affetmem sonuçlar umrumda değil şimdi böyle diyorum evet diyorlarda... yaşarsam nasıl yaparım emin değilim kişiye göre değişir işte ya...
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Nasıl almıyorlar? Köpek gibi sabahtan aksama onlar için çalışıyoruz farkındaysan neden zengin oluyoruz sence? Kadın erkeği ruhsal psikolojik olarak süründürür sağlıklı bir erkeğin hayatta asla karşı koyamayacağı tek şey kadındır,çoğu erkek şu an ruhsal olarak kadınlar tarafından sönürülüp yıpratılıyor
Tarihten bihabersin sanırım 🙂 kadinlar o kadar masum varlıklar değil, daha doğrusu insanlar değil. Zehirlenen krallar birbirine düşürülen insanlar uzar gider, kadının en büyük silahı cazibesidir çünkü erkekler beynini kullanamadigindan bu cazibeye kapılıp gider. Bu dünyada hiç kimse melek değil. İyi akşamlar
Alamadı değil almadı, öncelikleri farklıydı. Erkeklerin gölgesinde kalındığını da düşünmüyorum. Yaşayan her kadının hayatında mücadele etmesi gereken biri/birileri var. Bencilce davranmamalari bundan sebep yani
Basligi gorunce guzel bir soru dedim ama aciklamada batirdin. Kocasini zehirleyen, baltayla öldüren, bicaklayan bir suru kadin oldu gecmiste. Ciddi ciddi kadinlarin hic insan oldurmediklerini mi sanıyorsun?
O zaman sana ben demem mi o zulüm eden erkeklerden ne farkım kalır? Bu kafa yapısını değiştirmen gerek yanlış örnek olabilirsin bazılarına. Bazılarına diyorum çünkü benim gibi sağlıklı düşünenler bilir. Polis hukuk adalet niye var? Bu işlerle onlar ilgilenmeli bana işkence edene ben etmemeliyim!
Erkeklerin (bazı) merhametsizliğine ve bağnazlığına yüce bir sabırla yaklaşmamızdandır. Eğer karmaya inanıyorsan pek tabii yaşattığını bir şekilde yaşayacaktır.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Tüm bunlara rağmen sadece sevilmek istediler, herşeye rağmen
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(45 üstü)
+1 yıl
Kullandığın kelimeler hoşumuza gitmedi öldürsek mi seni