Yaşadığım psikolojik soruna karşı yorum ve tavsiyeleriniz nelerdir?

Çocukluğumdan beri OKB em vardı. Kafamda beni rahatsız eden takıntılı düşünceler dönüp dururdu. Ve ben kendimi rahatlatmak için mesela kapıyı defalarca kez kontrol ederdim ya da içimden en sevdiğim insanlara küfür hakaret geçer istemsizce olduğu için engellemeye çalışırdım. Sonra lise döneminde ergenuslara ayak uydurmadim ve akran zorbalığı gördüm. Bu bir travma oldu. O döneme ait düşünceler kafamda dönüp durmaya devam ediyor bazen. Elim ayağım titriyor. Ve kafamın içinde istemsizce devam eden diyaloglar düşünceler oluyor. Mesela futbolla ilgili bir şey olsun saatlerce kafamda tekrar ediyor. Bir şey öğrenince kafamda tekrar ediyor ve ben karşımda biri varmış gibi kendi kendime konuşup kafamdaki düşünceyi anlatınca iyi hissediyorum. Bu nedenle dersime ve günlük hayata odaklanamiyorum. Mesela bir ilişki kuramiyorum çünkü ona da odaklanamiyorum. Hangi kızı görsem kafamda o dönüyor ve ona aşık gibi hissediyorum. İşte böyle sinir bozucu bir durumla karşı karşıya kaldım. Yorumunuz nedir?
Yaşadığım psikolojik soruna karşı yorum ve tavsiyeleriniz nelerdir?
Cevapla