En sevmediği kişinin yerinde olduğunu düşünebilir, sürekli kızdığı insanların hayatını gözlemleyerek nasıl bir ortamda büyüdüğünü anlayabilir. Empati benim için sadece karşındaki gibi düşünmek olmadı hiçbir zaman.
Karşımda bir canlı varsa kendi benliğimi, kişiliğimi, bedenimi bir kenara bırakıp onun zihnine girerim. Onun bedenine girip hayata onun gözünden baktığımı hayal ederim. Neler yaşadığını, neler hissettiğini, nelere göğüs gerdiğini ve sabrettiğini görürüm böylece. Benim için empati bu demektir. Empatiye böyle bakınca da karşındaki kişiyi anlamak daha kolay oluyor ☾
Kimsenin tam anlamıyla empati kurabileceğine inanmıyorum. Evet, karşı tarafı anlamaya, dinlemeye, gözlemlemeye çalışmak önemli bir adım ama karşındaki insanın tam olarak ne hissettiğini, hangi duyguyla neleri seçtiğini anlamak kolay değil. En yakınını kaybeden birini sadece en yakınını kaybeden biri tam olarak anlayabilir. Ya da ayrılık acısı çeken birini yine aynı şekilde ayrılık acısı çekmiş biri anlar. Geri kalan durumlarda sadece hassas ve duyarlı olunmaya çalışılır. %100 anlamak kendini onun yerine koyup acısını hissetmek imkânsız.
En İyi Cevaplar